A különböző VPS szolgáltatásokat használva megoldhatóak az alábbi igények?
Külön-külön is néztem az igényeimet, de így drága lenne a havidíj, vagy kevés tárhelyet kapnék az egyes részekhez.
Ha egy szolgáltatótól vásárolok egy virtuális szervert, azon azt futtathatok amit akarok? Tudok futtatni adatbázist és kettő webszervert is egyszerre?
#9
Docker VPS-nél nincs olyan hozzáférési szinted a gazdarendszerhez, mint a vm-es VPS-nél.
#9:
nem akarok okoskodni, mert olyan mélyen még nem értek hozzá, viszont amiket eddig tudok az az, hogy 2 fajta virtualizáció van az egyik a konténer alapú
"Konténer alapú virtualizációs technológiák"
bár én eddig főleg angol youtube videókból vettem az infókat ahol szintén hasonló módon magyarázták, de most direkt rákerestem magyarul hátha én értettem félre ezt a dolgot
felvázolom én hogyan képzeltem el ezt az egészet (amikor még nem ismertem a kubernetest)
azt szeretném megvalósítani, hogy van több játékom amikhez külön-külön játékszerverek kellenek tehát:
AJáték -> ASzerver
BJáték -> BSzerver
CJáték -> CSzerver
a különféle szerverek más-más plugineket töltenek be
spórolás miatt 1-2 aktív szerverem lenne mindig
- ConnectionServer (ez már kezdetektől)
A csatlakozásokat kezeli, AJáték klienssel küldesz neki egy kérelmet ő megmondja hova kell csatlakoznod. Később régiókra bontva akarok szervereket, tehát aki amerikai az ne 300-as pinggel jöjjön EUs szerverre és fordítva. IP alapján irányíthat EU-s, Ameriai, vagy Ázsiai szerverre. Az elején még az auth folyamatok is itt mennének végbe és nagyon egyszerű session kezelés.
Minden kliens ide csatlakozna először és ez irányítaná tovább őket akár loadbalancerként másik ConnectionServerre.
- PatchServer
A kliensek és szerverek fájljait tárolja, innen lehet letölteni a frissítéseket, plugineket, addonokat, asseteket.
- AuthServer
A ConnectionServer tehermentesítésére szolgál, átveszi az auth folyamatokat, talán a sessiont is.
- LobbyServer/MasterServer
Olyan játékoknál ahol szobák vannak oda kellene lobby, ahol meg külön szerverekre lehet csatlakozni ott meg master szerver gyűjtené össze a szerverekről az infókat és tőlük lehet lekérdezni. Lobby szerver tud saját szobát létrehozni.
- Játékszerverek
Az adott játékszerver. Ezekből alapjáraton nincs is egy darab sem, csak amikor valaki azt mondja, hogy akar X játékkal játszani, akkor indulnak. Kivéve ami MMO jellegű játék, mert ott ugye mindig futna, de ez csak később kell.
Úgy képzeltem el, hogy az elején 1 VPS-re rakom a Connection, Patch szervereket és egy olyan szervert/alkalmazást ami képes szervereket indítani, leállítani, kezelni szükséges erőforrások tekintetében.
Így egy szerveren futna még minden, amíg ki nem növi magát.
Később költöztetni a játékszervereket külön-külön VPS-ekre, külön régiók szerint. Tehát amikor kell egy amerikai ASzerver, akkor indítok egy olyan VPS-t, amíg használatban van addig fut, aztán ha nem játszik senki, akkor törlöm az egész VPS-t, így csak azt az időt kell kifizetnem amíg futott és foglaltam az erőforrást.
Ezért kritikus pont a telepítés, rendszer felállás, mert 0-ról a szerver fel kell álljon 1-3mp-en belül, amíg a játékost várakoztatom. Ebbe beleszámít a VPS létrehozás, telepítés, szerver indulás.
Később, ha már eleget termelnek, akkor lehetnek mindenből aktív szerverek és mondjuk 90%-os terhelésnél már előtelepítem az újat, hogy várni se kelljen.
Aztán találkoztam a kubernetessel ami nagyjából ezt az erőforrás, loadbalancer dolgot megoldja helyettem.
Szerencsére van olyan host ahol API-n keresztül lehet létrehozni és törölni VPS-t, tehát tudom automatizálni és költséghatékonnyá tenni az egészet, bár a kubernetesnél adatforgalomra fizetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!