Szeretnék kiépíteni egy 3D rendszert viszonylag olcsón. Szerintetek nVidia vagy ATI?
A gépem viszonylag bírná a 3D-t, kivéve a jelenlegi VGA-mat, tehát ezt is le kell cserélni.
Kéne vennem a teljes rendszerhez:
-monitort.
-VGA-t
-szemüveget
Első nagy kérdés, hogy szerintetek ATI-ra, vagy nVidia-ra kéne építeni a rendszert ? (Alaplapom: ASRock M3A UCC)
Szempontok:
-a végösszeg melyiknél lenne olcsóbb, mennyivel ?
-a 3D rendszer minősége melyiknél jobb ?
-melyik a legkompatibilisebb a játékok körében ?
Legelőször (még most nyáron) egy VGA-t szeretnék venni, mert a mostani HD 5550-öm még a 2D grafikákkal is nehezen bírkózik meg. És itt a gubanc, nem tudom hogy milyet ? ATI vagy nVidia ? És ezen bellül melyik modell ? Maximum 40-et szánnék a VGA-ra, ennél több ne legyen, ez is már kicsit húzós határ.
Valakinek van valami ötlete ? Esetleg tudnátok javaslatot tenni monitorra is ?
Annyira nem sürgős a dolog, de kb. jövő nyár végére össze tudnám hozni a rendszert.
A 3D videó kártya szemüveggel kb 35-E körül jön ki, de nézz körül a lenti linken. Monitort nem valószínű, hogy cserélni kellene, az annyira nem lehet régi.
Ha legalább 100-120 Hznél nem lassabb akkor használható.
Tudom, hiszen már jó tízen.. évvel ezelőtt volt nVid... 3D kártyám de az csak a win98 alatt működött.
Egy LG monitorom van, 1440x900 felbontású, 75Hz. -> tehát csere :) Arra gondoltam hogy veszek egy full HD 3D monitort, aztán azt remélhetőleg jódarabíg nem kell cserélni...
Ha veszek egy sima 120Hz monitort, akkor az működik nVidia 3D kit 2-vel, és HD3D-vel is ?
A régi úgy működött. hogy a spéci 3D vezérlésre képes videó kártyának volt egy (vagy kettő..?) kimenete ami a kapcsoló jelet küldte a szemüveg felé. Amilyen jel jön a kártyából annak megfelelő időtartam alatt vált sötétre az egyik és világosra a másik, vagyis a látványhoz megfelelő sebességgel működött. Azt viszont be lehetett állítani, hogy milyen sebességgel frissítse a képet. A szemüveg mindig ezzel szinkronban működött.
Ha a menüben be tudod állítani az 50 Hz-et akkor működik azon, ha nioncs ilyen elérhető lehetőség, akkor természetesen nem tették bele és akkor nincs. Ezt meg lehet tudni attól aki árulja. Illetve a kártya gyártójának a honlapján magad is utána nézhetsz típus szám alapján.
"vagyis a látványhoz megfelelő sebességgel működött"
Pontosítok, nem a látványnak megfelelően hanem a frissítési frekvenciának megfelelően, hogy a hatás létre jöjjön.
Azt persze meg tudod nézni, hogy milyen képernyő frissítési frekvenciákra képes az adott típusú 3D-s videó kártya.
Oké, ez volt a "régi" rendszer. De az újak már automatikusan ráálnak a monitor 120Hz-es frekvenciájára. Amit írtam az nem biztosan pontos, mert kell hozzá egy wifi jeladó is, ez kapcsolatot tart a szemüveggel.
Én most nem a régi megoldásokra lennék kíváncsi, hanem a fent említett két rendszer közti különbségekre...
Ha már szóbakerültek a régi szemüvegek:
papámnak van egy, de a hozzá tartozó VGA-t eladta a géppel együtt, csak az ASUS márkájú szemüveg maradt meg :( Viszont el lehet vele lenné, a múltkor rákapcsoltam a rádió fülhalgaót kimenetére, és elkezdett villogni :) Persze hamar leszedtem róla, tudom hogy ez nem tesz jót neki...
Találtam valamit ami erről szól egy fórumban.
Idézet
"Posted november 17, 2011 - 14:31
Sziasztok, több mint egy éve kerestem a hozzászólás, hogy lássa, ki lehetett használni a 3D-s látásmódot 60Hz, de mindenki azt mondta, hogy a villogó at 30Hz mindkét szem lesz szörnyű, míg mások azt mondják, hogy talán működik, de senki nem próbálta meg , végül megvette a 3D-s kit mint ők igazán olcsó, én kapcsoltam össze, és átment a varázsló könnyedén. Választottam "Generic CRT monitor, és a képernyő és a szemüveg kezdett villogni. Próbáltam GTA San Andreas és nekem van jó hír és rossz hír, az jó hír, hogy a villogó is szinte észrevehetetlen , így minden, hogy beszéljünk hányt 5 perc után, egyre eyestrains fejfájást és minden rossz, Én ezeket használtam több mint 2 óra szemem rendben vannak. A rossz hír, hogy "azt hiszem" a képernyő vibrál túl gyorsan én látom kettős képet, amely megöli a 3D-s képet. Amikor játszom GTA San Andreas vagy bármilyen 3D-s játék, és a kamera még mindig a teljes képernyő vibrál és "rázza "(lásd alább) , de amikor a kamera mozog jobbra-balra ", például amikor fut egy kört" a villogó leáll, és a 3D kép tökéletes! Azt hiszem, ez az időzítés vagy a TV-szellemkép de kétlem, hogy azért, mert az alacsony Hz-es, mint a 3D-s képet nem működik egyáltalán. Talán, ha sikerül kideríteni, hogyan lehet a képet, hogy ne rázza meg tudjuk Végre 3D-s látvány Az összes monitor! (BTW szerintem Nvidia tett arra, hogy "Figyelmeztetés" üzenet, mert nem jön egyáltalán)"
Forrás: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!