Ha van SSD is meg hdd is a gépemben számít melyikre telepítem a játékot?
"de ha jó HDD-t veszel, akkor nem nagyon veszed észre a különbséget"
Már hogyne venné észre, szekvenciálisan is többszöröse az SSD sebessége, hát még a kis fájlok elérésekor. BeamNG miatt vettem végül SSD-t játékhoz, mert rengeteg kis fájlt tölt és emiatt rengeteg idő a betöltése, hiába "jó" a HDD. SSD-n sokkal gyorsabban betölt.
Nem csak a töltési idők miatt számít, nem véletlen írják már oda sok gépigényhez a tárhely mellé, hogy SSD-t illik alátenni.
FH5 szemléletes példa, HDD-ről futtatva egy gyorsabb kocsival gyönyörűen meg lehet csodálni az előtted feltűnő texturákat, aztán idővel kapsz egy ilyet:
TLDR: alapvetően az újabb játékoknál bizony látványos különbség lehet az SSD javára, de bizonyos játéktípusoknál és a régebbi játékoknál nem igazán számít az, hogy SSD-re van telepítve a játék vagy sem.
Egy játék (meg amúgy az összes program) igyekszik csak azt a memóriában tartani, ami tényleg szükséges, ugyanis egy átlagos számítógépben van mondjuk 8, 16 esetleg 32 giga memória van és ebből az operációs rendszer is kicsippenti a maga részét. Minden mást a háttértárból olvas fel működés közben. Ha ügyesen van a játék megírva és a játék típusa lehetővé teszi, akkor az SSD előnye maximum a játék első indításakor lesz látványos, vagy az új pályák/körök indításánál.
Azonban sok újabb, nyílt világú játéknál nem igazán lehet már szépen megoldani azt, hogy mindent HDD-ről nyaljon fel a program és közben ez ne tűnjön föl, pl. később betöltődő textúrák formájában. Nem véletlenül kapott pl. a jelenlegi konzolgeneráció is SSD-t és nem véletlenül kezdenek kiszorulni a mindennapi használatból a HDD-k.
Lehet itt előhozakodni az isten tudja hány éves GTA 5-el, meg a zárt, csőszerű, picike pályákkal operáló CoD-okkal, meg szintén az előző konzolgenerációkra optimalizált autós játékokkal, de ezek a múltat képviselik, másrészt meg jellemzően olyan játékok, ahol nem kell folyamatosan nagyobb mennyiségű assetet a memóriába felolvasni.
@9 kb leírta amit én is akartam.
A mai új játékok egyrészt nagy tárhelyet igényelnek és azt be is kell tölteni, másrészt a mai konzolok mind gyors NVMe SSD-vel működnek, a játékokat is arra optimalizálják.
Konzoloknál, pl Xbox Seriesnél ha te egy külső HDD-re akarsz bizonyos új játékokat telepíteni, azt nem is engedi.
PC-n engedni fogja, de probléma lehet a játék futtatása. Pl Forza Horizon 4-5 notóriusan érzékeny már rá.
Manapság érdemes már akkora SSD-t venni, amire ráférnek a modern játékok amiket játszani akarsz. Egy 1TB SATA vagy akár NVMe SSD is megvan 25-30 ezerből újonnan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!