Ha van egy jó játékötletem, hogyan tudnám megvalósítani?
Van egy pár videójáték ötletem. A fejembe minden ki van találva a story, játékmenet, minden és most kezdeném el leírni...
Lenne pár kérdésem.:
1) Hogyan kezdjem kidolgozni?
-Először csak a story-t hogy miről szólna?
2) Hogyan készül a játék ennek a része?
Ki találja ki az alapötletet hogy miről szóljon?
Ki írja meg a párbeszédeket stb?
Ki tervezi meg a játékot?
Ha tényleg jól sikerül az egyik ilyen ötletem, hogyan tudnám megvalósítani.
Magamnak nem tudom megcsinalni mert nem tudok programozni meg ilyenek szóval arra gondoltam hogy felkeresnék játékfejlesztőket.
Ha tényleg nagyon jó a story akkor lehet esély arra hogy egy nagyobb cég csinálná mint pl.: Ubisoft?
Nyilván nincs sok esélyem erre de azért eljátszok a gondolattal :D
Válaszokat előre is köszönöm.
"És azok akik a Watch dogs-t írták vagy Assassin’s creed-eket ők hogyan kezdték? Hogy jutottak el odáig?"
Úgy hogy szereztek egy diplomát olyan egyetemen ahol kreatív írást, irodalmat, filmművészetet vagy valami ezekhez szorosan kapcsolódót tanultak.
Az a szomorú (?) helyzet, hogy ötlete bárkinek lehet. No, persze, nem biztos, hogy az az ötlet jó is lesz, de elhiheted, tíz-, ha nem százmilliók vannak a világon, akik képesek lennének elfogadható színvonalú játékot megtervezni.
Aztán persze olyanok, akik tényleg zseniális tervvel állnak elő, már kevesebben vannak, de még mindig Dunát lehetne rekeszteni velük.
Olyanok, akik mindezt az elérhető technikai szintnek megfelelően képesek megtervezni, már jóval kevesebben.
De az igazi probléma az, hogy a tervet meg is kell valósítani. Márpedig ha kap egy fejlesztő tízezer tervet, semmi nem garantálja, hogy pont közülük a tiédet fogják megvalósítani. Főleg, hogy önmagában az, hogy jó a terv, még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy eladható is. Ugyanis komoly szempont, hogy a játék pénzt termeljen.
De a legnagyobb buktató az, hogy a fejlesztők szeretnek "belsős" emberekkel dolgozni. Vannak az alkalmazottaik között játéktervezők is, ennél fogva esélytelen, hogy majd egy ismeretlen idegen játéktervére fogják azt mondani, hogy "megcsináljuk". Főleg, hogy azért a legtöbb mainstream játéknak nem olyan a sztorija, amit egy kicsit tehetségesebb gimis művészcsajszi össze ne tudna dobni két délután alatt.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hobbi szinten ne művelhetnéd. Csak már nem a '80-as éveket írjuk, amikor egy jó ötlettel, meg egy megkapó sztorival világhírre lehetett szert tenni. De most is vannak indie fejlesztők, akik között sok tehetséges ember van, ha megtanulsz programozni, vagy sikerül egy csapatot összeverbuválnod, simán nekikezdhettek fejleszteni. Nem valószínű, hogy ebből fogtok megélni, sőt, lehet, hogy még pénzetek sem lesz belőle, de hobbinak nem rossz. Mi is műveljük már ezt pár éve, épp első komolyabb játékunk elkészültének finisében járunk, és nálunk például a csapat egy ismerősi társaságból jött össze. Volt pár ismerősöm, akikről tudtam hogy szeretnek programozni, és rákérdeztem, hogy lenne-e kedvük hozzá. Aztán egyre többen lettünk. Persze, közben távoztak is, vagy azért, mert mégsem volt "akkora buli", vagy mert épp más irányt vett az életük. Aztán megtudtam egyik amatőr író ismerősömről, hogy mellette nagy gamer is, és rákérdeztem, hogy lenne-e kedve társulni hozzánk? Aztán egy ének-zene szakos egyetemista havert is rábeszéltem - ő is szeret játszani -, és így végül egy jó hangulatú, és stabil társaság alakult ki. De ez pusztán hobbi. Ha a most készülő játékunknak lesz ezer aktív játékosa, akkor azt mondom, hogy elégedett vagyok az eredménnyel. Ez a piacon viszont majdnem nulla. De nem is az a célunk. Lehet, hogy csak összesen ezer embernek fog tetszeni, de ha nekik tényleg tetszik, és okoztunk nekik jópár kellemes órát, akkor már elértük a célunkat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!