Mit jelent az hogy egy játék optimalizálva van egy platformra?





Leginkább azt, hogy úgy takarítanak meg erőforrásokat, hogy ez ne legyen látványra rosszabb, de a renderelési sebességet konstansan tartja.
Tehát pl a cp77 egy pocsékul optimalizált játék minden platformon. Egyszerűen a korszakhoz viszonyítva túl sok részletet és effektet raktak bele.
Ez leginkább a régebbi konzolgenerációkon látszik meg, pl ps4, ahol az optimalizálást már csak úgy sikerült megoldani, hogy gyakorlatilag elnéptelenítették az utcákat, alig vannak npc-k. Így kevesebbet kell renderelnie gépnek, cserébe nem egy szaggasztvány az egész, hanem kb tartja a csodás 30 fps-t 😃 tehát nem lett volna szabad megjelennie a cp77-nek ps4-re, mert nem sikerült eléggé lebutítani a grafikát, a megjelenés viszonylagos elfogadhatósága mellett. Pocsék tákolvány lett.
Szóval nyilván, ha nem kellene erőforráskorlátokban gondolkodni, akkor egy játék több ezer terabájtos lenne, fotorealisztikus megjelenésel, a ray tracingnél ezerszer bonyolultabb fényszimulációval, stb...
De ugye ez nincs így, figyelembe kell venni az erőforrásokat, és úgy megalkotni a játékot, hogy az mindenkinél jól fusson. Tehát figyelni kell rá, hogy mi az, ami részletesen szükséges, mi az, ami akkor is jó érzetet kelt, ha amúgy alacsony felbontású, stb..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!