Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Miért gyártanak olyan magas...

David82 kérdése:

Miért gyártanak olyan magas órajelű processzorokat?

Figyelt kérdés

Régebbi típusú számítógépem van: Intel Core 2 E6750, Geforce 8800GT videókártya, 4GB DDR2 ram, stb.

és nem értem, hogy a mostani processzorokat miért gyártják olyan magas órajellel? Mert látom, hogy az Intel i5 és i7 típusúaknál nem ritka a 3600-3700 MHz-es órajel sem.

Amikor még utoljára foglalkoztam a számítógépekkel, a legmagasabb órajelű Pentium 4-es 3700 Mhz órajellel működött, de már az is nagyon melegedett.

Főleg a két összekapcsolt Prescott magos P4 3700 MHz-en egy kisebb elektromos radiátornak megfelelt.

Szóval, ezek az új processzorok nem melegszenek annyira, illetve biztonságos a járásuk így is?

Ha új alaplapot, processzort, videókártyát, memóriát vennék, és inkább internetezésre használnám, akkor elég lenne egy Socket 1151-es alaplap Intel i5 processzorral, mondjuk i5-9400 hexa-core 2,90 GHz, 8 GB DDR4 ram, valamilyen használható videókártya, és kész.

Illetve egy kérdésem volna még: jelenleg Windows XP-t használok, és az olyan játékokkal is játszom, mint a történelmi Max Payne első része (2001-es), vagy a Max Payne 2 (2003-mas), illetve Worms 4, Tropico 3, Far Cry 1, Overlord 1-2 stb. szóval ezek a régebbi játékok mennének egy Windows 10-es operációs rendszeren? Mert ugye az volt régen a felállás, hogy a Windows lefelé kompatibilis. De egyébként ez nem igaz, mert a FIFA 99-el sem tudok játszani, hiába van meg lemezen. (Ahhoz Windows 98 kell)

A fenti konfigurációval, amit feltüntettem, például menne a GTA 4? Mert tudom, hogy annak elég izmos gép kell.

Előre is köszönöm a válaszokat?


2020. jan. 26. 22:11
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Ment a lájk mindenkinek.

Ez csak egy játék volt, amit leminősítettem, nyilván a többire nincsen rossz szavam. Kifejezetten jók is vannak, meg kifejezetten...

A Fortnite engem például az Airbone Hero, vagy az UT3 játékra emlékeztet. Nyilván, hasonlóság alapján, mivel nem látok értelmet benne. Annak ellenére, hogy roppant színes grafikával ellátott. Ha valaki leírja, hogy abban mi a mesterséges intelligencia, annak örülök, mert abban a játékban szerintem nincs.

Értem, multira épül az egész. Tehát azért mondom, vannak nagyon jók! Én csak a fortnite-ot minősítettem le. Valaki szereti, szívéhez nőtt, mint nekem az Overlord. De nekem akkor is egy fosnájt.

2020. jan. 27. 23:33
 12/25 anonim ***** válasza:
27%
Jesszusatyaúristen mekkora egy primitív hülye vagy.
2020. jan. 27. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
67%
Nos a játékok pedig jóval másabbak ,mint rég.Nő a pixelszám,részletesebbek a modellek,teljesen más a leképzése ,a játékmotor fényévekkel előrébb jár stb.Illetve ami fontos,hogy a játék futtatás egy dolog,azt a videókártyának is be kell zabálnia azt is táplálnia kell,ráadásul aki esetleg több mint 60FPS-el játszik kell is.Fortnite egyébként állítólagosan egy elég jól optimalizált játék,míg a PUBG eléggé elmaradott és többet eszik,pedig ugyan az a játékmotor,sőt minden,csak a különbség annyi,hogy a Fortnite-ot készítő csapat az Epic Games a tulajdonosa az egyik legmodernebb játékmotornak az Unreal Engine 4-nek,ők tudják használni a PUBG csapata sajnos nem,egyébként is eléggé nehéz vele állítólag dolgozni,de nem lehetetlen persze.Abban igazad van ,hogy részben a mesterséges inteligenci nem a legjobb mindenhol ,de egyébként nem is lehetett jobb eddig...azok a súlyos műveletek,amit programozni kéne sokkal több magos processzort igényeltek volna régen is,nem csak egy 4magos 8 szálast,ezen kívül a lefejlesztés rengeteg pénz lett volna és lehet bele is bukik aki próbálkozik,vagy egy procit fullon húzó játék lett volna.Talán ez a jövőben majd már változik,mivel a Ryzen rákényszerítette az intelt is a magnövelésre így már a maghatár nem oly szűk.
2020. jan. 28. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
31%
Mi ez a becsípődés a "mesterséges intelligenciával"?
2020. jan. 28. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
73%

