Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Tapasztalatok a Lenovo laptop...

Tapasztalatok a Lenovo laptop garanciális javításáról?

Figyelt kérdés

Oké, szóval én vagyok az, aki mindent már előre túlaggódik, mielőtt egy lépést is tenne. Szóval szeretném tudni, hogyan megy ez pontosan.


Ami történt:

Nemrég a Lenovo laptopom kék halált kapott, el is vittem egy informatikushoz, akinek nehezen, de sikerült újratelepítenie. De amikor már ott tartottam, hogy újra feltettem a programjaimat, biztos, ami biztos, rányomtam a videokártya frissítésére. (Nem értek annyira a dologhoz, ezért nem tudtam, hogy az installálás után milyen állapotban van a videokártyám.) Ám ekkor újra kék halált kapott a gépem, és vihettem vissza az informatikushoz.


Napokig kínlódott azzal, hogy újratelepítse. Elmondása szerint a Win 10 és az Nvidia videokártya különböző verzióinak párosításával próbálkozott, mire végre sikerült használható állapotba hoznia a gépemet. Szerinte a videokártyával van a gond, és nem ajánlotta, hogy frissítgessem. Ez viszont gond, mivel gyakran játszom. Ráadásul amióta visszakaptam a gépem, folyamatosan halkan zúg és melegszik még akkor is, ha csak egy sima böngésző van nyitva, még csak nem is egy Photoshop vagy hasonló program. Korábban ennél csendesebb volt és nem is melegedett ennyire ennyitől.


Abban sem lehetek biztos, mikor kap random kék halált újra (mint az első alkalommal is történt), úgyhogy arra gondoltam, kihasználom, hogy még pár hónapig garanciás, és megnézetem.



A TÉNYLEGES KÉRDÉS:

Anno a digiprime-on rendeltem, ott láttam, hogy a Lenovo gépek szervizelését a mobilfutar.tmx.hu végzi. Nektek mi a tapasztalatotok? Meg tudják vajon bütykölni a videokártyát? Illetve az informatikus azt mondta, hogy ki is cserélhetik a gépet. Na de tudnak pont olyat adni, amilyen most van, amikor úgy látom, hogy már nem is árulják? (Lenovo Legion Y720-asom van egyébként.) Vagy ilyenkor van nekik raktáron...?


Azon is aggódom, hogy egyáltalán tudnak és akarnak-e majd mit kezdeni vele. (Sose volt még ilyen jellegű problémám, nem tudom...) Pl. az akku is tönkrement, ki lett szerelve a gépemből (az már nem garanciás), ugye nem fogják ráfogni, hogy biztos az tette tönkre valahogy a videokártyát?



És mi a pontos menete a beküldésnek? Oké, szóval itt egy kitöltendő rész a honlapon (mert ugye tényleg itt kell jeleznem a problémát?):

[link]


Utána mi történik? Hogyan kapják meg, kb. mennyi ideig lesz náluk és ha rájöttek a hibára, akkor írnak nekem e-mailt vagy csak szó nélkül visszaküldik nekem a laptopom?



Előre is köszönöm, aki válaszol! :')



2021. ápr. 26. 20:49
 1/7 anonim ***** válasza:

Szia


Én is itt vettem a laptopomat (szintén lenovo, de egy másik típus), nagyon segítőkészek. Nekem az ssd-t kellett kicserélni, mert annyira felforrósodott, hogy kiolvasztotta a gép alját. Telefonáltam, mondták, hogy töltsem ki azt a lapot, időpontot egyeztettünk és jött érte a futár. Utána kb 2 héttel már kész is volt és szintén futár hozta vissza, igazából nekem azért tartott sokáig a javítás, mert nem volt az az alkatrész raktáron és be kellett rendelniük + a gép kiolvadt hátlapját is kicserélték.


Nekem jó tapasztalatom van velük. Szerintem, ha nem is tudják megcsinálni, kicserélhetik simán ugyanolyanra (mint mondtam, nálam sem volt cserealkatrész, de berendelték, szóval szerintem nálad is ez lesz, hogy berendelik azt a típusú laptopot). Egyébként hívd fel a digiprime oldalán lévő telefonszámot, ők pontosabbat tudnak mondani, vagy a tmx szervizt is felhívhatod. Írnak e-mailt is, sőt ha jól emlékszem még követni is tudod a folyamatot (beérkezett a szervízbe, alkatrészre vár, javítás alatt, stb.) a kiszállíásnál is időpontot egyeztetnek veled és amikor jó, akkor hozza vissza a futár.

2021. ápr. 26. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Huh, oké, most kicsit megnyugodtam. Köszönöm, hogy válaszoltál! :)
2021. ápr. 26. 21:51
 3/7 anonim ***** válasza:
Nagyon szívesen 😇☺️
2021. ápr. 26. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Még egy utolsó kérdés: itt a kitöltőgetős lapon van egy olyan, hogy "hálózati zár", és be kell állítani, hogy T-Mobile, Telenor, Független stb. De nem tudok rájönni, mi az a hálózati zár, és hogy mit kellene kijelölnöm.
2021. ápr. 26. 22:07
 5/7 anonim ***** válasza:
Az akkor kell, ha pl telefont javíttatnál és, hogy tudják, hogy milyen rendszert tegyenek rá, mert a telefonok áll azért minimálisan eltér az oprendszer, hogy más szolgáltató hálózatán ne tudd használni (szolgáltatófüggőség), pl telenoros vagy vagy vodafone-os stb. laptipnál nincs jelentősége, mivel abba nem teszel sim kártyát.
2021. ápr. 26. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Írd nyugodtan, hogy független
2021. ápr. 26. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Igen-igen, a google csupa mobilos választ dobott fel, de nem voltam benne biztos, hogy nincs-e laptopos vonatkozása is, csak épp én nem találtam még rá. És ha nincs, akkor jó-e a "független". De akkor most már ez is tiszta.


Köszi! ^^

2021. ápr. 26. 22:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!