Webáruház-készítés! Rendelésnél hogyan kezeled a raktárkészletet? (Kérlek olvasd végig, nem hosszú, csak összetett. )
A szenárió a következő: X kosárba tesz egy termékből 20 db-ot, és amíg az űrlapot töltögeti / regisztrál / rákattint a megrendelés gombra, addig Y elviszi előle az adott terméket, vagy annyit, hogy X-nek már csak 3 db marad a 20 helyett.
Ezt hogyan elegáns lekezelni?
Nagyon fontos, hogy a raktárkészletnél sohase rendelhessen többet, mert az bonyodalmakhoz, késéshez vezet. Ugyanakkor a terméket nem foglalhatom le X-nek, mert előfordulhat, hogy más pedig éppen azért nem rendel, mert neki az a termék kellene. Ha egy részét foglalom csak le, akkor Y abban a hitben lesz, hogy csak 3 db kapható mindössze.
Ugyanakkor az X-nek nem kellemes, hogy kosárba tette egy csomó más termékkel együtt, regisztrált, kitöltötte a szállítási adatokat, majd a visszaigazoló levélben 20 db helyett 3 db van benne.
Köszönöm, hogy végigolvastad, és várok minden használható ötletet! :)
Ideális körülmények között ez a folyamat maximum néhány percet vesz igénybe - ennyi ideig miért ne foglalhatnád le az adott mennyiséget?
Egyébként még nem találkoztam olyan bolttal, ami mindent raktáron tartott volna, ha valami nincs épp, akkor simán azt mondják, hogy 2 nap helyett pl 5 nap múlva jön meg az egész, nem kellemes, de teljesen működőképes.
Ez valóban probléma!
Véleményem szerint a következő eljárás a korrekt: Amit valaki betesz a kosárba, azt más már nem tudja betenni a saját kosarába.
Ahogy egy valódi üzletben is így van. Amit leveszünk a polcról azt más onnan már nem tudja levenni, mert a kosarunkban van.
Persze ha az aki először a kosárba tette végül nem vásárol, akkor a kosarából a terméknek vissza kell kerülnie a polcra.
Úgy gondolom, hogy az ebből adódó helyzet kevesebb bonyodalommal jár mint az ha valaki már abban a biztos tudatban vásárol hogy a kiválasztott (kosarába tett) termék már az övé és kiderül hogy mégsem, mert volt aki gyorsabban tölti az adatlapot.
Ez utóbbi sokkal jobban rombolja a bolt presztízsét szerintem.
Ugyanakkor az ilyen helyzet (ha a web áruház készlete nem tól kicsi a túl sok vásárlóhoz képet) elég ritka ahhoz, hogy így probléma mentesen el lehessen intézni.
...esetleg ha a webshop motor megengedi hogy a még meg nem vásárolt terméket többen is kosárba tegyék és ezt kiszúrja, akkor az illető vásárlók között egy barátságos kvízzel el lehet dönteni ki veheti meg.
Vagy licitálniuk kell és aki többet hajlandó fizetni az viheti :-)
Igen, elvileg a lefoglalósdi a logikus és korrekt.
Ugyanakkor nehéz eldönteni az időkorlátot, mert ez egy olyan bolt, ahol nagyon sok termék van, és nem egyszer órákig piszmognak a válogatással a vásárlók(!).
Tehát ha minden kosárművelettel újraindul a foglalási idő, nem jó.
Ha időkorlátot szabok meg, sürgetem, akkor a végén kevesebbet vásárol.
(Amúgy sajnos bizonyos termékek elfogynak, és előfordul, hogy soha nem lehet már beszerezni ugyanolyat.)
Akkor is azt mondom, hogy anit a kosárba tesz az legyen lefoglalva, más ne tudja a saját kosarába tenni.
Ha órákig emiatt le lesz foglalva akkor órákig le lesz foglalva.
Azt gondolom ha nem jellemző az hogy a vásárlók dolgokat tesznek a kosarukba de nem vásárolják meg, akkor ez így működhet.
Sajnos ez egyben támadási felület is, mert egy ügyesen megírt scripttel (ami bemegy és tonna számra pakol a kosarába) ellehetetlenítheti a webáruházat.
Vagy egy kis plusz programozással meg kell oldani, hogy ha X vásárló mindent levett a polcról, de még piszmog, és jön Y vásárló akinek megengedi ugyanazt megvenni úgy hogy nincs már több, akkor figyelmezteti mindkét vásárlót, hogy innentől kezdve "az nyer aki előbb..". :-)
Ez nyilván macerás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!