Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Mit tehetek a kékhalál ellen?

Mit tehetek a kékhalál ellen?

Figyelt kérdés

Van egy Ati Radeon HD 4670 nevezetű videókártyám és ntoskrnl.exe-re hivatkozva mindig kékhalált kap a gépem...

1 db driver van fent az AMD honlapján

a legfrissebb

leszedtem windows 7 64 bit-re,felraktam

és azóta is nyomatja az ntoskrnl.exe-t

mit csináljak?


2011. okt. 16. 17:12
 1/10 anonim ***** válasza:
Mi a kékhalál hibakódja? A következőnél írd fel egy papírra és másold ki ide...
2011. okt. 16. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

bluescreen viewerrel visszanéztem

több is van

0x1000007e

0x00000050

0x0000003b

2011. okt. 16. 21:38
 3/10 anonim ***** válasza:

Első: [link]

Második: [link]

Harmadik: [link]

2011. okt. 17. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Újratelepíteni nem ártana szerintem windowsc t

Xp vagy windows 7?

de legalább

virus irtót

kémprogramirtót futatnod kéne

Avast pl.

meg

AntiMalwareBytes .

2011. okt. 19. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ja jó 64 bit win7 ok

hát irtás

aztán

CCleaner t is használhatnád

meg Windows Update t is teljesen frisitsd fel rendszert

2011. okt. 19. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
ink rakd ujra
2011. okt. 20. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

újraraktam 3x

ugyanúgy rossz

2011. okt. 20. 22:27
 8/10 anonim ***** válasza:

Hardveres hiba lesz. Olvasd le, deritsd ki, mi okozza.

[link]

2011. nov. 5. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Nálam is felvillant ma a kék képernyő, tegnap frissitettem a VGA driverét. Nem igazán tetszett a Windows-nak, mert integrált Intel kártyához Online frissités érhető csak el. De a Firefox lecserélése és a Lemezkarbantartó lefuttatása (CHKDSK) után már nem akadozik, nem is lassú.

Ennyi is elég egy kékhalálhoz. Vagyis hardveres ügy.

2011. nov. 6. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Kékhalál

Blue Screen of Death, Stop Error, BSoD, Bluescreen, Blue Screen of Doom

Mi ez?

A kék képernyő rajta a nem túl bizalomgerjesztő üzenetekkel súlyos rendszerhibák után jelenik meg, elkerülendő az operációs rendszer vagy a számítógép károsodását. Szoftveres és hardveres problémára egyaránt utalhat. Sokszor csak egy pillanatra tűnik fel, mivel alapértelmezés szerint be van kapcsolva a számítógép automatikus újraindítása. Ezt kapcsoljuk ki, mert a hiba felderítéséhez elengedhetetlen a hibaüzenet pontos ismerete.

Mit írjak fel?

Gyakorlatilag mindent az általános leírás (ha először látja ezt a képernyőt stb.) kivételével. A legfontosabb a hiba leírása, a STOP kód (a zárójeles rész is), és ha van ilyen, a hibás fájl és a hozzá tartozó hibaüzenet.

Mi a megoldás?

A hardveres hibák felderítésére hardvertesztek, a szoftveres hibáknál jobb esetben egy hibás driver keresgélése, rosszabb esetben a rendszer újratelepítése. A legtisztább nyilván a második, és érdemes végiggondolni, hogy egy kezdő felhasználónak mi az egyszerűbb és gyorsabb: visszakövetni egy driverhibát, vagy újratelepíteni a rendszert. Lehet, hogy a második fájdalmas és ijesztő, de az esetek jelentős részében megoldja a problémákat. Újratelepítés után az alábbi sorrendben telepítsük a drivereket:

chipset

alaplapra integrált eszközök (pl. SATA-vezérlő, hang, stb.)

videokártya

bővítőkártyák

perifériák



Ügyeljünk rá, hogy ne maradjon ismeretlen vagy sárga felkiáltójellel jelölt eszköz az eszközkezelőben. Mindig a legfrissebb verziójú drivereket tegyük fel, és tartsuk is őket naprakészen. Új driver telepítése előtt távolítsuk el a régit.

Segítség a kivitelezéséhez

Az automatikus újraindítás kikapcsolása


Windows XP: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer: Speciális fül => Indítás és helyreállítás részben Beállítások => Rendszerhiba részben Automatikus újraindítás elől pipa ki. => OK.


Windows Vista/7: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer => Bal oldalt Speciális rendszerbeállítások => Indítás és helyreállítás részben Beállítások => Rendszerhiba részben Automatikus újraindítás elől pipa ki. => OK.


