Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Hogy érthetnék jobban a...

Hogy érthetnék jobban a számítógépekhez?

Figyelt kérdés

Sok problémába ütköztem mostanában, és ha el is viszem szervizbe, azt veszem észre hogy hiába garanciális, letagadják a gondokat, vagy nem találkoznak vele és nem is nagyon foglalkoznak vele. Alap frissítéseken kívül nem csinálnak sok mindent. Szeretnék kicsit jobban érteni a laptopom működéséhez, hogy ha hibát tapasztalok akkor úgy tudjam szervizbe vinni, hogy konkrétan meg tudjam mondani hogy mit és miért csinál, és kicsit segíteni a szervizesek dolgát is.

Jelenleg semmihez sem értek ami informatika vagy gépek működése lenne. Van valami amit ha elolvasok vagy végignézek, videó vagy letölthető oktatási anyag, akkor kicsit jobban érthetném a gépek működését? (nem profi akarok lenni 2 hét után, csak tudom hogy még életem során sokáig fogok szmitogépen dolgozni és előny ha vagyok teljesen tudatlan)


2021. jan. 1. 16:11
 1/5 anonim ***** válasza:
28%

Egy átlag felhasználó tudása elég ha kitér arra, hogy ha hibajelenséget tapasztal akkor meg tudja állapítani, hogy mire vonatkozik. Azaz értelmezi a felugró hibaüzenet ablakát, meg tudja keresni a neten vagy a konkrét üzenet beírásával, vagy a probléma körülírásával hogy mi a gond, és erre megoldást talál, és egyedül javítja is a hibát.

Ha ez tudja valaki, már nem laikus, és a szoftverhibákat szinte kivétel nélkül javítani képes a felhasználó otthon, egyedül is, annyira terjedelmes ismeretanyag van fent a neten róla.

Előre felkészülni és külön képezni magad felesleges, mert úgyis majd a konkrét probléma lesz fontos, ami eléd kerül.


Azt mondod, az alap frissítésen kívül nem csinálnak semmit, és ahhoz is szervizbe jársz. Holott egy program frissítése nem több, mint a frissítésről szóló értesítés után vagy elindítani az automatikus frissítési eljárást (a "következő" - "következő" - "következő" - "befejezés" gombokra kattintva, és ezzel kész), vagy esetleg fel kell keresni a fejlesztő/kiadó oldalát és letölteni az alkalmazás telepítőfájlját, majd indítás után az előbbi 2-3 lépéses módon telepíteni azt. Ezért fizetni a legnagyobb pénzkidobás.

2021. jan. 1. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Sok-sok gyakorlással és információszerzéssel.

Nem fog egyik napról a másikra menni.

2021. jan. 1. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

#1 "Ezért fizetni a legnagyobb pénzkidobás."

Azért ne ítélkezzünk senki felett!

Igen, nekem, aki ért a gépekhez, pénzkidobásnak tűnhet. De az nem pénzkidobás, amikor azért fizetsz - akár több ezer forintot -, hogy mások egy ételt elkészítsenek helyetted? Vagy azért, hogy levágják a hajadat? Vagy azért, hogy kicseréljenek egy zárat?

Minden ember más és más. Valaki egyik dologhoz ért, valaki másikhoz. Én alig találkoztam még olyan emberrel, akinek ne lett volna egy, vagy két olyan terület legalább, ahol a más számára alapvető dolgokért ne lett volna képes kiadni pénzt. De ezzel nincs is semmi baj. Az ember értsen ahhoz, ami számára fontos, más dolgokhoz meg ott vannak a szakemberek. Nem érthet mindenki mindenhez, de nem is az őskorban élünk, ahol ez annyira lényeges lenne.

A ciki az, amikor valaki szakember létére alap dolgokban mások segítségére szorul. Hajj, de tudnék mesélni olyan informatikus végzettségű emberekről, akik mással telepíttetik újra a gépüket, mert "nem értenek hozzá"...

2021. jan. 1. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Közveszélyes Kontár ***** válasza:
100%

[link]


ott tudsz olvasgatni vagyis nem kell elvinned hozzajuk, de pl. ok lehet "hatekonyabbak" lennenek mint ahol eddig voltal


prohardver.hu n is nezelodhetsz olvasgathatsz ott rengeteg mindenrol van reszeletes leiras, osszefoglalas

2021. jan. 1. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Nem azért vittem szervizbe hogy lefrissítsenek pár programot, csak ez az első amit kipróbálnak, és olyan "tünetek" jelentkeztek, hogy szervízbe is csak annyit mondtak rá, hogy hmm.. érdekes.. Szeretnék hozzá érteni, mert nem vesztek vele. Tudom mikor van szükség szervízre, de az, hogy a szervízbe sem jutunk egyről a kettőre, mert k9rülírással nehéz szűrni hogy milyen jelegű problémát tapasztalok, azt sokkal hatékonyabban lehetne megoldani, ha én, aki napi x órákat használom és többször futok a problémákba, képes vagyok a probléma jelentkezésekor megállapítani róla részleteket, hogy ne a szervízbe kelljen várogatni a probléma felbukkanására.


köszönöm a segítő kommenteket :) ment a zöld.

Továbbra is várom az olvasás ajánlásokat :)

2021. jan. 1. 17:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!