A mostanában megjelent AMD FX sorozatú processzorok nagyon durvának tűnnek. Tényleg azok?
Nekem intel i5 760-am van, minden játékot visz. Most meg megjelentek ezek az FX sorozatos cuccok, és a legdurvább 8magos, 3,6GHz-es, és csak 70rugó. A specifikációk szerint mérföldekkel jobb, mint ami nekem van, pedig az is még 50k-ba kerül. Itt valamit félrenézek, vagy háromnegyed év alatt ennyit fejlődtek.
Bár azt sem hiszem, mert ez még az intel második generációs, sandybridge-es prciait is maga mögé utasítja, pedig azok jóval drágábbak.
de nem hiszem, hogy olyan hűde nagyon fog ütni a bulldozer utódja, inkább csak ráncfelvarrások lesznek, kicsit csiszolnak az IPC-n, az órajelen meg a fogyasztáson. ha optimista akarnék lenni, akkor azt mondom, hogy teljesítmény/fogyasztásban beérik a sandy-t, de az ivy-t nem.
az FM2-es APU-kra azért mondom, hogy nagy durranás lesz, mert végre egy átlagos játékos felhasználó igényeihez lesz szabva. mert hogy egy játékosnak nem kell 2500k, feleslegesen sok. a trinityben lesz két piledriver modul, várhatóan elég nagy órajelen, és egy VLIW4 architektúrás radeon IGP, ami nagyjából 30%-kal lesz gyorsabb a Llanóénál. és ez az IGP hardveresen gyorsít mindent ami OpenCL-ben vagy C++ AMP-ban van írva.
Ebben én is biztos vagyok, hogy egy 2500k sok bármelyik játékosnak (talán kicsit jobb mint az i5 760).
Nekem edddig bármelyik játéknál full grafikán(BF3, MW3, Dirt3, NFS The run, AC Revelations) a cpu használat max 70%volt.
Hart ezt már most lehet tudni, a bulldozerben is ez van.
az intel féle HT (legyünk jószívüek, és tételezzük fel, hogy a legjobb eset áll fenn), akkor 20%-nyi többletet hoz az egyszálas eredményhez képest. a HT működéséhez egy mag kb 5%-kal nagyobb tranzisztorszámban.
az AMD féle CMT (Cluster-based Multi Threading) 70%-os többletet hoz (vagyis az, hogy egy modulban egy helyett két integer mag van, ennyi növekedést ad), és egy extra egység a modul 14%-át teszi ki tranzisztorban. elméletben egy modulba kettőnél több integer magot is lehet tenni, persze lehet, hogy a modul mérete jobban nő, mint az integer egységek száma -szor 14%, mivel a CMT lényege, hogy a modulon belül kell annyi erőforrás, hogy az összes integer mag teljes értékűként is tudjon dolgozni (tehát négy integer mag esetében valószínűleg izmosabb FPU kéne, jobb elágazásbecslés stb).
tehát intel hd: 20% sebesség 5%-nyi extra tranyóból
AMD CMT 70% 14%-nyi extra tranyóból
ráadásul az intel HT feladatfüggő, tehát nem minden esetben gyorsul ennyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!