Hibás driver megkeresése


Erre a legjobb esélyünk akkor van, ha a rendszer megadja a hibásnak vélt fájlt. Ekkor nincs más dolgunk, mint megkerestetni a géppel. A könyvtár valószínűleg árulkodó lesz, ha nem, keressünk rá a Google-lal.


Lapozófájl törlése és és újbóli létrehozása


Windows XP: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer: Speciális fül => Teljesítmény részben Beállítások => Speciális fülön a Virtuális memória részben Módosítás => Írjuk fel a látottakat => Minden partíciónál válasszuk azt, hogy ne legyen lapozófájl => Indítsuk újra a gépet => Állítsuk be azt, amit felírtunk.


Windows Vista/7: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer => Bal oldalt Speciális rendszerbeállítások => Speciális fülön a Virtuális memória részben Módosítás => Írjuk fel a látottakat => Minden partíciónál válasszuk azt, hogy ne legyen lapozófájl => Indítsuk újra a gépet => Állítsuk be azt, amit felírtunk.


Hardverek ellenőrzése


Keressük fel a megfelelő hardver topikját, illetve van egy Diagnosztika témacsoport, ott is nézzünk szét.


A leggyakoribb típusok


Kékhalál a Windows XP telepítése közben


Leggyakrabban akkor fordul elő, ha nem vagy rosszul lett integrálva a telepítőbe a SATA driver. Ha a telepítőlemez másik SATA meghajtós gépen megfelelően működik (persze a chip egyezzen meg), akkor valamilyen egyéb probléma van, jöhetnek a hardvertesztek.


IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


A probléma, hogy egy kernelfolyamat vagy driver olyan memóriaterületet próbál elérni, amihez nincs jogosultsága, vagy egy IRQL (interrupt request level) túl magas. Minden kernelfolyamat csak olyan másik folyamathoz férhet hozzá, aminek az IRQL-je azonos vagy kisebb, mint az övé. Talán a leggyakoribb hibaüzenet, és az a szép benne, hogy jóformán bármi okozhatja.

Ha az utóbbi időben került új hardver a gépbe, azt vegyük ki, és az illesztőprogramját is távolítsuk el. Ha nem volt ilyen, akkor először is telepítsük újra az operációs rendszert, a hiba leggyakrabban szoftveres. Ha ez nem segít, akkor jöhetnek a diagnosztikai programok, kezdjük a memóriával.


DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Több mint valószínű, hogy valamilyen driver okozza, telepítsük újra a rendszert. Kicsi az esélye, de okozhatja sérült memória vagy lapozófájl is. Ezek ellenőrzése gyors és biztos, ezért célszerű ezzel kezdeni.


PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA


Egy folyamat olyan adatot címzett meg, ami nem található meg a memóriában. A hibát bármi okozhatja, amin memória van, kezdve a RAM-tól egészen a processzor gyorsítótáráig. Kezdjük a memóriával és a merevlemezzel (ha be van kapcsolva a virtuális memória, valószínűleg be van). Ha hibátlanok, töröljük és hozzuk létre újra a lapozófájlt, ezután jöhet egy újratelepítés, mert a többi hardver ellenőrzése már igen bonyolult. Ha frissen telepített rendszerrel is megismétlődik a hiba, akkor a legbiztosabb módszer, ha elkezdjük cserélgetni a szóba jövő alkatrészeket. Fontos, hogy minden csere után ajánlott friss rendszer használata, de legalább az illesztőprogramot távolítsuk el!


INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE


A Windows nem éri el a rendszerpartíciót, ezért nem tud elindulni. A hibát valószínűleg az okozza, hogy megsérült a lemezvezérlő illesztőprogramja. Töröljük le és telepítsük újra, hátha megússzuk az újratelepítést.


UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP


Memóriaprobléma, leggyakrabban RAM vagy processzor cache. Oka sokszor túlmelegedés, ellenőrizzük a ventilátorokat. Ugyanakkor okozhatja egy rosszul megírt program is, ami tiltott műveletet (pl. nullával való osztást) próbál meg elvégezni vagy túlcsordul a tömbön. Akinek ez szóba jöhet, az valószínűleg pontosan tudja, hogy miről beszélek. smile.gif


NTFS_FILE_SYSTEM


A rendszer nem tudja olvasni a lemezt, valószínűleg megsérült a fájlrendszer. Helyreállító konzolban adjuk ki a chkdsk /r parancsot, ha nem segít, akkor valószínűleg formázás lesz a vége. Vistával/7-tel megpróbálkozhatunk az automatikus javítással is, ha felajánlja.


BAD_POOL_CALLER


Driverhiba, ha nem ír ki pontos forrást, ajánlott egyből formázni.

2011. nov. 6. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!