Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Miért nem tolják annyira a...

Miért nem tolják annyira a több GPU-s grafikai rendszereket?

Figyelt kérdés
Processzorból egyre több mag van, de videokártyából régebben több 2 magos sli rendszer volt, de manapság alig vannak ilyen megoldások.
2022. febr. 26. 12:45
 1/6 anonim ***** válasza:
A GPU önmagában több ezer "magos", jól párhuzamosítható műveleteket tud hatékonyan elvégezni, mint például a 3D grafikai számítások. Ha egy egyszálas, vagy akár 8 szálas programot ráküldenél, a CPU körbe röhögné a GPU-t, míg a 3D grafika előállításába beletörne a bicskája (ha sima CPU-ról beszélünk, az IGP-t tartalmazó CPU más).
2022. febr. 26. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Akkor amíg jobban támogatták a több gpu s rendszereket addig az jó volt most meg már nem olyan jó? Vagy ha felesleges volt már akkor is akkor miért csináltak?
2022. febr. 26. 13:35
 3/6 anonim ***** válasza:
Fölösleges volt már akkor is, csak valahogy el kellett adni a sok kártyát. Ma enélkül is megveszik, nincs szükség parasztvakítások alkalmazására. Nekem is volt még 2008-ban kétkártyás setupom, később egy 2011-es belépő kártya köröket vert rá.
2022. febr. 26. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Egy videokártyát is drága megvenni nem hogy kettőt SLI-be...
2022. febr. 26. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Szegény gyártók ha tudták volna hogy mekkora kereslet lesz a jövőben a kártyákra akkor lehet nem baszkodnak anno a 2 kártyás rendszerekkel.
2022. febr. 26. 13:43
 6/6 anonim ***** válasza:

Most is van "SLI", az RTX3090 támogatja de túl sok értelme nincs.


A processzorokban már annyi mag van lassan, mint egy dinnyében de a processzoroknál is előjött egy hasonló probléma: az AMD 2 chipletes procijainál ha az egyik magnak olyan adatra van szüksége ami a másik magon lévő cacheben van akkor az kritikusságtól függően laggot tud okozni. Amíg a processzoroknál ez legfeljebb néhány MByteot jelent addig a videokártyák esetében a VRAMnál már lehetnek százmegás vagy gigabájtos igények is előfordulhatnak és nem a PCI-Express áteresztőképessége a probléma (2x x8 esetén 16 vagy 32GB/sec) hanem a művelettel járó késleltetés ami elqrja az egészet. Régen sem minden játék profitált a többkártyás rendszerekből, van ami rosszabbul ment 2GPU-val mint 1 GPUval.


Érdemes megnézni a régi prohardveres teszteket nem mindenhol muzsikáltak ezek jól:

[link]


[link]


[link]


A korabeli egy kártyás tesztekkel összevetve szerintem ezeknek akkor volt értelmük, ha két olcsóbb középkategóriás kártya verni tudta a jóval drágább csúcskártyát.


Voltak olyan kártyák (vannak most is )amikor "nyákon belül" oldották meg a több GPU-t. Ma már szinte csak a szerverkártyák ilyenek ( Tesla, Grid, ) de anno voltak Radeon X2-k amiken két GPU volt és pl itt látszik hogy katasztrofálisak voltak:

[link]


Játékok szempontjából az SLI/CF az zsákutca volt idővel azért kiforrta magát az is. A játékokban nem sok értelme van ezeknek, de grafikai munkáknál, tervezésnél, rendernél, néhány számításnál, videovágásnál baromi jól üzemelnek a több kártyás rendszerek és ezek nagyjából mind az ős SLI/CF rendszerekhez vezethetők vissza.


Ugyanígy a csillió processzormagnak is van egy rakás hátránya sok esetben, Threadripperrel nem tudsz úgy játszani, mint egy i7-tel hiába többszöröse a számítási teljesítménye. Egy 4 processzoros szerverrel sem tudsz úgy játszani, mint egy mezei i7-tel... ezek ilyen felhasználásra a saját fizikai korlátaik miatt alkalmatlanok. A játékoknak nagyon nagy részének egy "monolitikus", gyors, többmagos processzor és egy gyors GPU sok VRAMmal megfelelőbb, mint egy 4 processzoros 8GPU-s szerver :)

2022. febr. 26. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!