Értitek az új garancia törvényt?





es mi itt az uj?
Miert kapnal vissza kulonbozetet csak mert "olcsobbat" kapsz?
le van irva a boltnal es a gyartonal is a garancia reszletesen
van e cseregarancia, visszateritesi garancia stb.
eleg nagy bukta lehet igyis ugyis mikor egyfele problema van minden teren
ezt tehat neked is bele kell kalkulalnod, nem hairthatod a feleloseget ugy amit nem is vallaltak





* egyfele = ennyifele
elege kilatastalannak latom hogy mar most is sok honappal riogatnak minket hogy "talan" akkor valamennyire normalizalodik minden
meg se lehet szamolni lassan a problemakat amik vannak, nem gondoltam hogy pont a hardverpiac fog ennyire osszeomlani, igazabol mi mas omlott ossze? elelmiszer termeles, szolgalatatasok nem omlottak ossze pedig azt "allitjak"





Nem garanciatörvény. A garancia egy pongyola fogalom. Jótállás és szavatosság van. A forgalmazóknak törvényi kötelességük mindkettőt biztosítania, a gyártók meg az előbbit biztosíthatják, önkéntesen.
Egyébként a "151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról" változott (a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet módosította).
"Ha én most vettem egy 1 millió forintos videókártyát,és az 1 év múlva meghibásodik"
Akkor - a régi rendelkezésekkel ellentétben, ami csak egy évnyi kötelező jótállást írt elő - három év jótállási időt kell biztosítania a forgalmazónak (2. § (1) bekezdés c) albekezdése).
"de nem javítható vajon visszafizetik majd nekem azt a vételárat"
Ha nem javítható kötelesek cserélni, ha a csere nem lehetséges, akkor kifizetik az akkori vételárat:
"5. §
(5) Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni."





Ehhez csak annyit fűznék hozzá, ami velem történt, és a fogyasztó védelem is az üzletnek adott igazat. És persze ha én lennék az üzlet feltehetőleg nekem is ez lenne a szimpatikus, de mert én a vevő voltam hát nem igazán tetszett.
Számtech cucc 5 év garival, egy év után gatya. Vissza a boltba ahol szembesülsz, hogy csak akkor cseréli ki ha rá fizetsz. Mert egy éve alatt kb 10 000 Ft-al lett drágább a cucc. Tehát ezt a 10 000 ki kellene fizetni és nuku problem.
Vagy ott hagyod megy a gyárba vissza, ott megállapítják, hogy hibás, küldenek egy másikat és mehetsz érte. Mindez jó esetben 1-2 hét rosszabb esetben 3 hónap. Addig használj amit akarsz. Ebben az esetben nem kell rá fizetned.
A fogyasztó védelemnek megírtam az esetet boltnév nélkül, és tudod mit válaszoltak igaza van a boltnak, mert ha aránytalan többletköltsége keletkezik a boltnak akkor mégsem köteles azonnal cserélni. És kérheti a többletköltséget.
Ebből én csak azt nem értem, hogy egy jó nevű bolt hatalmas forgalommal, miért nem tud korrekt lenni. Mert szerintem, ha kicseréli eleve neki nem 10 000 a bukója pillanatnyilag hanem mínusz árrés Ami ebben az esetben minimum 3-4 ezer forint. 10-15% al számolva. Tehát elvileg 3 hónapra be kell fektetnie azt a maradék 6-7000 Ft-ot mert ugye a gyár küld végül is neki is egy csere darabot amit teljes áron eladhat és vissza is jött a pénze.
Ez csak egy eset volt szóval vannak itt még bajok a garanciával, meg jótállással mindegy milyen törvényt hoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!