Egy ilyen közösségi oldalnak lehetne jövője?
Az a baj, hogy itt nem csak az ötlet, és a biztosítékok számítanak.
Az ember azt használja, amin az ismerősei, barátai megtalálhatók. A döntő töbség meg nem fog átnyargalni máshová, ja ott a Facebook, Instagram, stb. Hiába lenne jó valami, ha nincs mögötte felhasználói bázis.
A Signal és a Telegram is egy réteg-termék lett, én például egyetlen embert sem ismerek, aki valamelyiket használná. Csak interneten láttam véleményeket róla, személyesen senki nem dobta be, hogy használjunk Telegramot.
Az a gond, hogy a közösségi oldal a közösségről szól. Anno mikor még kevés barátomnak volt internete, ICQ-t használtunk kommunikációra. Aztán sokaknak lett internete, és a legtöbben a Windows kézreálló megoldását, az MSN-t használták. Hiába tartottam az ICQ-t minden szempontból jobbnak, ha az ismerőseim nem azt használják, megette a fene az egészet. Kénytelen voltam én is áttérni az MSN-re.
Hiába jön ki mondjuk a Facebooknak egy alternatívája, ha a Facebookon megtalálod az ismerőseidet, az alternatíván meg nem, akkor a Facebooknál fogsz maradni. Ha valaki később az ismerőseid közül váltásra adná a fejét, ugyanígy fog járni, vissza fog térni a Facebookhoz, mert azon vannak az ismerősök. Ördögi kör ez, mert amíg nincsen fenn az alternatív közösségi oldalon valaki ismerőseinek a többsége, addig az embberek nem fognak áttérni. És ha nem fognak áttérni, akkor nem lesz senki ismerőseinek a többsége fent rajt.
Ezért bukott el pl. a Google Plus. Még talán lett volna esélye, ha nekifutásból nyilvánossá tette volna az oldalt. De első körben egy szűk körű béta teszt volt, aki felment az rossz véleménnyel volt az oldalról, lévén nem voltak fenn ismerősök, nem volt tartalom, stb… Mire a nagyközönség előtt megnyílt volna az oldal, már el volt könyvelve „szellemvárosnak”, amire teljesen felesleges regisztrálni. Hiába kötötte össze kármentésként a Google az összes többi szolgáltatással, az emberek nem posztoltak oda tartalmat.
A GYK is jó példa. Az elmúlt 10–15 évben láttam sokkal-sokkal jobb alternatíváit a GYK-nak. De a kérdezőket nehéz volt átcsábítani, mert kevés válaszoló volt. A válaszolókat is nehéz volt átcsábítani, mert kevés kérdés volt. Kitörni csak nagyon költséges marketinggel lehetett volna talán, ami egy ingyenes oldal esetén valószínű soha nem térült volna meg.
~ ~ ~
Amúgy az EU kísérletezik ezzel, illetve preferál általa elfogadható alternatívát. Ott van pl. a Youtube alternatívájaként az „EU Video”. De nem hogy olyan embert nem ismerek, aki használná, de meglepődnék, ha 2-nél több ismerősöm lenne, aki egyáltalán hallott róla. Aztán ott van a Mastodon és az EU Voice. Egyelőre ez sem egy sikertörténet.
Signalt a cégnél sokan használják.
Sokan nem szeretik ha a szolgáltató belehallgatózik a beszélgetésükbe, ha sok pénz múlik rajta akkor pláne nem...
Az EU kísérlete még gyerek cipőben jár, jó lenne ha lenne valami belőle.
Én egyetlen ilyen működő helyettesítőről tudok, az Oroszok mondjuk sikeresen megcsinálták a sajátjukat. Valami VK vagy ilyesmi lett és rengetegen használják is, ~70 millióan. (Vagy legalábbis ennyi regisztráció van rajta, lehet sokaknak van több is)
Persze a metához képest (3 milliárd) ez nem olyan nagy szám, de szép próbálkozás mindenképpen.
Bár most utálom az oroszokat...
Voltak/vannak közössegi oldalak.
Ilyen a már említett iwiw, vkontakte, aztán a MyVIP, WT Social, a megboldogult Google+...
De amíg az emberek többsége a Faszbúkon elérhető és a cégek, szervezetek, stb. is ezt a platformot favorizálják, addig ehhez képest a többinek csak marginális jelentősége lesz.
> A hundub pedig csak valóban egy vicc volt
Az. Aztán lehet, hogy felhasználói oldalról ez nem tűnt fel, de technikai szempontból tényleg egy vicc volt. Hogy mégsem elenyésző azoknak a száma, akik tudták mi az, az az, hogy kapott némi politikai hátszelet.
> Arra gondoltam hogy kb az összes híroldal úgyis lehozná
Nem biztos. Ha igen, akkor is lehet, hogy valahol a portál oldalak aljára kerülne a hír. De még ha minden híroldal címlapon hozná is a hírt, az sem hiszem, hogy elég a boldogsághoz. Az EU Voice és az EU Video indulásáról ugyan nem minden híroldal írt, de többek között a nepszava.hu, a pcworld.hu igen, illetve benne volt az eGov hírlevélből. De ettől még ezrelékben sem kifejezhető a magyar EU Voice felhasználók száma a népességhez képest. Közösség nélkül meg nehéz közösségi médiát üzemeltetni.
Ott van pl. a Twitter. Kb. mindenki hallott már róla nem egyszer, de valahogy Magyarországon nem divat használni. Nem azért, mert ismeretlen a magyarok számára, hanem az előző válaszomban említett ördögi kör miatt. A Google Plus sem azért bukott el, mert nem volt mögötte marketing. Arról is hallott az emberek jelentős része, mégsem érezte azt, hogy használnia is kellene.
Szerintem
Magyarországon legalábbis meg lehetne oldani hogy sikeres legyen.
Persze nem a tévés unalmas gagyi reklámokkal, hanem ha mellé állnának sokan a Magyar influenszerek közül, akkor működhetne.
Sokezres megtekintése van ezeknek itthon, játékok célközönségétől kezdve youtuberekig.
Ha tudna valami pluszt kínálni, ami miatt használnák azt a plattformot az influenszerek, (pl. kiváltaná a discordot...) akkor átmennének sokan miattuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!