Miért nem lehet ezt PC vel megcsinálni?
Lehet,hogy nektek ez hülyén fog hangzani,de miért nem lehet egy PC-t,pontosabban egy Gamer PC-t úgy összerakni,hogy olyan legyen mint egy konzol,mármint vigye az 5-6 évvel azutáni játékokat is?Egy konzollal ez simán megoldható,mivel csak akkor kell lecserélni,ha a játékok egy másik(rendszerint újabb) generációhoz vannak csinálva.
Megengedem,hogy lehet,de szerintem horribilis összeget kell fizetni érte,de még úgy se biztos,hogy fog menni rajta az őt pár évvel meghaladó játék.
Ezt azért mondom,mert a konzolok már-már olyanok mint a PC-k,processzorral,merevlemezzel,internet hozzáféréssel.
És a konzolok nem mások mint kiszuperált játékgépek,CSAKIS játékra tervezve.Akkor miért nem lehet ugyanígy kiszuperálni a PC-ket?Szerintem ez lehúzás,hogy ennyiszer kell minden apróságot fejleszteni egy PC-n.
És megmondom most,hogy nem akarom se a PC-t fikázni,se a konzolt isteníteni,de ezt meg akarnám tudakolni.
Mert a PC legnagyobb előnye ilyen szempontból a legnagyobb hátránya is. Az alkatrészekből egy-másfél évente jönnek az egyre újabb generációk. 6 évvel ez előtt 2006 volt. Akkor kezdtek szállingózni a kétmagos asztali processzorok és az első DirecX 10-es videokártyák.
Akkor az Xbox 360-ban már hárommagos processzor volt és egyesített shader architektúrát illetve tesszellátorokat használó grafikus processzor. A Hradver viszont azóta is változatlan, arra az egy generációra és azon belül is egy konfigurációra kell optimalizálni.
PC-nél viszont fontos, hogy a program (játék) 2-3, de inkább több generációra visszamenőleg futtatható legyen minden gyártó hardverének tetszőleges kombinációján. Ez lehetetlenné teszi az optimális teljesítménykihasználást. A problémát szoftveresen (API-kkal) oldják meg, ami rengeteg erőforrást hagy kiaknázatlanul.
azért nem, mert PC-re meg kell oldani a kompatibilitást, ami teljesítményveszteséghez vezet. konzolon persze minden jól fut, mikor lehet optimalizálni a hardverre.
amúgy az APU-kkal az lesz a trend, hogy a PC egy kicsit el fog tolódni a konzol irányába (zártabb platformok, pl AMD APU mellé csak AMD videókártyát éri majd meg venni, különben teljesítménytől és szolgáltatásoktól esel el). csorbulni fog a PC nagy szabadsága, cserébe jobb lesz a teljesítmény és az élettartam.
1. Először is egy PC-nek sokkal több dologra kell figyelnie, mint egy konzolnak.
2. Mivel konzolt "ritkán" adnak ki, ezért kénytelenek úgy írni a játékokat, hogy elmenjenek rajta.
Gondolj bele: ha a PC-t nem lehetne ilyen dinamikusan fejleszteni, hanem úgy fejlesztenék, mint a konzolt: kiadnának egy PC-t 5 évre. Akkor a játékokat is kénytelenek lennének úgy írni, hogy azon 5 évig minden gond nélkül elfusson minden, mint a konzolon. De mivel folyamatosan gyorsul, ezért a grafika, szoftverek igényei is nőnek nagyobbak lesznek, mi ezzel a baj?
3. Jelenleg a grafikát a konzolok hátráltatják, mivel a legtöbb játékot arra írják, és a mai konzoloknak kicsi a teljesítménye a PC-hez képest.
Azért mert ez jelenleg nem azon múlik hogy te hogy rakod össze a gépedet hanem azon hogy írják meg a programot.
A konzolnál ugye adott hardware (ami játékra van optimalizálva mellesleg)
Szóval ha írsz egy játékot akkor konzol esetében pontosan tisztában vagy vele hogy milyen processzor, videokártya ram stb van a gépben, míg ha PC-re írod úgy kell megírnod hogy LOW grafikán elmenjen egy régebbi gépen is HIGH grafikán pedig egy mostani csúcsgépen. Gondolom nem nehéz belátni hogy ez utóbbi némileg több munka, de jóval több lehetőség is van benne. Konzollal az az egy baj mivel nem lehet fejleszteni ezért most is ugyan abból kell gazdálkodni mint 6 évvel ezelőtt. És mostanában kezd kiütközni ennek a hátránya mert a PC-k szépen lassan elgyalogoltak a konzolok mellett. Szóval várhatjuk a következő generációt.
(most arról nem beszélve hogy irtó sok pénz van a hardware üzletben)
Azt hiszem minden fontos dolog le lett írva. :)
Cikk formájában itt olvasható az esetről információ:
Idézet a lényegből:
"Richard Huddy nemrég ecsetelte, hogy az API jelentősen limitálja a PC-s hardverek lehetőségeit, hiszen egy combos PC-s konfiguráció már legalább tízszer erősebb az aktuális konzoloknál, a játékok azonban mégsem néznek ki sokkal jobban PC-n. Maga az elmélet teljesen hiteles, és igaz, hogy API nélkül minden szebb és gyorsabb lenne, de ugyanakkor a kompatibilitás natív programozás mellett nem, vagy csak nagyon nehezen lenne biztosítható. Éppen ezért a PC-s piacon az API jelentősége egyelőre megkérdőjelezhetetlen. Ettől függetlenül a Fusion Developer Summiton bemutatott új generációs Radeon architektúrát az AMD úgy tervezte meg, hogy nagyon egyszerű legyen a rendszer natív programozhatósága. Ennek a PC-n nem biztos, hogy lesz jelentősége, de az új generációs konzoloknál mindez aranyat érhet. Tekintve, hogy a fejlesztő fix hardverre dolgozik, megengedhető az adott rendszer alacsony szintű elérése, amivel biztosítható a hardver elképesztően hatékony kihasználása. Pontosan ez az oka annak, hogy a mai PC-s konfigurációknál nagyságrendekkel gyengébb Xbox 360 és PlayStation 3 még tartja a lépést az exkluzív címek grafikai megjelenítése szempontjából. Nem szabad elfelejteni, hogy az új generációs cGPU architektúrák nem csak a grafikában, de a fizika és a mesterséges intelligencia számításában is jeleskedhetnek, így valóban lehetőség adódik az innovációra."
Na igen, egyfajta hardverra optimalizálni.
Ugyanilyen kategória az iphone vs android.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!