Mi a teendő ebben a kutyaszórítós garanciás helyzetben?
Üdv!
Februárban vásároltam egy Gigabyte ATI Radeon HD5750 videókártyát ,amellyel boldogan éltem,játszottam,tevékenykedtem 3 egész hónapon keresztül,amikor is május közepén meghalt a VRAM rajta.
Természetesen még garanciális volt,így azonnal visszavittem a boltba,ahol vettem,szépen vissza is vették és azt mondták, hogy időnként telefonáljak.
Nemolyan régen,~5 hét után visszaküldtek egy csere kártyát,pontosan ugyanilyet,ám a probléma,hogy ez is rossz,és valójában még rosszabb állapotban van mint amit beküldtem.
(Alaplap kisípolja a négyet,nincs kép stb)
Ígyhát ezt is visszavittem a boltba,ahol megnézték szintén,hogy valóban rossz-e,majd miután megerősítést nyert ez a tény,visszaküldték és másnap közölték ,hogy a nagykereskedésben nincs ilyen videókártya így vagy kivárom amíg lesz (valszeg már nem,vagy nagyon nem mostanában) vagy lehet választani kellene egy másikat: Ebben az esetben ők szabják meg a feltételeket ,hogy milyen kártyák közül választhatok,és valószínűleg valami sokkal rosszabb és olcsót fognak csak engedni.
35 ezer forintomba került a videókártya,jelenleg használhatatlan.,és úgyérzem,mindenki aki tudna segíteni ,magasról lesz**ja.Attól félek,hogy nem lesz belőle semm,rosszabbat ajánlanak csak,vagy esetleg el is felejtik és letagadják ,hogy valaha is hallottak volna felőlem.
Használható tanács,ötlet,bármi,bárkitől nagyon szívesen fogadom.
Olyan nincs, hogy valaminek az árát le kell vásárolnod, főleg, hogy ők szabják meg, hogy mire. Ne hagyd magad. Kérd vissza a pénzt [ az eredeti vételárat], én azt látom a legjobbnak. Hogy a nagykerben mi van, pláne nem tartozik rád.
Pár jogszabály, amire hivatkozhatsz:
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. PTK. 306. § (2)
[általában 30 napon belüli javítást még elnézi a bíróság is, de 3 hónap az már bőven sok]
Ha ez nem hatja meg őket, akkor
1: beírhatsz a vásárlók könyvébe, amitől általában a boltosok megijednek és a jogos panaszokat egyből orvosolják. Ha azt mondod, hogy be akarsz írni, és nem szólnak semmit, akkor írj bele. Írd le a problémádat, hogy vissza kéred a pénzed, stb. A neved és a címed tüntesd fel és kérd el a saját példányod. [ 30 napon belül levélben kell válaszolniuk és kérésre kötelesek átadni a vásárlók könyvét, íróeszközt biztosítani és békén hagyni téged.]
2: Küldesz levélben egy felszólítást, valami ilyesmit:
Egyébként ha kiskorú vagy, akkor vigyél magaddal egy felnőttet -szülőt-, nekem volt már, hogy egy hónap baszakodás után apummal mentem be és egyből megolajozódtak a dolgok.
[általában 30 napon belüli javítást még elnézi a bíróság is, de 3 hónap az már bőven sok]
Bocsánat, itt kettőről van szó. :D De az is elég sok.
"Ebben az esetben ők szabják meg a feltételeket ,hogy milyen kártyák közül választhatok,és valószínűleg valami sokkal rosszabb és olcsót fognak csak engedni."
Ez talán csak a te elképzelésed. Ajánlottak már egyáltalán valamit? Nekik nem üzlet, hogy átvágják a vásárlókat, abból nem lesz pénzük hosszútávon.
Szerintem fogyasztóvédelem meg pereskedés/kötekedés helyett próbálj velük megegyezni. Hasonló kaliberű kártyát is adnak biztosan, pár ezer forint árkülönbség esetén meg vagy ráfizetsz, ha drágább, vagy levásárolod, ha olcsóbb.
Nekem GA van volt gomdom de egy helyi számtech boltab de ott nem játszottak ilyet elvittem,megnéztég,hibás, de mivel olyat már nem igazán lehet kapni ami nekem volt ezért választhattam egyet ami van ugyanabban az árban vagy ráfizetek (utobbit választottam)
Szóval a légyeg az hogy aznap már volt is kártyám
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!