Játékokhoz miért nem "divat" a szinkron?
Szerintem ez egyszerűen üzleti kérdés.
Ha majd Magyarországon is annyian megveszik ezeket a játékokat eredetiben, mint például Olaszországban, a kiadóknak érdemes lesz időt, pénzt, energiát fordítaniuk a magyar feliratozásra, de akár még a szinkronra is.
A gta 5 konkrétan csak angol szinkronnal érhető el, és jellemzően hatalmas különbség van minőségben az egyes szinkronok között(pl witcher 1 angol szinkronja rettenetes volt, a lengyel milliószor jobban sikerült - még úgy is, hogy két sértésen kívül egyetlen szót sem beszélek lengyelül), ezért nem foglalkoznak ezzel sok játék esetében. Plusz ugye nehéz eladni a cod ot kevin spacey vel, ha nem kevin spacey t hallod.
Egyébként anno készült pár játékhoz szinkron(crysis warhead, és a stalker clear sky ugrik be így hirtelen), szar volt, úgy általánosságban mindenki szerint, nem kéne újra.
Összehasonlításként:
Egy átlagos mozifilmnek megközelítőleg 1000 sornyi dialógusa van. Az Elder Scrolls Skyrimnak 60000. Még ha azt is hozzávesszük, hogy ennek egy része csak írott (bár a főhősünkön kívül minden más karakter beszél is), akkor is több tízezer sorról van szó. 30-40-szerese egy mozifilmnek.
Tehát NAGYON nagy meló lenne egy ilyen kaliberű játékot szinkronizálni.
De még ha nem is lenne ennyi dialógus, egy 6-7 órás csőjáték pl nem vonultat fel túlzottan sok dialógust, akkor sem érné meg. Miért?
A filmeknek és a videojátékoknak más a felvevőpiaca. Ha egy filmet nem szinkronizálnak, azt SOKKAL kevesebb ember fogja megnézni moziban, illetve megvenni, mert nem tudnak angolul és/vagy kényelmetlen nekik felirattal nézni. Éppezért a filmek esetében a szinkron jelentősen szélesíti a felvevőpiacot. A videójátékoknál ne ez a helyzet, itt a felvevőpiac jelentős része a fiatalabb generáció, akiknek a számítógép a mindennapi életük része, és ez a réteg az angol nyelvet is sokkal nagyobb arányban beszéli. Ezen felül a videojátékok esetében nem feltétlen probléma, ha nem érted tökéletesen mit beszélnek, mert sokaknak maga a játékmenet is elég szórakozás. Emiatt az, hogy egy játékot leszinkronizálnak nem, vagy minimálisan szélesíti a felvevőpiacot, minimálisan venné meg több ember. A filmeknél viszont sokkal nagyobb hatása van a szinkronizálásnak.
Tehát azon felül, hogy lényegesen több meló van vele, még nem is érnek vele semmit szinte.
#19
Plusz még az is hozzátartozik, hogy anno meg sem fordult senki fejében hogy szinkronizálni kéne a játékokat(már annak örültünk ha egyáltalán rá tudtuk tenni a mancsunkat néhányra, nyelvtől függetlenül :D ), aztán valahogy így is maradt a dolog(a pár évvel ezelőtti próbálkozásokat leszámítva).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!