Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Játékokhoz miért nem "divat"...

Játékokhoz miért nem "divat" a szinkron?

Figyelt kérdés
Nagyon kevés játékhoz van szinkron és többnyire azokat is az adott játék rajongótáborából csinálta néhány lelkes ember. Én például tökre élveznék egy GTA-t vagy AC-t szinkronnal.

2016. aug. 15. 23:25
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Szerintem ez egyszerűen üzleti kérdés.

Ha majd Magyarországon is annyian megveszik ezeket a játékokat eredetiben, mint például Olaszországban, a kiadóknak érdemes lesz időt, pénzt, energiát fordítaniuk a magyar feliratozásra, de akár még a szinkronra is.

2016. aug. 15. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

A gta 5 konkrétan csak angol szinkronnal érhető el, és jellemzően hatalmas különbség van minőségben az egyes szinkronok között(pl witcher 1 angol szinkronja rettenetes volt, a lengyel milliószor jobban sikerült - még úgy is, hogy két sértésen kívül egyetlen szót sem beszélek lengyelül), ezért nem foglalkoznak ezzel sok játék esetében. Plusz ugye nehéz eladni a cod ot kevin spacey vel, ha nem kevin spacey t hallod.


Egyébként anno készült pár játékhoz szinkron(crysis warhead, és a stalker clear sky ugrik be így hirtelen), szar volt, úgy általánosságban mindenki szerint, nem kéne újra.

2016. aug. 15. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
Nono, a warhead szinkronja nagyon király volt, azt nagyon eltalálták
2016. aug. 15. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Jó, te vagy az az egyetlen ember akinek tetszett. :D
2016. aug. 15. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
Véleményem szerint ez is megoldható, mert nem rádtuszmákolják a szinkront, hanem azt is kiválaszthatod.
2016. aug. 15. 23:55
 16/20 anonim ***** válasza:
Nem érted a lényeget, ha nem termeli vissza a beleölt összeget(~nem veszik meg többen a szinkron miatt) akkor nem érdemes foglalkozni vele - na meg nyilván nem a nullszaldó a cél, profitot sem ártana hoznia. Ha kifizeted a színészeket, fordítókat, stúdiót, és azokat a plusz költségeket amikről fogalmam sincs biztos lehetsz benne hogy készülni fog szinkron, nem lusták az emberek itthon sem, csak épp kenyeret mindenki pénzből vesz.
2016. aug. 16. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Filmekhez meg élből hülyeség hasonlítani a dolgot, érzékeled a különbséget egy 2 órás film, és egy 100+ órás játékmenetet szolgáltató játék között? A dialógus mennyisége minimum 3-5-szöröse egy filmnek, ha egy totálisan csőjátékról beszélünk. Egy open-world játékban, mint a GTA, vagy az Elders Scrolls ez az arány többszázszoros.
2016. aug. 16. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Azt értem csak azt már arra mondtam, hogy kinek melyik szinkron tetszik... Az tény, hogy több a dialógus azonban azt se felejtsük ki, hogy egy 100 órás játéknak úgy 4-5 óra lehet a dialógusa. Mikor egy filmből 8 epizód van és azt leszinkronizálják nem hiszem, hogy 5 órányi szöveg probléma.
2016. aug. 16. 10:03
 19/20 anonim ***** válasza:

Összehasonlításként:

Egy átlagos mozifilmnek megközelítőleg 1000 sornyi dialógusa van. Az Elder Scrolls Skyrimnak 60000. Még ha azt is hozzávesszük, hogy ennek egy része csak írott (bár a főhősünkön kívül minden más karakter beszél is), akkor is több tízezer sorról van szó. 30-40-szerese egy mozifilmnek.

Tehát NAGYON nagy meló lenne egy ilyen kaliberű játékot szinkronizálni.

De még ha nem is lenne ennyi dialógus, egy 6-7 órás csőjáték pl nem vonultat fel túlzottan sok dialógust, akkor sem érné meg. Miért?

A filmeknek és a videojátékoknak más a felvevőpiaca. Ha egy filmet nem szinkronizálnak, azt SOKKAL kevesebb ember fogja megnézni moziban, illetve megvenni, mert nem tudnak angolul és/vagy kényelmetlen nekik felirattal nézni. Éppezért a filmek esetében a szinkron jelentősen szélesíti a felvevőpiacot. A videójátékoknál ne ez a helyzet, itt a felvevőpiac jelentős része a fiatalabb generáció, akiknek a számítógép a mindennapi életük része, és ez a réteg az angol nyelvet is sokkal nagyobb arányban beszéli. Ezen felül a videojátékok esetében nem feltétlen probléma, ha nem érted tökéletesen mit beszélnek, mert sokaknak maga a játékmenet is elég szórakozás. Emiatt az, hogy egy játékot leszinkronizálnak nem, vagy minimálisan szélesíti a felvevőpiacot, minimálisan venné meg több ember. A filmeknél viszont sokkal nagyobb hatása van a szinkronizálásnak.

Tehát azon felül, hogy lényegesen több meló van vele, még nem is érnek vele semmit szinte.

2016. aug. 16. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

#19

Plusz még az is hozzátartozik, hogy anno meg sem fordult senki fejében hogy szinkronizálni kéne a játékokat(már annak örültünk ha egyáltalán rá tudtuk tenni a mancsunkat néhányra, nyelvtől függetlenül :D ), aztán valahogy így is maradt a dolog(a pár évvel ezelőtti próbálkozásokat leszámítva).

2016. aug. 16. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!