Milyen tudásra van szükségem ahhoz, hogy IT
helpdeskesként dolgozzak? Mennyi a fizetés?
Az attól függ. Nálunk a "support" azt jelentette, hogy a bejelentett éles hibák feldolgozásával és esetenként gyors javításával is foglalkozott egy olyan terméknél, aminek vagy a fejlesztésében is részt vett, vagy értett hozzá. A support így elég kemény meló.
2021. júl. 18. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
4 évvel ezelőtt vidéken 250k-ért dolgoztam ilyen helyen helpdesk agentként angol-német nyelvtudással, érettségivel. Rajtam kívül bölcsészek (nyelvszakosok), vagy más, diploma nélküli, talpraesett emberek voltak. Józan ész kell hozzá, semmi több. Betanított szellemi munka, kényelmes, nem sok kihívással.
2021. júl. 18. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 A kérdező kommentje:
És miért hagytad ott? Utolsó
"Ez ugyanaz mint az IT supportos?"
Igen. A support a (felhasználói) támogatást jelöli a helpdesk az ügyfélszolgálatot. Lásd az álláshirdetéseket: [link]
"Igaz hogy ez eléggé az alja az IT - nek?"
Support és support között van különbség - van ami betanított munka szintű, van ami komoly szakismereteket kíván.
"Mi mindent kell tudnom ehhez a szakmához? Hány évig kell tanulni? Kell e diploma hozzá?"
Ha jól akarod csinálni:
* rendelkezz tárgyalóképes szakmai idegen nyelv ismerettel (minimum angolul, de ha mást is tudsz, az csak előny)
* mivel az ügyfélszolgálati munkakör az informatika üzemeltetési ágának (a másik ág a fejlesztés) része - bár egyszerűbb munkakörök betöltéséhez nem feltétlenül elvárás, de - javasolt ez irányú tanulmányokat végezni - például minimum középszinten ilyen az "Informatikai rendszer- és alkalmazás-üzemeltető technikus" szakma (5 éves technikusi képzés: [link] ), felsőfokú képzésben meg a Mérnökinformatikus ( [link] ) képzés; amiket aztán ki lehet bővíteni gyártóspecifikus ismeretekkel (Cisco CCNA/CCNP, Microsoft MCSA/MCSE, ITIL,...)
2021. júl. 18. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
Szakot váltottam egyetemen, és közben akartam rövidebb ideig dolgozni valamit. Különben maradtam volna, de az egyetem mellé (nehezebb szak) nem fért bele.
2021. júl. 18. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 A kérdező kommentje:
Nincsenek fenn youtubeon oktató videók? Vagy valami ingyenes kurzus? Mert mi van akkor ha egy csomó pénzt ráköltök tanfolyamokra és kiderül hogy mégsem érdekel annyira az egész? Először bele szeretnék látni a dolgokba
7/12 A kérdező kommentje:
És ráadásul főállás mellett tanulnék, ami nem könnyű
8/12 A kérdező kommentje:
Hazajönni 8 óra munka után, néha hulla fáradtan és még utána leülni tanulni
Ehhez nem kell semmit tanulni, pláne nem egyetemen. Ha találsz egy ilyen munkát, betanítanak. Az IT support első szintje lényegében egy ügyfélszolgálat, egy irodában várod az ügyfelek hívásait, e-maileket, és van egy belső protokoll, ami alapján a problémáikat megoldod. Amiben te már nem tudsz segíteni, azt küldöd tovább a megfelelő helyre, akiknek a hatáskörébe tartozik. Ehhez nem kell se diplomásnak, se informatikusnak lenni. Odamész, megmondják, mi merre hogy működik. Jó, ha beszélsz nyelveket, azzal több a lehetőség, mert sok külföldi cég ide szervezi ki ezt a "szellemi rabszolgamunkát".
2021. júl. 18. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 A kérdező kommentje:
De ahhoz képest hogy betanított szellemi munka, elég jól fizet
Kapcsolódó kérdések: