A Xbox One,PS4,Xbox 360,PS3,Xbox SeriesX,PS5 konzolokon miért nem lehet a játékokban grafikát állítani?
A PC játékoknál azért lehet grafikát változtatni, mert szabadon összeválogathatók a hardverek és ezáltal a gép teljesítménye, így a játékot ehhez lehet igazítani.
A konzol konfigurációja és teljesítménye (1-2 típuseltérést leszámítva) közel fix, így a játék már a fejlesztéskor arra van optimalizálva, nincs mit állítani rajta.
Csak annyit tennék hozzá, hogy az állítgatási lehetőségek elkezdtek bekerülni konzolokba is a PS4Pro és az Xbox One X megjelenésével ugyanis ezek a gépek már voltak olyan erősek, hogy érdemes legyen az egyébként alap konzolokra írt beállításokkal játszani. Az alap konzolok örültek ha futtaták a játékokat, de ezek az erősebbek azzal már játszva elboldogultak. Az extra erőforrások általában jobb felbontásra és fpsre mentek el. A kettő viszont ritkán ment együtt így jó pár játékban lehetett választani, hogy magasabb felbontás és jobb grafika 30 fpsel vagy gyengébb felontás és grafika, de 60fpsel.
Úgy tűnik ez a jelenlegi PS5 és Xbox Series generációban is megmarad valamennyire. Vannak játékok amik felajánlanak néhány opciót még akár Series S konzolon is. Legtöbbször ezeket lehet választani PS5 és XSXen:
- 4k/30fps
- 4Knál kisebb felbontás (játéka válogatja) / 60fps
- 1080p / 120fps
- ray tracing ki vagy be
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!