Miért nem tolják annyira a több GPU-s grafikai rendszereket?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Most is van "SLI", az RTX3090 támogatja de túl sok értelme nincs.
A processzorokban már annyi mag van lassan, mint egy dinnyében de a processzoroknál is előjött egy hasonló probléma: az AMD 2 chipletes procijainál ha az egyik magnak olyan adatra van szüksége ami a másik magon lévő cacheben van akkor az kritikusságtól függően laggot tud okozni. Amíg a processzoroknál ez legfeljebb néhány MByteot jelent addig a videokártyák esetében a VRAMnál már lehetnek százmegás vagy gigabájtos igények is előfordulhatnak és nem a PCI-Express áteresztőképessége a probléma (2x x8 esetén 16 vagy 32GB/sec) hanem a művelettel járó késleltetés ami elqrja az egészet. Régen sem minden játék profitált a többkártyás rendszerekből, van ami rosszabbul ment 2GPU-val mint 1 GPUval.
Érdemes megnézni a régi prohardveres teszteket nem mindenhol muzsikáltak ezek jól:
A korabeli egy kártyás tesztekkel összevetve szerintem ezeknek akkor volt értelmük, ha két olcsóbb középkategóriás kártya verni tudta a jóval drágább csúcskártyát.
Voltak olyan kártyák (vannak most is )amikor "nyákon belül" oldották meg a több GPU-t. Ma már szinte csak a szerverkártyák ilyenek ( Tesla, Grid, ) de anno voltak Radeon X2-k amiken két GPU volt és pl itt látszik hogy katasztrofálisak voltak:
Játékok szempontjából az SLI/CF az zsákutca volt idővel azért kiforrta magát az is. A játékokban nem sok értelme van ezeknek, de grafikai munkáknál, tervezésnél, rendernél, néhány számításnál, videovágásnál baromi jól üzemelnek a több kártyás rendszerek és ezek nagyjából mind az ős SLI/CF rendszerekhez vezethetők vissza.
Ugyanígy a csillió processzormagnak is van egy rakás hátránya sok esetben, Threadripperrel nem tudsz úgy játszani, mint egy i7-tel hiába többszöröse a számítási teljesítménye. Egy 4 processzoros szerverrel sem tudsz úgy játszani, mint egy mezei i7-tel... ezek ilyen felhasználásra a saját fizikai korlátaik miatt alkalmatlanok. A játékoknak nagyon nagy részének egy "monolitikus", gyors, többmagos processzor és egy gyors GPU sok VRAMmal megfelelőbb, mint egy 4 processzoros 8GPU-s szerver :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!