Pár napja minden játékban csak 60 fpsem van. Szerintem valami át lett állítva, mert ez nagyon nem így volt. Hol lehet ilyeneket állítgatni?
mert ti nem gondolkodtok :P
van a játéknak egy fps e
és van egy megjelenitési fps
azaz a játék erösebb hardveren jobban teljesit mint gyengébben
és gynegébben kevesebb a "játék motor" fps e
erösebb hardveren pedig jobb
magyarul ez aféle lagg
ami nem az internetöl függ hanem a gép hardvereitöl
viszont Vsync et bekapcsolva is a játék motorja nem késik (igazából tényleg jelentéktelenül)
de ettöl független kilehet kapcsolni
a léyneg itt inkább az mért kapcsoldott be:D ha más nem használja
talán virus?
uj driver?
játék frisités?
hozánem értés és azt se tudta mit álit el?
Akkor most nem jártál jól és nyugodtan tedd szét a lábaid hogy rúghassak egy nyugodt 11-est.
Pro játékosok beállitásai első helyen szerepel az fps szám, legtöbb játék ilyen szempontból bugos, ha egyáltalán lehet ezt bugnak nevezni. Online játéknál van szerepe, szerver tickrate, netspeed, fps szám, mind befolyásolják a játékon belüli mozgást, legjobb példa amit még egy nem pro gamer is észrevesz, hogy nagyobbat tudsz ugrani.
Pro gamereknek még az sem mindegy, hogy mondjuk a fix 180 vagy fix 333fps-t szokták meg, amelyiket ahhoz ragaszkodnak.
Ha nem szoktál online versenyszerüen játszani, akkor minden bizonnyal te ne vagy érdekelt ebben.
"magyarul ez aféle lagg
ami nem az internetöl függ hanem a gép hardvereitöl "
Ez sem igaz, a netspeed értéke lekorlátozza az fps értéket. Példának leggyakoribb netspeed alapbeállitás a legtöbb játékban a 10000 (azért mert ez illeszkedik leginkább az elterjedt kábel és dsl kapcsoalatokhoz) itt online nem lesz több az fps mint 156.
Akkor biztos én vagyok a hülye, de még mindig nem értem...
Ha egy monitor másodpercenként 60 képet tud megjeleníteni, akkor mi a túrót kezdesz egy grafikus motorral, ami meg 300-at tud???
Most irtam le, hatékonyabb a mozgás, nagyobbat ugrasz, hatékonyabban célzol, minden centiméter elönynek szerepe van.
Pro szinten ezek a lövöldözös játékok nem agynélküli mindenre lövök ami mozog gamek mint azt sokan képzelik, hanem komoly stratégiai, sakk és póker tudás keveréke.
Inkább hasonlit az utóbbiakhoz mint az értelmetlen lövöldözéshez.
@Fehersrac: elbeszéltek egymás mellett, tényleg nincs hatása a 60+nak az emberi szemre, a játék teljesítményére igen
teszem azt call of dutyban van egy pálya ahol van 2 doboz és 333 fpssel át lehet ugrani, 60-nal meg nem
ez ilyen egyszerű, ezért is rühellem az ilyen gamet
CoD4 az például kicsit mérsékli, bár ott sem mindegy
red4me: azon csodálkozom, hogy te tudod miről beszélsz, mégsem vagy képes elmagyarázni neki 1 oldalon keresztül :D
(a vsynchez még annyit, hogy jó tud lenni a kari kímélésben, viszont ha 59re esik az fpsed akár 1 pillanatra is akkor már csak 30 lesz, ami pedig be tud szaggatni, szóval sokan ezért nem használják )
A kettő rohadtul nem függ össze, képzavar van itt.
Az FPS = Frame per second, vagyis hány képkocka jelenik meg egy másodpercben. Ez a legtöbb monitornál maximum 60 lehet, mivel ennyiszer frissíti a képet.
Ezenkívül van a játékokban egy update mennyiség, amikor a motor frissíti az adatokat - ez lehet, sőt, sokszor szükséges, hogy magasabb legyen az FPS számnál (vagyis több mozgás történik, mint amit látsz.) Miért? Mert a képszintézis baromira erőforrás zabáló művelet. Számolni meg nem (annyira.) Tehát ha a crysis fan attól kap orgazmust, hogy 300 FPS-e van, az semmi más, csak
a) oltári optimalizálatlanság (fölösleges erőforrás zabálás, dehát másképp hogy lenne high-end a game?)
b) hibás adatmegjelenítés.
Általában e kettő kombinációja szokott lenni. Vagyis a játéknál ha minden flottul megy, és mégis 60FPS-t ír, akkor örülj a fejednek, mert minden jól üzemel :) Normális játéknál (ahol picit is odafigyeltek) a rajzolás és az update két, összefüggő, de nem azonos folyamat. Tehát az ideális az, hogy 60FPS megvan stabilan, és a frissítés ütem meg olyan, amilyen (FPS-nél 60-nál magasabb, stratégiában pl 30 körül is bőven elég), és akkor nem pazarlod az áramot, nem fűtöd a környezetet, és nem terheled fölöslegesen a gépedet.
A tökönrugás meg nem jár, mivel teljesen korrekt volt, az FPS az bizony képkocka szám, és halál fölösleges, sőt, nem csak szemmel, hanem műszerrel is kimutathatatlan a 60nál nagyobb (a legtöbb monitornál, persze létezik 120Hz-es is, de az átlag lcd 60hz-en, átlag CRT meg 80-100hz körül üzemelt, de CRT esetében nem mindig történt adatfrissítés is az adott képhez).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!