Kb hány év múlva lesznek olyan grafikájú PC-s játékok mint a való életben?
páldául olyan hogy: nem lenne elég neki 256 magos intel proci
És kéne hozzá 15 TB szabad hely a lemezen.
4TB ram
stb..
Szerintem el kéne szakadni attól a látásmódtól, hogy a jövőben a bővülés az csakis a jelenlegi számok sokszorozásával történik.
Ne gondoljuk azt hogy a ma még általánosnak mondható 4-8 Gb ramból, több száz lesz.
Egészen más alapokon fog nyugodni az egész, ami nem is hasonlít a mostanira.
kerdezo, a kerdeseidbol itelve nem lehetsz tobb 12-nel, legalabbis agyilag...
ha eljon az emlitett korszak akkor jatek helyett inkabb kapalni megyek, mar most hianyzik az a korszak amikor a jatekelmeny volt a fontos es nem az fps X uberfelbontas hiszti...
mar 2000 ben fotorealisztikus jatekok is voltak
joval kisebb gepigenyel es joval elvezhetobb volt az egesz jatek
ott a fejlesztok valoban dolgoztak a jatekon
napjainkban nem dolgoznak rajta csak copy paste parancsot meg convert to 4K parancsot hasznalnak aztan kesz is
csak azert csinaljak hogy minel tobb penzuk legyen nekik meg akik fizetik oket (a hardvergyartoknak)
szoval manapsag a felhasznalo kiszorult a kepbol, regen viszont a felhasznaloknak keszitetek a jatekokat
Nem akarok senkit megbántani, de úgy érzem, itt elég valótlan fantáziákat olvastam. :)
A - mostani mértékhez képest - hipernagy teljesítményű gépeket nem csak azért nem árulják még, mert a piac így többet tud a vásárlókból kicsikarni. Hanem azért, mert egyszerűen vagy nem léteznek, vagy ha létez(het)nek, akkor az előállítási áruk csillagászati lenne. Egy számítógépért pedig nem sokan adnának ki mondjuk 50 milliót.
256 gigás VGA? Kétlem, hogy létezne. A memória mennyiségének növelése mennyiségi, és nem technológiai kérdés, nem hinném, hogy pont ezzel kísérletezgetnének, aminek gyakorlatilag sok haszna így laboratóriumi körülmények között nincs. Meg aztán önmagában a sok memória vajmi keveset ér. Ahhoz egy bivalyerős GPU is kell, ami azt kellő sebességgel kezelni is tudja.
Aminek kutatási célokban is hasznát lehet venni, az a nyers számítási teljesítmény. Egy csillagász, biológus, geológus, űrkutató, stb. nem fogja hasznát venni annak, ha 16k-ban nézheti meg a számítások eredményeit. Annak sokkal inkább, hogy ha a számításokat képes gyorsan elvégezni a rendszere. Bár manapság ezt is több "sima" gép összekapcsolásával érik el. Időnként bemutatnak egy-egy szuperszámítógépet, de a kutyának sem kell, mivel méregdrága, macerás karbantartani, és sokkal nagyobb teljesítményt el lehet érni több közönséges gép teljesítményének összeadásával.
Igen, bizonyos szektorokban - hadászat, kutatás - előbbre járnak, mint a kommersz szférában, de azért nem olyan mértékben, mint sokan gondolják. Senki ne gondolja azt, hogy pl. 1980-ban bárkinek olyan gépe lett volna, mint az én mostani, tök közönséges masinám.
Na meg arról se feledkezzünk el, hogy épp azt kutatják gőzerővel, hogy hogy lehetne a procik teljesítményét növelni, mivel a jelenlegi technológia elérte már a fizikai határait.
A grafika meg már majdnem elérte a valósághű szintet. Van már olyan játék, aminek ha megnézed egy képét, nehéz megmondani, hogy az most valódi-e, vagy mesterséges.
A 15 TB meg nem olyan hú, de elképzelhetetlen mennyiség, és ami a fő: ez nem hordoz magával akkora minőségi növekedést. A programok méretének a növekedése egyrészt programozói lustaság eredménye, másrészt sok a készen letárolt videó, textúra, stb, amik zabálják a helyet.
A magok száma sem jelent arányos teljesítménynövekedést.
#7-tel maximálisan egyetértek, a grafika lehet szép, meg magával ragadó, de nem pótolja az igazi játékélményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!