Mit tehetek a kékhalál ellen?
Van egy Ati Radeon HD 4670 nevezetű videókártyám és ntoskrnl.exe-re hivatkozva mindig kékhalált kap a gépem...
1 db driver van fent az AMD honlapján
a legfrissebb
leszedtem windows 7 64 bit-re,felraktam
és azóta is nyomatja az ntoskrnl.exe-t
mit csináljak?
bluescreen viewerrel visszanéztem
több is van
0x1000007e
0x00000050
0x0000003b
Újratelepíteni nem ártana szerintem windowsc t
Xp vagy windows 7?
de legalább
virus irtót
kémprogramirtót futatnod kéne
Avast pl.
meg
AntiMalwareBytes .
Ja jó 64 bit win7 ok
hát irtás
aztán
CCleaner t is használhatnád
meg Windows Update t is teljesen frisitsd fel rendszert
újraraktam 3x
ugyanúgy rossz
Hardveres hiba lesz. Olvasd le, deritsd ki, mi okozza.
Nálam is felvillant ma a kék képernyő, tegnap frissitettem a VGA driverét. Nem igazán tetszett a Windows-nak, mert integrált Intel kártyához Online frissités érhető csak el. De a Firefox lecserélése és a Lemezkarbantartó lefuttatása (CHKDSK) után már nem akadozik, nem is lassú.
Ennyi is elég egy kékhalálhoz. Vagyis hardveres ügy.
Kékhalál
Blue Screen of Death, Stop Error, BSoD, Bluescreen, Blue Screen of Doom
Mi ez?
A kék képernyő rajta a nem túl bizalomgerjesztő üzenetekkel súlyos rendszerhibák után jelenik meg, elkerülendő az operációs rendszer vagy a számítógép károsodását. Szoftveres és hardveres problémára egyaránt utalhat. Sokszor csak egy pillanatra tűnik fel, mivel alapértelmezés szerint be van kapcsolva a számítógép automatikus újraindítása. Ezt kapcsoljuk ki, mert a hiba felderítéséhez elengedhetetlen a hibaüzenet pontos ismerete.
Mit írjak fel?
Gyakorlatilag mindent az általános leírás (ha először látja ezt a képernyőt stb.) kivételével. A legfontosabb a hiba leírása, a STOP kód (a zárójeles rész is), és ha van ilyen, a hibás fájl és a hozzá tartozó hibaüzenet.
Mi a megoldás?
A hardveres hibák felderítésére hardvertesztek, a szoftveres hibáknál jobb esetben egy hibás driver keresgélése, rosszabb esetben a rendszer újratelepítése. A legtisztább nyilván a második, és érdemes végiggondolni, hogy egy kezdő felhasználónak mi az egyszerűbb és gyorsabb: visszakövetni egy driverhibát, vagy újratelepíteni a rendszert. Lehet, hogy a második fájdalmas és ijesztő, de az esetek jelentős részében megoldja a problémákat. Újratelepítés után az alábbi sorrendben telepítsük a drivereket:
chipset
alaplapra integrált eszközök (pl. SATA-vezérlő, hang, stb.)
videokártya
bővítőkártyák
perifériák
Ügyeljünk rá, hogy ne maradjon ismeretlen vagy sárga felkiáltójellel jelölt eszköz az eszközkezelőben. Mindig a legfrissebb verziójú drivereket tegyük fel, és tartsuk is őket naprakészen. Új driver telepítése előtt távolítsuk el a régit.
Segítség a kivitelezéséhez
Az automatikus újraindítás kikapcsolása
Windows XP: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer: Speciális fül => Indítás és helyreállítás részben Beállítások => Rendszerhiba részben Automatikus újraindítás elől pipa ki. => OK.
Windows Vista/7: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer => Bal oldalt Speciális rendszerbeállítások => Indítás és helyreállítás részben Beállítások => Rendszerhiba részben Automatikus újraindítás elől pipa ki. => OK.
Hibás driver megkeresése
Erre a legjobb esélyünk akkor van, ha a rendszer megadja a hibásnak vélt fájlt. Ekkor nincs más dolgunk, mint megkerestetni a géppel. A könyvtár valószínűleg árulkodó lesz, ha nem, keressünk rá a Google-lal.
