Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » A pc játékokban miért szöglete...

A pc játékokban miért szögletesek mindig a geometriailag kerek formák?

Figyelt kérdés

még a legújabb játékokban is, pedig annyira szépen elkészítik az élethü grafikát, de az ilyen kereknek titulált kissé szögletes formákkal csak elrontják egy kicsit.

nem vagyok grafika őrült csak kicsit szurja a szemem.


2012. dec. 30. 18:30
 1/8 anonim ***** válasza:
Mivel a képernyőn képpontok vannak és egy képernyő korlátolt számú képpontot tartalmaz, így ezzel a technológiával sosem lesz köralakú a kör...
2012. dec. 30. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

Inkább a 3D vázra gondol szerintem

vagyis 3D ben ha játékban hullám vonalakat használnánk az nagyon viszafogná a teljesítményt ezért nem hasznalják

.

?

ezt texturával meg szürökel probálják lekerekíteni hajlottnak látszóvá teni de valóban azá még nem tehetik technikai okok miatt

2012. dec. 30. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

azért mert a játékokban található összes 3d model(épületek, karakterek, fegyverek, járművek) polygonokból (sokszögekből) épülnek fel, minél több a sokszög, annál részletesebb a model, de annál jobban is fogja a gépet.

ezen a képen pl jól látható: [link]

minden négyzet egy polygon

2012. dec. 30. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
3. vagyok, azt még hozzáteszem, hogy ha pl megnézel egy régebbi játékot, pl: quake 1, láthatod mennyire kocka az egész, ott is polygonokból épülnek fel a modellek, viszont lényegesen kevesebből(kevesebb mint 50) mint a mai játékok(több 10000)
2012. dec. 30. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

#3 +1

Igen, apró részletekre nem fognak poligonokat pazarolni. Ezen valamelyest a tesszelláció segíthet, de az sincsen "ingyen".

[link]

2012. dec. 30. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
játékokban nem használnak tesszelációt, sok polygont használnak, plusz még normal vagy bump mapot amivel azt a hatást keltik mintha bemélyedne valami
2012. dec. 30. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Használni használnak csak nem sokat és nem is lehet mindenhova alkalmazni...legalábbis a displace mappingot.
2012. dec. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Na hát ezt a poligonos dolgot nem tudtam.. köszi a válaszokat igy már értem.
2012. dec. 31. 16:06

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!