Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Hogy lehet az hogy a PS4...

Hogy lehet az hogy a PS4 Pro-ban 9G RAM van mégis simán futtatja az olyan játékokat amihez 12G RAM kell?

Figyelt kérdés
Annyira nem értek hozzá szóval kérlek ne oltsatok szét ha valamit rosszul mondok.

2020. dec. 11. 21:55
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Hát a simánnal vitatkoznék de a konzolokat kár pc-khez hasonlítani. Egy PS4 videókártyája kb annyira erős mint egy GTX 750 amivel néhány játék konrétan játszhatatlan. Viszont a konzoloknak 2 dolga van média lejátszás és játékok futtatása így sokkal jobban tudnak gazdálkodni az erőforrásokkal. A Pc-k millió egy dologra használhatóak és miközben játszol is csomó apró dolog megy a háttérben ami lehetőve teszi hogy az egész rendszer jól működjön
2020. dec. 11. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Na, hogy lehet... hát úgy, hogy nincs benne az a 3 giga! Le van butítva.


Pc-nek óriási hátrány az, hogy a fejlesztőknek ezernyi hardvervariánsra kell tervezniük, mindegyiken jól kell futnia a játékoknak.


Egy PS-re tervezéskor meg mi van... Van a sima PS, meg a PS pro. Két változatra kell terveznbiük. Gyakorlatilag minden apró formát, minden egyes textúrát, mit láss, mi jelenjen meg, hogyan jelenjen meg... MINDENT!! a legapróbb részletekig optimalizálni tudnak. Mindenkinek ugyanaz a hardvere van, mindenkinek ugyanúgy fog futni, mint bent a tesztgépen.


PC-nél ilyen nincs. Ott belőnek valami maximum célt, ami általában az aktuális csúcshardver felett van picit, és azt a grafikát próbálják lebutítani, hogy még az 5-8 éves gépeken is elfusson valami ocsmány lebutított grafikával. Rengeteg az optimalizálatlanság, amit gyakran nem is javítanak ki a játék készítői, hanem a videokártya cégek írnak hozzá drivereket, hogy valahogy "legyen már kedves normálisabban futni az adott játék" 😀


Ezért lehetséges, hogy a konzol játékok jobban néznek ki. Az ott lesz szép, ahol szépnek kell látszani, és ott lesz csúnya, ahol úgysem látod. A PC-nél nem tudnak ilyen részletekbe belemenni. Te állítgathatod a csúszkákat a grafikával, a saját igényeid szerint... aztán vagy bírja, vagy nem.


PC folyamatosan fejlődik... mire elkészülnek egy konzollal, addigra előrébb tart a PC hardverileg. Ezért merik a fejlesztők feljebbrakni a lécet mindig. De megjelenítésben ez nem fog hátrányt okozni a konzolnak, hála az optimalizálásnak. Tehát egy PS pro játék 9GB cuccal akár ugyanolyan szépnek is látszhat, mint a PC-s 12 gigával. Akár... de jelentheti azt is, hogy a PC-n már ennyivel részletesebbek a textúrák. csak az nem 150 ezres gép lesz, mint a PS, hanem inkább 500 ezres.

2020. dec. 11. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Első vagyok.


Na pl itt a várva várt Cyberpunk ami jelenleg borasztó az alap konzolokon :D


https://www.youtube.com/watch?v=WEGM_CiqOLc


Néhol PS 2 szintű textúrák, rettentően lebutított fények, olyan kevés ember jelenik meg az utcákon mintha ott is karantén lenne. Továbba még ezek a béna textúrák is sokszor késve jelennek meg és még így is olykor 20 alá esik az FPS.

2020. dec. 11. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
De akkor aszerint amit mondtál nem pont hogy a konzolokon kellene jobban futni?
2020. dec. 11. 23:53
 5/6 A kérdező kommentje:
futnia*
2020. dec. 11. 23:54
 6/6 anonim ***** válasza:
De nyomi... ezt minek adják ki ide?? azt hittem csak next gen lesz. ez öngól... Nincs az az optimalizálás, amiből játékot hoznak ki ebből.
2020. dec. 11. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!