A rajzfilmeket/animációkat hogyan szinkronizálják? Hogy/mikor veszik fel a a hangjukat?
Valamikor elgondolkoztam ezen. Ha előbb az animációt csinálják meg, és csak azután az eredeti beszédhangokat, akkor a színészeknek alkalmaszkodniuk kell a figurák tátogásához? Vagy előbb a hangot csinálják meg, viszont így a színész nem tudja "mibe" beleélni magát, mivel nincs kép...?
Esetleg előre megcsinálják az animációs szereplők mozgását és utána utólag megszerkesztik az arcukat? Tudom, fura kérdés, de elgondolkoztatott... :D
Lehet hülye válasz lesz, mert én mostanában kezdem el animációt tanulgatni hobbi szinten, szóval nem tudom a "nagyok" hogy csinálják, de Pl. abban a programban, amit én használok, ott olyan is van, hogyha importálsz audio fájlt a munkádba, és vannak előre megrajzolt szájformáid, akkor a beépített hangfelismerő cucc a Timeline-on érzékeli a beszédet, és meganimálja kb. úgy a szajformákat, mintha tényleg beszélne.
Ez nem annyira pontos, szóval tuti sokkal tutyimutyibb, szöszölősebb munka, ha nagyon pontosan szeretnéd csinálni, de ha nem olyan fontos, hogy annyira pontos legyen, szerintem ezt a technikát is használhatják:)
valahogy úgy kell elképzelni, hogy készül egy storyboard amit nagyjából összeraknak: ez ad egy támpontot a színészeknek.
aztán elkészül a színészek által a karakterek hangja.
a beleépést a storyboard mellett a színészi tehetség segíti, pl egy hangoskönyvet is elő tudnak úgy adni, hogy csak a mikrofonnak "játszanak". ezért színész. :) különben bárki fel tudná olvasni a szöveget, de ők töltik meg élettel a karaktereket (részben)
aztán jönnek az animátorok, akik összerakják az egészet, majd a végén a színész hangjához igazítják a szájmozgást. ehhez már vannak külön szoftverek is: [link] majd gondolom vágás, utómunka, stb...
nem vagyok szakmabeli (csak hobbiból érdekel) szóval lehet majd pontosít valaki aki dolgozott már animátorként esetleg, de "valami ilyesmi" a valóságban azt hiszem
Bár én inkább játékfejlesztésben utazom (bár hasonló a séma, főleg a cutscene-eknél), de azért gondoltam írok. Az előző válaszoló tökéletesen leírta a dolgot, egy technikai fogalmat és egy sorrendbeli változtatást adnék csak hozzá.
Szóval igen, forgatókönyv után rajzolnak egy storyboardot, majd ami utána jön, azt animatiknak hívják és így néz ki:
De valamikor (főleg ha nagyon szoros a határidő) csak a storyboardat vágják össze videónak, az is működik. A lényeg, hogy ez óriási segítség a színészeknek a forgatókönyv mellé.
Ami a sorrendet illeti, ha nem kézzel rajzolt az animáció, hanem 3d-s vagy 2d-s vektor animáció, akkor első feladat a jelenet előkészítés után a szájmozgás animálása (nálunk legalábbis ez volt a standard a Hajótörötteknél, ha ismered azt a mesét, és suliban is így dolgoztunk). Szóval az arc/száj az első, és csak utána csinálják meg a többi animációt. Leginkább azért, mert rettenet bonyolult a karakter arcát vezérlő technikai "szerkezet" (rig), amivel még nehezebb dolgozni, ha a karakter ide-oda mozog vagy forgatja a fejét.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!