Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Hogyan tovább? MMORPG vagy...

Blander kérdése:

Hogyan tovább? MMORPG vagy MMOPlatform? Avagy hogyan tovább miután már minden adott ahhoz hogy elkészítsük a saját álmunkat?

Figyelt kérdés

Nos már 3-4 éve programozom és grafikázok és eljutottam arra a szintre hogy elkészüljön a mű de egy baj van.

Nem tudom hogyan tovább?

Szóval kész a kliens-szerver kész a programozás de semmi ötletem hogyan tovább.. Egy olyan játékot akarok írni ami igazi MMO és nem valami koppintott utánzat.. Így az a kérdésem hogy mitől sikeres igazán egy játék vagy mi kell hozzá? Vagy egyáltalán most mihez kezdjek hogy megvan a kódolás?


2011. jan. 8. 19:05
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

Tehát az a bajom hogy nincs semmi ötletem milyen legyen a játék.. Alapvetően gondoltam már a Morrowind 3-ra és az Oblivion-ra is de ha a WoW-ot nézem akkor valahogy teljesen más a játék felépítése stb.. Igaz szerintem a WoW-nál nagy szerepet játszott az előd trilógia...

Viszont én olyat akarok ami új valamilyen téren..

Hála az égnek már van szponzorom is aki támogatná a dolgot szerverek-el és akár a kiadást is meg tudná oldani.... Egyszóval minden adott csak semmi ötletem..

2011. jan. 8. 19:11
 2/11 anonim ***** válasza:

Hát egy MMORPG-hez mindenképp kell egy komplett történelem... hisz az RPG-nek ez a lényege. Egyedül ezért nem szokás az ilyennek nekiesni. A helyedben félretenném a játékot, és alkotnék egy egyedi világot, amit szabadon építhetsz a fantáziáddal. Ami a legfontosabb, az a szabadság. Ha ez megvan, visszatérhetsz a játékhoz. Jobb ötletem sajnos nincs, az egyediség határain belül.


Egyébként hatalmas hiány van egy jó MMORPG/FPS-re, amolyan stalker/wow, fallout/wow keverék. Tulajdonképpen egy MMO Fallout (ilyen készül is, csak elég lassacskán, meg valami jogi problémákba ütköztek). Ezért döglenének az emberek.

2011. jan. 8. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Hozzáteszem, hogy ne félj alkotni... a programozás csak az eszköz, programozni bárki megtanulhat. De ami igazán nagy kincs, az az atmoszféra, a történet és a játékmenet. Hiába van egy játéknak csilli-villi grafikája, meg ilyen-olyan fizikai-engineje, ha 2 perc után megunja az ember.
2011. jan. 8. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Hát igen...

Csak én olyat akarok ami új és pörgős kidolgozott háttérrel és a lehető legtöbb lehetőséggel...

Ezért gondoltam már MMOPlatform-ra is amolyan Super Mario alapon Fantasy stílusba és teljesen egyedi világban még is az alapja a Super Mario War lenne... így pörgős lenne... Csak ebbe a kategóriába is igen magas a grafikai színvonal... Szóval ha sikeres akarok lenni akar vagy valami nagy névvel rukkolok elő vagy valami új-al ami vagy bejön vagy nem..

2011. jan. 8. 19:41
 5/11 A kérdező kommentje:
MMOFPS ez jól hangzik mert PL.: ott van a Stick Man ami nemes egyszerűsége révén egész népszerű lett még is pörgős akciódús...
2011. jan. 8. 19:43
 6/11 anonim válasza:

Semmiféleképpen ne legyen se metin 2 se wow utánzat .

Valami maffiózos kéne, vagy valami role playos ahol egy világban vagy minta valóságban. PL:. munkába kell meni hogy pénzt keress, lakást kell venni, autót meg ilyesmit amit a való életben is lehet. Érted nem?

2011. jan. 14. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ahogy az első hozzá szóló is írta,egyedül nagyon nehéz.