Lapozófájl törlése és és újbóli létrehozása
Windows XP: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer: Speciális fül => Teljesítmény részben Beállítások => Speciális fülön a Virtuális memória részben Módosítás => Írjuk fel a látottakat => Minden partíciónál válasszuk azt, hogy ne legyen lapozófájl => Indítsuk újra a gépet => Állítsuk be azt, amit felírtunk.
Windows Vista/7: Vezérlőpult => Klasszikus nézet => Rendszer => Bal oldalt Speciális rendszerbeállítások => Speciális fülön a Virtuális memória részben Módosítás => Írjuk fel a látottakat => Minden partíciónál válasszuk azt, hogy ne legyen lapozófájl => Indítsuk újra a gépet => Állítsuk be azt, amit felírtunk.
Hardverek ellenőrzése
Keressük fel a megfelelő hardver topikját, illetve van egy Diagnosztika témacsoport, ott is nézzünk szét.
A leggyakoribb típusok
Kékhalál a Windows XP telepítése közben
Leggyakrabban akkor fordul elő, ha nem vagy rosszul lett integrálva a telepítőbe a SATA driver. Ha a telepítőlemez másik SATA meghajtós gépen megfelelően működik (persze a chip egyezzen meg), akkor valamilyen egyéb probléma van, jöhetnek a hardvertesztek.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
A probléma, hogy egy kernelfolyamat vagy driver olyan memóriaterületet próbál elérni, amihez nincs jogosultsága, vagy egy IRQL (interrupt request level) túl magas. Minden kernelfolyamat csak olyan másik folyamathoz férhet hozzá, aminek az IRQL-je azonos vagy kisebb, mint az övé. Talán a leggyakoribb hibaüzenet, és az a szép benne, hogy jóformán bármi okozhatja.
Ha az utóbbi időben került új hardver a gépbe, azt vegyük ki, és az illesztőprogramját is távolítsuk el. Ha nem volt ilyen, akkor először is telepítsük újra az operációs rendszert, a hiba leggyakrabban szoftveres. Ha ez nem segít, akkor jöhetnek a diagnosztikai programok, kezdjük a memóriával.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Több mint valószínű, hogy valamilyen driver okozza, telepítsük újra a rendszert. Kicsi az esélye, de okozhatja sérült memória vagy lapozófájl is. Ezek ellenőrzése gyors és biztos, ezért célszerű ezzel kezdeni.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Egy folyamat olyan adatot címzett meg, ami nem található meg a memóriában. A hibát bármi okozhatja, amin memória van, kezdve a RAM-tól egészen a processzor gyorsítótáráig. Kezdjük a memóriával és a merevlemezzel (ha be van kapcsolva a virtuális memória, valószínűleg be van). Ha hibátlanok, töröljük és hozzuk létre újra a lapozófájlt, ezután jöhet egy újratelepítés, mert a többi hardver ellenőrzése már igen bonyolult. Ha frissen telepített rendszerrel is megismétlődik a hiba, akkor a legbiztosabb módszer, ha elkezdjük cserélgetni a szóba jövő alkatrészeket. Fontos, hogy minden csere után ajánlott friss rendszer használata, de legalább az illesztőprogramot távolítsuk el!
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
A Windows nem éri el a rendszerpartíciót, ezért nem tud elindulni. A hibát valószínűleg az okozza, hogy megsérült a lemezvezérlő illesztőprogramja. Töröljük le és telepítsük újra, hátha megússzuk az újratelepítést.
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
Memóriaprobléma, leggyakrabban RAM vagy processzor cache. Oka sokszor túlmelegedés, ellenőrizzük a ventilátorokat. Ugyanakkor okozhatja egy rosszul megírt program is, ami tiltott műveletet (pl. nullával való osztást) próbál meg elvégezni vagy túlcsordul a tömbön. Akinek ez szóba jöhet, az valószínűleg pontosan tudja, hogy miről beszélek. smile.gif
NTFS_FILE_SYSTEM
A rendszer nem tudja olvasni a lemezt, valószínűleg megsérült a fájlrendszer. Helyreállító konzolban adjuk ki a chkdsk /r parancsot, ha nem segít, akkor valószínűleg formázás lesz a vége. Vistával/7-tel megpróbálkozhatunk az automatikus javítással is, ha felajánlja.
BAD_POOL_CALLER
Driverhiba, ha nem ír ki pontos forrást, ajánlott egyből formázni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!