Új komplex természettudományos tárgy a szakgimnáziumokban befolyásolja a tanárképző szakokat?
Tanárnak készülök, de most akkor hiába végzem el mondjuk a biológia és kémia tanári szakot vagy esetleg a földtajzot, ha ilyen komplex tárgyat kell tanítani, amibe minden más is benne van (pl fizika is). Ráadásul egy csomó mindent kivettek a tantervből pl: a földrajzosoknak elvileg nem kéne gazdaságföldrajzot tanítani, mert elvileg az nem minősül természettudományos témakörnek. Ilyeneket olvastam.
Mi vár rám, ha elvégzem a tanárit? Vagy addigra megszüntetik ezt a rendszert? Nem akarok feleslegesen tanulni, ha utána nem is azt kell tanítani, amire 6 éven keresztül készültem.
Egyáltalán bevezették ezt már, vagy csak egy terv volt? Ha igen, akkor most mi a helyzet a tanárokkal?
Mi értelme elvégezni mondjuk egy biológia-földrajz tanári szakot, ha utána komlex tantárgyat kell tanítani, amiben fizika meg kémia is van? Vagy megosztanák ezt a tantárgyat a különböző szakos tanárok között?
Ez most kicsit összekavarta a terveimet.
Akkor tulajdonképpen nem szűnt meg a fizika, kémia, biológia és földrajz óra, csak a 9. évfolyamosoknak összevonták. Akkor így már jobb a helyzet, mint hittem. Azt gondoltam a cikkek alapján, hogy minden iskolában és minden évfolyam számára szól, de szerencsére nem.
A "sima" órákon - tehát nem a 9. évfolyam összevont óráin - marad ugyanaz a tanterv, mint eddig? Vagy az is változott?
Szeretném hangsúlyozni, hogy gimnáziumokban 9.-ben továbbra is külön van, csak szakgimnáziumokban és szakközepekben van komplex!
Nemrég változott a 2017-es érettségi már az új tanterv szerint volt, pl.: fizikába behozták a hidrosztatikát, változó forgómozgást, az érettségin csökkentették a hőtan és elektromosság anyagrészek arányát az optika javára. A többit nem tudom fejből, de apró változtatásokról van szó.
Nagyobb a változás az általános iskolai kémia, fizika, stb.-ben, ahol drasztikusan csökkent az óraszám, de az anyag nem! Amúgy ezek nagyon hiányszakmák...
(Szokás szerint a reviziók eredménye, hogy beraknak új dolgokat, de az óraszámot nem emelik hozzá - ez minden tárgyra igaz.)
Még nem, mint mindennek, ennek is van némi tehetetlensége. Ráadásul a kormány szokás szerint ötletszerűen, átgondolatlanul, egyeztetés és vizsgálat nélkül szarta ki ezt a komplex marhaságot magából.
Mondjuk maga a komplex tt-oktatás még Magyarék fejéből pattant ki. Alapvetően nem rossz a gondolat, mivel így némileg szélesebb látókörrel rendelkeznének a tanulók, azonban a kitalált koncepció már téves volt. Ezt vették át most Palkovicsék, és próbálják vele teljesen szétverni az oktatást.
A fő probléma, hogy így rendkívül kicsi órszám jut egy-egy tudományra, az átadott tudás is felszínessé válik, hát még a megszerzett! Másrészt ritka az olyan ember, aki mind a négy tudományban a tanításhoz kellő mértékben jártas, ami tovább aprózza az egységeket, valamint az elképzelt, remélt koherenciát is megbontja. Ennek révén a komplex tt leginkább ártalmára van mind diáknak, mind iskolának, mind tanárnak - közvetve a társasdalomnak.
Az az igazság, hogy az órákra meg tantárgyakra bontott oktatás túlhaladott, elavult koncepció. Ismereti egységeket kellene oktatni, ezeket függőségi viszonyként egymásra építeni, és csak az egységek végén lenne egy kétfokozatú központi értékelés (megfelelt/nem felelt meg). Így megvalósulhatna az egyénre szabott oktatás, megszűnne a teljesen ostoba és abszolút ártalmas osztályozás és buktatás is. A hatékonyságot pedig tovább tudná növelni a kiscsoportos oktatás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!