Azért mert a programozók elfelejtettek programozni. Mert elterjedt, hogy a forráskódnak "szépnek kell lennie" a programozóknak "tisztán kell kódolniuk" "öndukemntáló kód", mert a "programozó óradíjja nagyobb mint a hardveré". Ha nagyon megnézi az ember az OOP (obejektum orientált programozás) elterjedésével a programok CPU és memória igénye megsokszorozódott. Erre kitalálták a "szent és sérthetetlen" "programozás istenek", hogy gyártson a HW-es jobb hardvert... Ma az van, hogy a játék gyártók sírnak, hogy "háá kevés lesz az FPS mert a CPU meg a RAM meg lassu jajjj, tessék nagyobb gépet venni". Az, hogy az egész OOP egyedül csak a programozónak kényelmes azt mindenki elfelejti. Ha a programozók tudnának programozni akkor töredék HW igényből megoldhatóak lennének a feladatok. Amikor akár csak 15-20 évvel ezelőtt volt egy feladatra kb. 10 féle függvénykönyvtár és abból lehetet válogatni, ma van néhány "keretrendszer" jól-rosszul megcsinálni és használd mert ez van. Amikor ezt tanultam (egy idősebb programozótól) ő mondta, hogy kislányom, írd meg a "Hello world!" programot és nézd meg mekkora lesz, majd adott egy régi XT-t (szívott vele az öreg vagy 2 napot mire elindult neki) és megmutatta, hogy kb. 40(lehet 45 volt) byte-ban meg lehett írni. Pár napja próbáltam ki mekkora lett az exe és mekkora lett a memória igénye a ma használt fejlesztő rendszerben a legrosszabb eredmény (nem írom le melyik volt mert negatív reklámért beperelnek) 17 MByte lett, funkcióban azonos eredménnyel. Igaz célszámítógéppel de az AGC (ami az Apollo leszálló egységet irányította) 2 kiloszó RAM-mal, 36 kiloszó ROM-mal rendelkezett. És megírták benne a holdra leszállást, felszállást, egy halom ellenőrző műveletet és még hely is maradt benne. Az egyik haverom HW-eket fejleszt és nagyon hatékony HW közeli programozással foglalkozik (mikrokontrollerek, FPGA-k) és ő mutatta, hogy ugyanaz a program C-ben megírva (OOP nélkül) átlag 1,5x akkora mintha neki ülne és alaposan kioptimalizálva megírja ASM-ben. Ha C++ (OOP vel) írja meg 2,5-3x akkora (ennél még a RAM igény is lényegesen nő a stack használat miatt) legalább és ez memóriában és "lassuságban" is jelentkezik. És ha sikerül nekik az egy kisebb (20 centtel olcsóbb) mikrokontrollerbe betenni a programot akkor a főnök örül mert ha eladnak belőle néhány 100 000 db-ot akkor az hatalmas nyereség a cégnek.

De a PC és a Windows világban ezek nem számítanak csak a programozók kényelme, ő a fizetését megkapja, a tudatlan ügyfél megveszi a programot és hozzá az egyre nagyobb hardvert, mert megmagyarázzák, hogy ez így jól van és vegyél egyre nagyobb hardvert

Ezért kell a CPU-t a memóriát az égbe eltolni. És köszi előre is a lepontozást és a negatív véleményeket. Aki lepontoz nézzen utána és/vagy indokolja miben nincs igazam.