Mondjuk én nem a pálya tervezést raknám első helyre mert konkrét elképzelés,történet nélkül lehetetlen jó pályát alkotni..A történethez,elképzeléshez kell a pályát "világot" igazítani és nem fordítva.


Nekem van egy kúrva jó co-op ötletem,de ezt nem osztom meg veled mert én akarom majd megvalósítani,mondjuk te már nyugdíjba mész mire én eljutok oda hogy elkészüljön de akkor sem ÉN AKAROM az ENYÉM!! xD...


De van egy dolog amit az MMO RPG játékokból,pontosabban a harc rendszerükből iszonyatosan hiányolok..Mégpedig azt hogy nem lehet támadni és sebzést okozni egy szimpla egér gomb lenyomással..Szóval ha MMO RPG.t készítesz,könyörgöm ne körökre osztott harc rendszert építs bele,hanem úgy legyen hogy az ember oda megy az ellnhez és közvetlenül sebzést tud okozni a bal egér gomb lenyomásával.Ha egyszer nyomom le a bal egér gombot,akkor egyszer csap.Ha 2x,akkor 2x csap.Ha folyamatosan nyomva tartom akkor folyamatosan hadonászik.Jobb eég rombbal pedig mehetne a védekezés.És persze a képességeknél minél többet nyomunk a védekezésre annál hatékonyabb lesz.És lehessen ugorni,guggolni harc közben is a képeségek pedig mehetnének gyors billeníűről...Egy ilyen harc rendszerrel legalábbis számomra sokkal élvezhetőbb,pörgősebb lenne a játék menet mint a megszokott WoW és a többieknél alkalmazott körökre osztott harc rendszerrel,mert tényleg nem csak az döntene jobban hogy hanyas szinten vagy,miylen erős a sebzésed a védelmed,milyen képességeid vannak..stb hanem az is hogy mennyire tudsz taktikázni,cselezni


MMO FPS esetében szerintem felesleges még egy Wolfenstein vagy bármilyen online játszható *arságot kreálni.Annyi van belőle mint a szemét..Esetleg azzal érdekessé tehetnéd hogy annak ellenére hogy FPS,ugyna úgy mint egy MMO RPG-ben van történet,küldetése,hatlmas bejátható terület,fejlődés..stb.Nem csak:

-Capture the Flag

-Deathmach

-Teammach

-Destroy anyád


meg ilyenek.Például egy ilyem MMO FPS a Fallen Earth.

Baromi jó,hasonló a Fallout3-hoz csak sokkal pörgősebb és persze MMO ahol lehet másokkal kereskedni,csapatot alkotni,járművet vásárolni és azzal közlekedni.És persze van konkrét történetei szál amin haladni lehet és küldetések.


Esetleg ami érdekes lehetne hogyha ilyen Devil My Cry szerű harc rendszert építenél ki.Bal egér gomb lő,jobb egér gomb kaszabol a pengével.Egy MMO RPG/SHOOTER játékban nagyot szólna szerintem.


Persze ha figyelembe veszük hogy teljesen egyedül vagy a modellezésre,textúrázásra,animálásra,pályára,esetleg pályákra,történetre,küldetésekre,hang effektekre és kódolásra,szerintem egy MMO RPG túlságosan komplex ahhoz hogy egyetlen ember bármit is elérjen.Szerintem érdemes lenne egy 4-5 fős csapatot minimum ösze hoznod,ám konkrét elképzelés,ötlet nélkül nehéz lesz bárkit is meg gyözni hogy csatlakozzon hozzád.


Azért sok sikert kívánok hozzá,remélem sikerül valami igazán jót alkotnod,irigyellek hogy már idáig is eljutottál,nekem még előttem van pár 100 oldal olvasás és pár 1000 óra gyakorlás,tanulás hogy bele tudjak bármibe is fogni:(

2011. jan. 14. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

18:44 vagyok


Ebben a pillanatban támadt egy jó ötletem.


Ókori Gladiátor játék,olyan harc rendszerrel amit fentebb írtam.


