Egy modern játék mennyi CPU magot és szállat tud kihasználni a játékokban és ezeknél mennyi az ami már elkell a jó játékélményhez?
És a közeljövőben ez milyen irányba fog még elmenni jön vajon olyan játék aminek hírtelen megugrik a mag vagy száll kihasználhatósági igénye? Mert 2018-19 évben márol-hónapra volt az, hogy egyik nap még bőven elég volt egy 4 mag 4 szállas proci. De még egy 2 mag 4 szállas Pentium G5600 is. Persze ez csak egy I7 7400 szintjét tudta hozni legfeljebb. Előtte a Pentium G4620 meg I3 7300 vagy 7320 szintet. Emlékszem, hogy 2018 év elején még sokan vettek Pentium G procikat. GTX 1070 mellé is akár. Csak ez ugy És egy I7-et már csak a kicsit jobb teljesítmény meg persze azért az időtállóság miatt vett meg az ember. Általában I7 7700K-t vagy sima 7700-at vagy 5-6 generációs I7 procikat csak minimum egy GTX 1070 Ti vagy 1080 mellé vettek meg.
Utána meg elkezdett terjedni az, hogy már a 6-8 mag vagy száll is hasznos. Utána megint nem sokkal volt olyan játék ahová már inkább a 6 mag vagy 6 száll volt a minimum legalábbis ha tényleg jó élményt akartál.
Most meg elvileg van olyan ahol a 4 mag 4 száll olyan mint a 2 száll a gta 5-re.
Ez azt jelenti, hogy gondolom már a 6 mag 6 száll és 4 mag 8 szállas procik is kezdenek elavulni. I5 9500 tulajként bizony már kezdek ettől félni.
És akkor már van olyan vagy a közeljövőben lesz olyan cím is ami már 8 mag 8 száll felett is kifog használni annyit, hogy látható elönye legyen monjuk egy 12 szállas vagy 12 magos procinak?
Mert akkor bizony az I7 9700 és 9700K tulajok is foghatják a fejüket, hogy miért nem 8700-at vettek. :D
Az I9 10900K tulajok is lehet, hogy előnyben részesülnek a 11900K tulajokkal szemben. Pár évig mondjuk ilyenről még csak nem beszélhetünk. Szerintem olyan játék csak nem jön mostanában ami annyival többet kitud használni mint 16 száll.
Játszhatónak, játszható. De kérdés az, hogy milyen élménnyel és meddig.
Mert Pl ott van ugye a Gta 5 az speciel egy Celeron G5925 vagy Celeron G6900-on nem annyira játszható mivel maga a procinak az ereje meg lenne a játékhoz, ha nem 2 mag 2 szállas lenne. Így hát megvan a 60 fps. De valahogy az is olyan mintha laggolna. És ez emiatt van.
8 magra tervezik most a játékokat. Ennek egyszerű azboka: konzolok. Mind az xbox, mind a playstation 8 magos. A játékok többsége erre készül, és csak minimális erőfeszítéseket tesznek, hogy optimalizálják a teljesítményt 8+ magra is. Sőt, még a 8-at sem igazán használják ki mind, de nyilván játéka válogatja. Aminél nem lesz rá szükség, annál nem erőlködnek a fejlesztők ilyenen.
Illetve szintén nincs rá motiváció, mert a játékokat általában a GPU teljesítménye korlátozza. Az elszabadult felbontások, a ray tracing nélkül is brutáligényes grafika miatt a processzor kicsit háttérbe szorult a játékoknál.
Azzal nem értek egyet, hogy egy 3. gen i7 jó lenne még ma, mert inkább 10100-tól kezdhetünk beszélni valamiről, ami fhd-ban elbarátkozik egy RTX 2060-nal akár. Az azért játszható. 12100 a 4 magjával hajszállal jobb, mint a 10400 a 6 magjával... szóval van fejlődés. Ezekkel el lehet lenni közepkategóriában, 1440p-ben akár.
De nyi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!