Mit jelent pontosan az FPS?
Addig oké, hogy képkocka másodpercenként.
De a játékokban van olyan, hogy 0.1 %, 1%, 99% - ezek mit jelentenek?










Képcocka másodpercenként, ahogy írtad. De a forrás szempontjából megkülönböztethetőek konstans értéket produkáló források és dunamikus értéket produkáló források szerint.
Ha videót veszel fel egy telefonnal, mondjuk 4K30FPS-ben vagy 1080p60FPSben akkor a videóban folyamatosan konstans 30 vagy 60 képkockád lesz másodpercenként.
A játéknak a képét a processzor és a videókártya együtt dolgozza ki és a kimeneten megjelenő képkockák száma ( ha nincs valami FPS lock aminek a szintjét elérné a kitolt képkockák mennyísége) dinamikusan változik a kidolgozott kép és a hozz átartozó információ bonyolultságától. A játékok esetében az FPS az egy minden másodpercre külön értelmezendő érték, mivel ez kb sosem konstans. Ha ábrázolni kell egy teljesítménymérést akkor a mérési időre vonatkozóan tudsz egy átlagos számolni és egy számot kapsz ami az átlagos FPS lesz. De ez nem egy valós szám, hanem egy átlag és lehetséges hogy a mérés eygetlen másodpercében sem ennyi lesz a megjelenített képkockák száma. :)
Na ezért találták ki, hogy vizsgálják az általad említett százalékokat, mert így jobban behatárolható a teljesítmény.
A 99% az az érték, amin a mérési tartományban szereplő másodpercek 99%-ában elért a hardver. Ha játszol ezer másodpercet és a 99%-os értéked mittudomén 132FPS, akkor ez azt jelenti, hogy a az 1000 másodpercből 990 másodpercben minimum 132FPS-es volt. Az 1% low ( mert általban ezt mérik ) hogy a játékidből mennyi volt az legalacsonyabb 1%-nyi FPS. A 0,1%-ot mérni teljesen értelmetlen. :D
Azért mérnek így, mert lehet hogy átlagban elérsz egy korrekt átlagos FPS-t de a kép meg darabos, laggos sz@r viszont az átlagos FPS szerint mégis jó vagy, mert az csak átlag. Aztán a részletes vizsgálattal kiderül, hogy van átlag 100FPS-es, de 150FPS-es csúcsokkal és 50-70FPS-es minimumokkal és olyan kilengések vannak az értékek között, hogy már szemmel láthatóan rossz a kép.
A játékélmény szempontjából az átlagnak és az 1%low-nak van értelme.
Oké köszönöm így már értem!
Teszteknél szoktam látni a 0.1%-ot is kiírják.
Pl










A konszenzus az interneten alapvetően az, hogy:
FPS = First Person Shooter
fps = frames per second
"Teszteknél szoktam látni a 0.1%-ot is kiírják."
Igen, tesztek szeretik az ilyet, a probléma csak az, hogy a 0.1% low egy nagyon érzékeny érték. Autosave-nél vagy menü megnyitás/bezárásnál megröccen egy kicsit a játék, amit talán észre sem veszel és ledobja a 0.1% értéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!