Szériaszám alapján gyártói garancia?
Mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban?
Vennék egy videókártyát, nincs garipapír, csak szériaszám alapján érvényesíthető a gyártói garancia. Megéri?
A garancia egy pongyola kifejezés.
Jótállás és szavatosság van - a kettő között az a különbség, hogy az előbbinél a gyártónak/forgalmazónak kell bizonyítania, hogy nem rendeltetésszerű használatból fakadóan hibásodott meg a termék, az utóbbinál meg a vevőnek/felhasználónak kell bizonyítania (független szakértő bevonásával) hogy hibás a termék.
Illetve két féle jótállás létezik: a forgalmazó által, törvényileg kötelezően biztosítandó jótállás (Erről értekezik a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet: [link] ) és a gyártó által önként vállalt.
Jelen helyzetben ez utóbbiról lehet szó, ennek módjáról - hogy kér-e jótállási jegyet vagy számlát vagy nyugtát vagy sem - a gyártó oldalán lehet tájékozódni.
Persze. Szériaszám alapján rendben kell lennie. Hivatalos oldalon csekkolhatod is, RMA menüt kell megkeresned a gyártó oldalán, és szám alapján ellenőrizhető.
Elvileg gyorsabb is így gyártón keresztül közvetlenül intézni a garanciát, mint egy hazai kisker bolton keresztül vacakolva, csak hátránya, hogy saját költségen kell eljuttatni a szerviznek a terméket, ami szinte minden esetben külföldet jelent, általában egy európai vagy regionális szerviz/gyártóképviseleti központot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!