Te megengednéd nekik rendszergazdaként, hogy összerakják a gépeket?
Egy iskolában vagyok rendszergazda, most rendeltünk egy teremnyi új gépet. Az egyik szakmai infos tanár közölte, hogy majd ők egy óra keretén belül összerakják a gépeket, te megengednéd nekik rendszergazdaként?
Én nem igazán örülök az ötletnek, szerintem egy kis hibával is nagy anyagi károkat okozhatnak. Csak én látom ilyen borúsan a helyzetet?
Szia! Én is egy rendszergazda diák vagyok. Én csak abban az esetben engedném összeszerelni a gépeket másnak, hogy ha a gép szerelése közben én is ott lennék és a diákok valamiféle informatikai ágazaton tanulnak.
Ha pedig nem ilyesmi felét tanulnak, akkor nekik semmi keresni valójuk a számítógépek körül, de ez az én véleményem.
"Egy iskolában"
Általános vagy középiskola? Szakgimnázium? Felsőoktatás?
"most rendeltünk egy teremnyi új gépet
...
egy óra keretén belül összerakják a gépeket"
Alkatrészenként (alaplap, processzor, RAM,...) vagy perifériákként (alapgép, egér, billentyűzet,...)? Utóbbi esetben még csak-csak (nagyon nem lehet elrontani, csak le ne ejtsék a dolgokat), előbbi esetben már nagyon odafigyelős (csak olyan diákkal csináltatnám, akit vagy én vagy a szaktanár ismer, aki megfelelő korú és habitusú, van némi tapasztalata az ilyenben, stb...).
# 3!
Gondolod, hogy egy iskolába alkatrészenként rendelik a gépeket? Nem hinném...
Komplett gépet pedig nem olyan nehéz üzembe helyezni, hálózatba kötni. Főleg, ha egy szakmai tanár is jelen van.
Szóval: Ezt engedném, és örülnék is neki.
Kedves Dongaben,
tanítottál már valaha? Tudod milyenek az iskolai helyzetek? A diákok?
Igen, sajnos az iskolák nincsenek eleresztve pénzügyileg, így ott fogják meg a pénzt, ahol lehet.
A diákok meg olyanok, amilyenek. Ha nem kellően fegyelmezettek egy gép perifériánkénti összerakását is elronthatják (leejtik, összetörik, megcsapja őket az áram, stb...).