Miért érkeznek tömjében az optimalizálatlan játékok?










Az a baj, hogy a grafikai igény manapság már akkora, hogy egyszerűen a fejlesztőknek nem marad szabad erőforrásuk az optimalizálásra.
Illetve, a másik ok tényleg az, hogy konzolon nincs ilyen gond. Ott csinálni kell egy programot, hogy fusson, és tudod, hogy az összes ugyanolyan konzolon azonos lesz a teljesítmény.
Illetve, baromi bonyolult megfelelően optimalizálni, és mindezek tetejébe mai igényeknek megfelelő grafikát adni :)
Én csak tudom, fejlesztő vagyok :D










Egyszerűbb a válasz, mint gondolnád.
Minél kisebb költségből próbálnak minél nagyobb marketing segítségével minél több szart eladni. Erről van szó. Ha megkapták a lóvét, akkor meg elszaladnak, se támogatás, se semmi. A következő játéknál kezdődik elölről. Marketing, szar játék, majd menekülés.
Szó sincs arról, amit fentebb "fejlesztő" barátunk ír, hogy nehéz optimalizálni, meg blablabla. A kiadó kiveszi a félkész programot a programozó kezéből, és eladja, a programozót meg az utcára teszi, mielőtt még egyáltalán megfordulhatna a fejében, hogy optimalizáljon.
Szinte minden nap lehet ilyen híreket olvasni, hogy XY játékfejlesztő cég ennyi meg ennyi száz embert küldött el. Ember nélkül nem lehet rendes játékot csinálni, de manapság nem is próbálkoznak. Hiszen a sok hülye a szemetet is megveszi. Még ha emelik az árakat, akkor is megveszik. Főleg az új generáció, a sok kis tizenéves amerikai konzol köc***, akik rendes játékkal még életükben nem találkoztak, hiszen egy Morrowind vagy DOOM 2 grafikája szúrja a szemüket, meg nem is "menő".
Fogyasztói társadalom, röviden és tömören, meg még negyvenhét kiló globális társadalomkritika. Ezért jönnek ki félkészen a játékok.





minek optimalizáljanak PC-re, mikor:
1, konzolról több a bevétel, mivel általában több is a játékos, kivéve persze a pc-only műfajokat, pl RTS, MMO
2, PC-n sok a warez.
Mert konzolon nincs warez?
Xbox: chip
X360: Flash
PS1-2: chip
PS3: flash
És ezzel meg vannak máris lőve... nehogy már ilyenekre hivatkozzanak a játékfejlesztők, mert le merem fogadni, hogy konzolra több játékot loptak el, mint PC-re... ismerek olyan csávót akinek van PS1, PS2, PS3, XBoX, XBoX360-a és egyetlen egy eredeti játéka sincs semelyikre...





23:21,
Szó sincs arról? :)
Még jó, hogy ennyire értesz hozzá :D Próbálkozz majd meg egyszer vele, hogy a rohadt sok konfighoz elkészítsd a megfelelő beállításokat, a variálhatóságot, úgy, hogy mindezek után még legyen időd egy olyan grafmotorra, ami megfelel a mai vásárlói rétegnek legnagyobb részének: lehetőleg szebb és reálisabb legyen, mint a valóság.
Ez rohadt sok idő, és rohadt sok pénz.Nézd meg az AAA stúdiók által készített projecteket: több száz, ha nem ezer ember három-négy éves munkája. És mellette elképesztő költségvetés. Úgy, hogy nem is feltétlenül lehetnek biztosak benne, hogy visszahozza a befektetett tőkét. Tehát ezek után elgondolkozhatnak azon, hogy mire hajtsanak: optimalizált, vagy szép. És mivel a legtöbb embert az érdekli, hogy szép legyen, ezért az előbbi ok elmarad...
Ja, és nem értek hozzá: survivedev.blog.hu
Nem is láttam még készülő játékot. :)





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!