A játékosok létre tudják hozni a saját karaktereiket.

Ki tudják választani melyik fegyver tipusra specializálódnak:

-kard

-lándzsa

meg tudom is én,utána nézel mik voltak ebben az időben


Az arénában össze mérhetik tudásukat,mindenki mindenki ellen,mindenki egy ellen és csapatban is.A győzelemért pénzt és tapasztalati pontokat kapnak.

A pénzből arénán kívül vásárolhatnak fegyvereket,páncélt,és persze javítattni is kell ami van.

És esetleg fejleszteni is tudják..A tapasztalati pontokat sanyi bá nagy mesternél költhetik el,ami után erősebbek,gyorsabbak,ellen állóbbak lesznek és megtanulhatják a kard forgatás..stb mesterségét és azt magasabb szintre vihetik.Hogy mire költik az XP pontokat azt ők döntik el..A helyi kocsmában csapatot is alkothatnak és ebben a csapatban is részt vehetnek az aréna harcokban...


Az aréna harcokban ügyelni kell arra hogy mondjuk egy lv10-es kezdő véletlen se kerüljön szembe lvl100-as játékossal mert annak csak sírás és kiábrándulás a vége.Ha nincs elég jelentkező,akkor MI által irányított karakterek veszik át a hiányzók helyét...Esetlegesen csapat esetén ezt ki is lehetne választani,de mondjuk a nyereségből x%-ot oda kell nekik adni..Csapat esetén a rang idős vagyis a leg magasabb szintű játékos tud választani..Persze közben van chat ha meg akarják beszélni..


És részt lehessen venni olyan aréna harcban is amiben csak MI által irányított karakterek ellen kell harcolni,arra az esetre hogy nehogy valaki úgy járjon hogy nincs pénz és a fegyvere és péncélja is teljesen el kopott.Szóval könnyű ám mégis szórakoztató pénz forrás,de azért nem kapják olyan könnyen.Keményen harcolni kell érte


Az aréna harcokat más játékosok nézhetik is,de csak korlátozott számban,nehogy be lassuljon a dolog.


Legyen toplista ahol láthatják a játékosok hogy ki a leg eredményesebb.Hány harcban vett részt és hányat nyert meg,öszesen hány embert ütött ki és csapatra vonatkozóan is.De a statsiztikában csak és kizárólag valódi játékosok ellen vívott győzelem vagy vereség számít.


A csapatoknak legyen címere,jele amit viselhetnek..


Ammm,azt hiszem ennyi.

Nem kell történet,nem kell küldetés,nem kell hatalmas bejárható terület csak egy város kö fallal körbe véve és egy Aréna középen.Ám mégis szórakoztató és pörgő ha jól tálalod,részletes mozgás animáiók,frankó zene,graff.A későbbiekben pedig bármilyne extrával ki bővítheted.Hatlams bejárható terület a városon kívül,történet,küldetése..stb


Ha bele fogsz és sikeres lesz,majd meg beszéljük a részleteket,de mindenféleképp kérek egy accountot amivel ha lesznek fizetős szolgáltatások hozzá férek ingyen:)


Ne próbálj át verni,figyelek itt a bizonyíték a gyk.hu-n hogy én adtam az ötletet és milyen alap feltétellel..Ez vonatkozik mindenkire akinek tetszik és bele fog a fejlesztésébe..xD

2011. jan. 14. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Nahh ez pl remek ötlet...

gyorsan és egyszerűen kivitelezhető....

Egyszer játszottam egy ilyet csak offline és egész jó volt..

Egy Online Arena egész jó lehetne. főleg úgy hogy teszünk bele egy kis Fantasy-t is meg mágiát is egy keveset...

Meg kasztot fajokat ez egyszerűen remek ötlet :)

2011. jan. 15. 09:21
 10/11 A kérdező kommentje:
Amúgy story-t még az MI-által való harcba lehetne bele vinni mint pl az Oblivion-ba is amikor arénázol :)
2011. jan. 15. 09:25
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!