Szerintetek ennek van értelme?
Egész életemben humán beállítottságú voltam, jobban érdekelt a magyar, töri mint a matek. Ugyanakkor pl. kiskorom óta imádok sakkozni, diákolimpikon is voltam. Gimiben szörnyű volt a matek tanárom, semmit nem értettem abból amit magyarázott, meg is utáltatta velem a tárgyat rendesen. (2-3asokkal mentem végig matekból.)Azóta lett is egy humán diplomám. Kicsit több mint egy éve elkezdtem tanulni programozni, amibe teljesen beleszerettem. Egyelőre webfejlesztést tanulok, viszont úgy érzem a későbbiekben szeretnék majd akár más irányokat is kipróbálni, kicsit mélyebbre ásni. Nem igazán érdekel, hogy a CSS-el szórakozzak, sokkal jobban mozgat egy weboldal működését összerakni, tehát a dolgok "programozósabb" része. Viszont úgy érzem, a komolyabb programozáshoz nagyon nagy szükségem lenne az elméleti alapokra. Nem hogy az egyetemi szintű matek, de a gimis matek is hiányos. Szerintetek van értelme akár egy tanár segítségével "elölről" kezdeni? Végigmenni a gimis anyagon, és ha úgy érzem mégis van hozzá agyam, továbbmenni egyetemi matekkal? Nem szeretnék egyszerű favágó kódoló maradni, de nem tudom, hogy ha kiderül, hogy tényleg nincs érzékem a matekhoz, meddig juthatok a szakmában.
Tanácsokat, rábeszélést, lebeszélést szívesen fogadok!:)
24/N
A matematika oktatás célja nem az, hogy az életben később valóban használható, praktikus tudást adjon. Sokkal inkább az az értelme, hogy megtanulj egy absztrakt rendszerben megfelelő eszközök – összefüggések – mentén eljutni egy problémától egy megoldásig, megtanuld magát a problémát absztrahálni. A matematika tudásnak a tényleges részét a programozásban nem fogod használni.
A programozáshoz kb. elegendő az alapműveleteket ismerni. Illetve nem árt, ha az ember érti a számrendszereket, tudja kezelni, értelmezni a kettes, tizenhatos számrendszert. Többre akkor van szükség, ha maga a programozási feladat az, ami matematikai jellegű. Nyilván, ha webshopot írsz, nem árt tisztában lenni a százalékszámítással. Nyilván ha azt kell leprogramozni, hogy egy kocka forog a képernyőn, akkor ahhoz tisztában kell lenni a koordináta geometriával, trigonometriával, sőt jó, ha értesz a mátrixokhoz kis. Nyilván ha a feladat olyan, akkor lehet, hogy parciális differenciálegyenleteket is kell használnod. De nem azért, mert úgy általában programozol, hanem mert a leprogramozandó feladat igényli azt.
Ennek ellenére jó móka lehet elővenni akár általános iskolai alsó tagozatos matekkönyveket és rájönni, hogy ami akkor homályos és érthetetlen volt, annak van valódi értelme, rájönni arra, hogy a matematika nem betanulandó és visszaöklendezendő, isten tudja honnan jött receptek gyűjteménye, hanem az egész érthető, értelmezhető. De annyira azért nem kell komolyan venni, hogy tanárhoz menj.
"Végigmenni a gimis anyagon, és ha úgy érzem mégis van hozzá agyam, továbbmenni egyetemi matekkal? "
Van értelme. Jól gondolkozol. Érdemi matek tudás nélkül csak egy senki maradsz. Olvasd el ezt:
"Bölcsészettudományi tanulmányaim mellett önszorgalomból foglalkozni kezdtem a számítástechnikával. Eloször honlap szerkesztés, webprogramozás, aztán betekintést nyertem a Pascal és C++ világába is. Tetszett..
Viszont meg kell állapítanom, hogy rendkívüli módon érzem magamon az informatikai tanulmányok hiányát, azokét a tanulmányokét, melyeket az ember csak és kizárólag felsooktatási keretek között abszolválhat. Hiába próbáljuk mi amatorök bizonygatni, hogy mennyire ügyesek vagyunk, valójában azoknak lesz megalapozott és biztos tudása, akik a felsooktatás rendszerébe belekerülve kihasználták az adódó lehetoséget. Tehát véleményem szerint igaz az, hogy nem minden "progmatos" lesz megfeleloen képzett, hiszen egyéni hozzáállás kétrdése, hogy mennyire képes élni az oktatási intézmény adta lehetoségekkel, de biztosan állítható, hogy mester nélkül nem lesz senkibol jó tanítvány..nem, hogy mester. A kérdés az alázaton dol el: mi amatorok elismerjük az egyetem nyújtotta lehetoség kihasználásából adódó elonyt, mely a diplomások kezében van, míg ok megértik törekvésünket, mely az esetek többségében a szakma iránti szeretetbol és elkötelezettségbol adódik, melyek pedig pozitív töltetu jellemzoink!
Így a végére megjegyzésként fuzném hozzá, hogy szándékomban áll a progmat elvégzése, ahová már egy éve felvételt nyertem, csak anyagi okok miatt nem tudtam elkezdeni. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!