Gamer billentyűzetet USB vagy PS/2 csatlakoztassak?
Azt olvastam, hogy a PS/2 támogatja az N-KEY rollovert és a latency is kisebb, mint USB-n. Ha tényleg így van, akkor érdemesebb erre kötni a billentyűzetet, nem? Mi a hátulütője a dolognak? Mert biztosan van, hiszen már kikopott a használata.
Egyébként az számít valamit, hogy a billentyűzetet USB->PS/2 átalakítóval tudom csak PS/2-re dugni? Ront ez valamit rajta?
A rollover 7 gomb egyidejű lenyomása mellett jelentkezik. Kell ennyit nyomnod játék közben? Ha nem akkor ez mindegy..
A PS2 billentyűzet késleltetése valóban kisebb, mint az USB esetében, de még az USB késleltetése is csak harmada-ötöde az átlagos leütési reakcióidőnek.
Ha nem vagy atomprofi játékos gigabrutál jó reflexekkel akkor szerintem tökmindegy.
( amúgy a PS/2 az IMB Personal System/2 nevéből ered )
A késleltetés egy érdekes dolog - Dan Luu, egy kanadai programozó végzett ez irányú teszteket:
a billentyű lenyomásától az USB csomag létrejöttéig eltelt késleltetés 15-60 ms.
És akkor arról nem beszéltünk, hogy mi van a gépen belül, mire a kapott jelből elmozdulás lesz:
sőt, még a különböző terminál-emulátorok között is eltérés lehet:
Így lehet, hogy egy modern (2017-es) hiper-szuper gép (Intel® Core i7-7700K, 16 GB RAM) késleltetése (a billentyű lenyomásától a képernyőn megjelenő karakter megjelenéséig eltelt idő) bődületes 200 ms lehet - szemben egy 1983-as(!!!) Apple 2E 30 ms-hoz képest.
#3:
" and all the USB keyboards tested had a longer effective scan interval (18.77 ms - 32.75 ms) than the PS/2 keyboards (2.83 ms - 10.88 ms)."
Több helyen azt írják, hogy az ujjad billentyűleütési reakcióideje 100ms nagyságrendű. Biztosan van mérhető különbség, a tech yes city pl 60-80ms átlagos input lagot mért USBs egérrel is és PS2vel is:
Tudom ez egér.
USBnél amúgy működik a polling rate módosítási lehetősége is, és akkor elérhető akár az 1ms válaszidő is USB-n.
Két nagy különbség van: ha egy PS/2-es billentyűzeten lenyomsz egy gombot, vagy megmozdítod az egeret, az eszköz szól közvetlenül a processzornak, hogy "hé, lenyomtak/megmozdítottak", ami rövid időn belül képes ezt lereagálni. USB-n a vezérlő kérdezgeti időnként az eszközt, hogy "lenyomtak/megmozdítottak?" és erre válaszol az eszköz, hogy igen vagy nem, igen esetén a vezérlő szól a processzornak és továbbítja az eszköz üzenetét. A kérdezgetés gyakorisága is rádob, meg a plusz lépés az USB vezérlő miatt.
Régen, amikor az USB egér és billentyűzet új dolog volt, még nem volt olyan sok USB port a gépeken, ezért voltak USB-PS/2 átalakítók. De ezek csak ezekkel a billentyűzetekkel, egerekkel működtek, mert csak simán átkötötte passzívan az USB adat- és áram kivezetését a PS/2 portra, az eszköz megpróbálta inicializálni magát az USB vezérlőnél, erre PS/2 portra átalakítva nem jött válasz, ilyenkor natív PS/2 módba kapcsolt és úgy működött, mintha PS/2-es lenne valójában, míg ha USB portra volt dugva, a vezérlő inicializálta, ilyenkor USB módban ment. Ma már nincs ilyen az eszközökben, úgyhogy ha csak nem kőkorszaki eszközöd van, hiába dugod be egy passzív átalakítóba, nem fog működni. Aktív átalakító működhet, ami egy USB vezérlő, inicializálja az eszközt és átfordítja az USB jelet PS/2 jellé. De ez az átfordítás miatt rosszabb, mint rendes USB-n, mert a vezérlő mellett egy fordítás is van, plusz egy lépés.
Konkrétan egy ilyen átalakító jár a billentyűzethez gyárilag:
Nem kell kőkorszakinak lennie, mert amennyire én tudom a mechanikus billentyűzetek nagy részéhez adnak ilyet gyárilag.
Közben még olvastam olyat is, hogy PS/2 esetén nincs polling, viszont cserébe ha oda jelet küld valami, akkor annak a feldolgozása azonnali előnyt élvez a CPU-ban lévő folyamatokkal szemben. Ha ez igaz, akkor ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag a billentyűzet minden egyes leütése elveszi a játéktól a CPU-t arra a kis néhány ms (ns?) időre? Ez jó dolog? Gondolom nem érezhető a hatása, hiszen régen PS/2-es billentyűzetek voltak mainál sokkal gyengébb proceszorokkal és nem volt probléma belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!