Mi annak az oka, hogy egy tech cég nagyon sikeres 1-2 termékével, a többivel meg akár el is bukik?
Mert olyan nem nagyon van, hogy egy cégnek minden vállalkozása, terméke bejön.
A Windows Phone egy olyan piacra kopogott be, ahol az Android és iOS termékek uralkodnak, mindkettő nagyon jó, és telítve is van ezekkel az okostelefon piac. A WinPhone-nak sokkal nagyobbat kellett volna durrantani, hogy felkapaszkodjon, ettől függetlenül láttam pár ilyen készüléket, egyáltalán nem voltak rosszak, csak hát... nagyon elkésett.
Asztali fronton a Mac-ek azért nem teljesítenek rosszul (most mondjuk olyan jól sem, de a többi gyártó is szenved), és azt meg, hogy bukott termék lenne semmiképpen nem gondolom, nem csak a tartalomgyártók ragaszkodnak hozzá, én sosem voltam az, mégis 2003 óta ezt használom. Inkább azt mondanám, hogy az Apple az iPhone/iPad termékekkel akkorát húzott, amit a többi terméke nem tud követni (jó, a watch sem éppen sikertelen).
A Linux desktop elterjedésének talán pont ez a fő akadálya, a milliónyi disztribúció és kismilliónyi grafikus környezet. Ez a fajta diverzivitása az előnyein kívül (tényleg mindenki azt és úgy használ, ahogy akar) nem kedvez annak, hogy tömegesen elkezdjék használni, illetve vannak területek, ahol nem is lehet ("hardcore" MS Office használat - erre nem jó a Libre, Windows/Mac-only szoftverek, amire nincs, vagy nagyon szerény tudású, support nélküli alternatíva van, nincs active directory, vagy annak megfelelő rendszer és sorolhatnám, hogy hova nem fér be). Más oldalon viszont igenis sikeres, még ugye a Windows-ban is helyet kapott WSL-ként, vagy amiket írtál, ott is (GPL rendszer előnye, nem kell licenc díjakat kifizetni).
A Microsoft tipikusan az a cég, akinek a sikerét az alapozta meg, hogy jó időben volt jó helyen. Szinte nem is volt konkurenciája akkor, amikor az IBM-mel sikerült megkötnie azt a baromi kedvező szerződést, aminek az eredménye az lett, hogy minden IBM PC-n a DOS futott. Azt a DOS még csak nem is a Microsoft készítette.
Az Apple-nek nagyon tudatos üzleti stratégiája van, ők sosem akarták azt, hogy az utolsó proli asztalán is Mac dübörögjön. Ők a termékeiket egyfajta exkluzivitásnak szánják, és ebben elég jók.
A Linux pedig egy külön kategória, azt igazából egyik cég sem sajátíthatja ki magának, nem képezheti egyetlen cég termékét. És pont ez a széttagoltság az egyik oka, hogy asztali fronton sosem lett túl sikeres.
Egyébként a legtöbb vállalkozónak sokkal több bukott projektje van, mint sikeres.
Mert attól, hogy valamihez értenek, máshoz még nem biztos, hogy fognak. Ha van egy ember, aki nagyon profi cukrász, korántsem biztos, hogy hidegburkolásban is olyan profi lenne. ;-)
Ráadásul a Microsoftnak nem csak a termékei minősége hozta meg a hírnevet, és a piaci pozíciót, sőt... igazából pár évtizede ha csak ezt néznénk, már rég nem lenne piacvezető. Ők mind a mai napig azt használták ki, hogy anno a kezdetek kezdetén egy véletlen miatt őt keresték fel az IBM emberei, Béluci pedig pofátlanul lenyúlta a konkurencia termékét. Innentől pedig a hírnév volt az, ami húzta őket. Viszont a mobil piac akkorra már telített volt, azon a téren semmiféle hírnevük nem volt, így ez is az oka, hogy elbuktak vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!