Ha játékban a megjelenítendő pixelek számát 1280x1024-ről 1920x1080-ra, azaz 158%-ra megnövelem, akkor 58/158, azaz 37%-al kevesebb fps-em lesz?
Ha többet kell számoljon a gép (márpedig nagyobb felbontásnál ez így van) akkor az tovább fog tartani, ezért az időarányosan kiszámolható képkockák száma biztos csökken, DE, hogy ez így egyenesen arányos-e? szerintem nem.
Amúgy a dolog egyszerű, nézd meg az FPS-t ha lehet 800x600-on vagy 1024x768-on és számold ki abból hogyan lassul a felbontás növekedésével :)
menta: hiába mérsz, ezt nem fogod tudni így számolni, mert a felbontás növelésével nem feltétlenül egyenes arányban nő a számolási műveletek mennyisége. plusz egy videókártyában sem úgy van, hogy az összes részegység ugyanott éri el a maximális teljesítményét (szemléletes példa, hogy pl az alsó/középkategóriás kártyák esetében a lespórolt ROP-ok száma hogy megmutatkozik a teljesítményben, ha felpakolod az élsimítást).
plusz ahogy itt egy kolléga is írta, elfogyhat a memória is, vagy bármelyik más részegység, és akkor hiába nő csak 1,5-szeresre a pixelszám, a teljesítmény lehet hogy kevesebb, mint fele lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!