2020. jan. 28. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
72%

@14:27


Tehát a programozási technológiák hibája az egész, arról szó sincs hogy a játékok grafikus megjelenése már évezredeket húzott el a super mariotol?!

2020. jan. 28. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
21%

14:27:

És az miért is lenne annyira jó, ha a hardver olcsóbb lenne x-szel, a szoftver viszont drágább lenne y-nal, ahol y lényegesen nagyobb, mint x?

Lennének nagyon olcsó számítógépeink, amire semmi szoftver nem fut, mert senki nem tudja megfizetni őket.


Ja, hogy neked valójában az a problémád, hogy a szoftvert könnyen el tudod lopni, a hardvert viszont nem? Akkor miért nem ezt írod?

2020. jan. 28. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
60%

#15 te 110% hogy valami linux fanboi vagy.

Így értelmetlen lenne bármilyen ész-érvvel előállni, mivel az egész írásodból süt az elfogultság, és windows fóbia.

2020. jan. 28. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
73%

1. nem lopom a szoftvert sem a hardvert sem.

2. a Linuxra is ugyanúgy érvényes amit leírtam. Csak ott maga az oprendszer legalább ingyen van. Amúgy mindkettőt használom a maga helyén.

3. "Tehát a programozási technológiák hibája az egész, arról szó sincs hogy a játékok grafikus megjelenése már évezredeket húzott el a super mariotol?!" ezzel egyetértünk. Nem írtam mást. Max. annyit, hogy ha normális lenne a sw. technológia akkor ugyanehhez a grafikához nem kéne egy atomerőmű. És sehol nem a grafikus procikról írtam amik a megjelenítést végzik. Olvasd el amit írtam. Nem tudom melyikőtök írt már legalább egy "Hello, world!" szintű programot nézzétek meg mekkora és mennyi erőforrás kell neki. Na ez a pazarlás. És nem hiszem, hogy TCO és CO2 szinten jobb az ha a programozó úgy tekint a gépre, hogy az erőforrások végtelenek, csak azért mert a t. seggének úgy kényelmes. Kicsit többet kéne dolgozni és akkor nem kéne 8 meg 12 magos proci egy átlagos játékhoz, olyan grafikus kártyával amiben szintén egy sok magos erre tervezett cél proci van.

2020. jan. 28. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 A kérdező kommentje:

15. 19. válaszoló. A 15. hozzászólásodból olvastam, hogy hölgy vagy, hát le a kalappal előtted. Sok mindenben egyet értek veled.

Vannak játékok, amelyeknél megértem a magas gépigényt: GTA széria, Bioshock részek (2K Games), Call of Duty, és még sokan mások. Ezeknél észre lehet venni a korrekt programozást. 2008-ban azzal indokolták a többmagos processzorok elterjedését, hogy a játékok mesterséges intelligenciája fejlődik, és ezért szükséges. Illetve, mert az egymagos CPU-k órajele valahol a 3,70GHz-es tartománnyal elérte a maximumot.

Ha meggondolom, az egyik mag a textúrák megjelenését számolja, robbanások, árnyékok, stb., míg a másik mag az ellenfelek viselkedését.

Bizony, a mesterséges intelligencia leképzéséhez valóban kell a több mag. És miért van erre szükség? Ha nem érted, kedves válaszoló, akkor vedd elő mondjuk a 99-es Delta Force játékot (ami nagyon jó volt a maga korában), és játssz azzal. Nézd meg, mennyire élvezetes, amikor az ellenfél fennakad a tereptárgyakon. Vagy amikor emiatt egy helyben fut a falnak, és észre sem vesz. Vagy játssz egy Mesterlövészt, amit Freddy D nagyon szépen bemutatott. Azok a játékok egy maggal, kevés rammal elmentek.

Egy szebb grafikájú, de amúgy kevés értelemmel rendelkező, bódédöngölő Fortnite hasonló szórakozást 6 maggal, 8GB rammal, dedikált videókártyával biztosítja. Megéri? Valakinek meg.


Azért írtam azt legelőször, hogy a játékipar és a hardverpiac egymás kezét fogja. Egyik sem tud fejlődni a másik nélkül.

2020. jan. 30. 22:06
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!