Valóban jobbak a régi idők játékai a mostaniaknál?
Ízlés kérdése, de személy szerint osztom azt a véleményt, hogy régebben több olyan játék készült, ami hosszabb időn át volt szórakoztató.
Az, hogy régebben hosszabb játékok készültek, na, az azért nem igaz. A legtöbb '90-es játék 1-2 óra alatt kijátszható, csak az évtized végére jellemzőek azon játékok, amiket ennél tovább tart végigjátszani. (Kivételek természetesen voltak, pl. az 1984-es Elite átlagos játékideje simán elérte az 5 órát, feltéve persze hogy nem törted össze az űrhajódat a második dokkolásnál. :D)
Viszont az újrajátszási faktor sokkal magasabb értékeket mutatott, mint a későbbi játékoknál. Egyre több az olyan játék, amit oké, egyszer végigjátszik az ember, aztán ennyi, egyszerűen nem nyújt már akkora plusz élményt, hogy érdemes legyen újra végigjátszani.
Na meg ahogy mondod, sok játékból egyszerűen kiveszett a kreativitás. Egyáltalán nem állítom, hogy probléma lenne a lenyűgöző grafika, és tényleg sok játéknak lélegzetelállítóan valósághű a látványvilága, de sajnos ennél kevés játék tud többet felmutatni. Sok szériában semmi újdonság nincs, csak n+1-edszer is eladják ugyanaz a játékot minimális módosítással, meg "természetesen" az összes sport- és autóverseny-játékot újra kiadják az aktuális viszonyoknak megfelelően, ami persze érthető, de azért szomorú, hogy a "kreativitás" ennyiben ki is merül.
Új ötletek viszont nem nagyon vannak. Illetve ha vannak is, a meghatározó kiadók inkább a már bejáratott szériákról húznak le egy x+1. bőrt, mint hogy belevágjanak valami újba, ami nem is biztos, hogy hozni fogja az elvárt bevételt. Az ma már nem járható út, mint a 80-as és 90-es években, hogy volt egy jó ötleted, és ha értettél is hozzá, két hétre bezárkóztál a szobádba, és írtál egy olyan játékot, ami aztán instant kirobbanó siker lett. Még ha ötlet lenne is (és egyébként vannak ma is ötletes, de alig ismert indie játékok), ma már elvárás a kornak megfelelő grafika és kidolgozottság, ami már jóval nagyobb apparátust igényel, mint amit egy 1-2 fős hobbista csapat biztosítani tud. Egy nagy kiadót meg - a már említett okokból kifolyólag - hiába keres fel a kreatív programozó, őket inkább a biztos, stabil bevétel érdekli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!