Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Megspórolható az erős processz...

Megspórolható az erős processzor magas felbontás esetén ezek szerint?

Figyelt kérdés

Láttam pár videót, hogy régebbi procikat használnak mai csúcskártyával, 4K felbontáson, hasonló fps mellett, mint ugyanazon kártya, ugyanazon felbontás mellett mondjuk egy i7 8700k-val.

Ezek szerint ha mondjuk coffee lake i3-at használok egy erős kártyával, az bírhat hasonló játékteljesítménnyel, mint az i7? (feltéve, ha 4k-n játszunk vele)


2019. aug. 29. 18:52
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
54%
10 es vagyok. Ha 4k ban játszol legjobban egy Ryzen 7 2700 al járnál szerintem mert az 8 mag 16 szállal betonstabil teljesítményt nyújt ha elég erős a VGA mellette és ilyen 55 60 ezerért egy ilyen proci ajándék főleg hűtővel együtt.
2019. aug. 29. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Mint tudjuk, az informatikában (meg egyébként semmiben) nem létezik szent grál. Ha van egy célod, akkor ahhoz kell gépet építeni.


A processzor és a videokártya (és a többi alkatrész is, de a kérdés szempontjából az most lényegtelen) együtt dolgozik a játékok futtatásán, viszont a terhelés eloszlás a beállításoktól függően máshova esik. Alacsony felbontáson, alacsonyabb részletesség mellett a videokártyának több ideje van "unatkozni", a sebességet korlátozó tényező a processzor lesz, míg magas beállításokon és nagy felbontásban a videokártyának sokkal több dolga akad és amíg a processzorterhelés annak feladatai jellegéből adódóan sokkal kevésbé változik, a videokártya már ki tud futni az erejéből és a futási sebességet korlátozó tényezővé válni.

2019. aug. 29. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Jajj nem akarok én 2080 ti-t, elég volna nekem egy 1080 ti is használtan vagy egy navi kártya. A stuttert meg csak kordában tarthatná egy v-sync, ha kitudok préselni több, mint 30-60 fps-t (nekem az bőven megfelelne), nem vagyok e-sportoló.
2019. aug. 29. 22:01
 14/15 anonim ***** válasza:
A stutter egy teljesen más probléma, nem annak az orvoslására született a V-sync. A framerate ilyen típusú korlátozása nem jár olyan típusú "felszabadult erőforrással", ami ezt képes volna megoldani. Sokkal inkább elvesztegetett erőforrás, ami még így is a kisebbik rossz. Hogy ettől a kisebbik rossztól szabaduljunk, arra találták ki az adaptive sync-et (freesnyc és Gsync), azt viszont a monitornak is támogatnia kell.
2019. aug. 29. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

A processzor teljesítménye nem függ a grafikai beállításoktól. Egy Pentium G4560 elég egy Tomb Raiderhez vagy Doomhoz very low 720p beállításon és ultra 4K beállításon is. Egész egyszerűen azért, mert a grafikai beállítások a grafikát (videokártyát) befolyásolják, a processzor terhelése viszont grafikától független. Nagyon kevés olyan lehetőség van, amivel ez manipulálható.


Processzort nem a videokártyához választunk, hanem a felhasználási területhez, illetve a kiszemelt játékhoz.

2019. aug. 29. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!