Miért az 1984 a témája a Macintosh eredeti reklámjának?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Átvitt értelemben értelmezd!
Az 1984-nek nem maga a megfigyelés ténye adja a disztópikus hangulatát, hanem az önkényuralom ténye, és ennek következményei. Az Apple ezzel arra célzott, hogy az IBM önkényuralmát, teljhatalmát kéne megdönteni, hiszen ha minden az IBM kezében van, akkor az megöli az egyediséget és kreativitást. Legalábbis az üzenetük szerint.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1983-ban küszöbön állt az új Macintosh modell bemutatása, ehhez az Apple vezetője (Steve Jobs) "forradalmi" reklámot akart készíttetni.
Az 1984-es határidő miatt lett az egyik (első?) reklámterv témája az 1984-es regény, ami nagyon megtetszett Jobs-nak.
Innét már történelem...
Mondjuk csak rákerestem: [link]
Kiegészítés:
Az IBM a 70-es évek végén uralta az üzleti célú (drága) gépek piacát, - de nem akart lemaradni a kisszámítógépek piacán sem, - szóval '81-ben piacra dobták az "olcsó" IBM PC szériát, ami nagyon népszerű lett.
Jobs komoly ellenfelet látott az IBM-ben, - '81-ben ki is adott egy egyész oldalas Wall Street Journal "reklámot":
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez egy hosszú sztori...
Röviden pár mondatban (és az U.S.A.-ra koncentrálva):
A 70ges években az első szeméyi számítógép (az Altair 8800) még csak egy maroknyi geek játéka volt, de megnyitotta az igényt arra, hogy az embereknek saját számítógépük legyen. Az első valóban használható és szinte bárki számára elérhető gép az Apple II volt, amivel már egy átlagember is elboldogult. Rengeteget eladtak belőle és a cégek is egyre többet vettek belőle. A nagyvállalatoknál addig mainframe-ek voltak, amelyeknek a piacán az IBM volt a meghatározó. Amikor piacra dobták a PC-t, gyakorlatilag letarolták vele a piacot: megfizethető árú, emberk{zeli volt, másrészt pedig IMB... Szóval az Apple elvesztette a piaca nagy részét. És mivel nekik nem volt más termékük, az IBM pedig minden szegmensben piacvezető lett, így egyértelműen az lett a főellenség...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!