Logótervező szeretnék lenni, milyen lett szerintetek ez a logóm?
Nemrég készítettem, egy kitalált Rewhireen céghez, ezt az ötletet kb több mint féléve találtam ki, mert akkor is már elkezdtem ezt azt, most pedig ismét belekezdtem. Adobe Illustrator CC-t használok.
Szeretnék logótervező lenni, és minnél jobb logókat készíteni, kérlek őszinte véleményt írjatok, jöhet rossz és jó is egyaránt.
Én úgy érzem, hogy picit olyan fura lett, de máshogy nem tudtam most megvalósítani.
Itt a kép link: [link]
Előre is köszönöm a véleményeket, sokat segítenek.
Maximum egy képregénybe megy el, komoly céghez nem. Az az élénkpiros totál rossz, a sötét és a bordószerű vörös meg azt a hatást kelti, mintha egy hackercsoport lenne, vagy egy 15 éves torrent oldal. Használj általánosabb, letisztultabb színeket.
A formák túl sokan vannak, egy logónak kisebb méretben is jónak kell lennie, minél egyszerűbb, annál jobb. A hatszög alap még jó is lenne, de túlcifráztad a sok extra kilógó vacakkal.
Ezen felül egy logónak sötét és világos háttérre is illeszkednie kell, ha használni akarják, itt megint a színek jönnek elő.
De ha az élénkpirosat részt kiszeded, máris 50%-kal jobbnak mondható.
De hogy jót is mondjak róla, gyakorikérdéseken rosszabbra számítottam.
Gonosz tekintetű ördögre emlékeztet aki magáévá tette a széttett lábakkal hanyatt fekvő nőt.
Ha ezt akartad ábrázolni, akkor szerintem jó.
Ez így ujjgyakorlatnak is kevés. Teljesen értelmetlen megközelítés, hogy kitalálod mondjuk a remekül hangzó Zomlinax, Suqudde, Payaritra, Cetriflak, Wesmerdal, Kotewio vagy Riccaquan fantázianevet, és mellé raksz egy (a #2 hozzászóló helytálló véleményén túl) semmit sem jelentő, bonyodalmas, agyoncsicsázott, kellemetlen arányú grafikát.
Mivel is foglalkozik ez a „kitalált Rewhireen cég”? Filmtrükkökkel? Vagy sportszert, fegyvert, alaplapot, energiaitalt gyárt? Kommandósokat toboroz? Az agresszív színvilágon kívül mi utal a tevékenységére, szellemiségére? Hogyan kell elképzelni a logót ajándékdobozon, nejlonszatyron, dombornyomott levélpapíron, bronz emlékplaketten, fekete-fehérre egyszerűsítve, vagy neonvilágításként a cég székházán?
Mitől összetéveszthetetlen, könnyen megjegyezhető, népszerűség-várományos, tartalmaz-e esetleg valami rejtett geget, vagy legalább a névből kicsikar-e valami formai ötletet?
Nekem egyelőre úgy tűnik, tökéletesen beléfeledkeztél a nem egészen kiérlelt formákkal való öncélú játékba, és sokkal többet foglalkoztál azzal, hogy hogyan csináld meg dögösre, mint azzal, hogy mit. Egy logónak sokféle felhasználása lehet, ha például jól néz ki egy lemezborítón, még nem biztos, hogy ugyanúgy mutat pólóra nyomva, kulcstartón, a falra firkálva, tetoválásként, stb. Törekedj arra, hogy ne csak az általad elképzelt ideális megjelenési formájában működjön, mert akkor jószerivel egyáltalán nem működik.
Köszönöm szépen a kritikát! teljes mértékben igazat adok neked, hülye voltam és picit azzal foglalkoztam, hogy jól nézzen ki, és még így sem jött össze, az elmúlt napban rájöttem rengeteg dologra, és köszönöm szépen a segítségeteket, nagyon jól jött.
Íme a logó amit most készítettem, törekedtem arra, hogy sokkal egyszerűbb legyen. Itt egy kitalált Adebo nevű cég volt a téma ami okostelefonok gyártásával foglalkozik, mint pl. Huawei vagy Xiaomi.
Erről esetleg tudnátok egy véleményt írni? Hogy hogy lehetne jobb, eltudnátok-e képzelni ezt a logót valahol vagy stb.. Nagyon nagy segítség lenne a számomra :D
Link: [link]
Elnézést, nem nagyon volt időm, hogy foglakozzam a kérdéseddel, most megpróbálok néhány tételben válaszolni.
Az egybetűs változat teljesen korrektnek nevezhető, simán el lehet hinni, hogy egy létező logóról van szó. Engem egy icipicit zavar a színválasztás, de ez inkább csak az én túlérzékenységem. Szerintem jónéhány évvel ezelőtt a dizájnon végigfutott egy „kék hullám”, vagyis a grafikusok felfedezték és előszeretettel alkalmazták a hasonló világoskéket (a telefóniánál maradva például a Telenor logójában, illetve régebben a márkához kötődő olcsóbb készülékek színezésében jelent meg). Úgy érzem, mára ez a trend egy kissé kifutotta magát, de mondom, talán csak én untam rá anno, önmagában semmi baj vele. A forma igényes és nem túlságosan egyszerű, sőt, a Google-képkeresés alapján kellően egyedi, nagyjából telitalálat.
A teljes felirat viszont nem találta meg vele a kapcsolatot igazán. Az egybetűsnek két olyan jellegzetessége is van – a nyílnak a betű mögül való előkanyarodása, illetve az ezt jelző kis háromszögön alkalmazott harmadik szín – amely a feliraton egyáltalán nem jelenik meg, Mivel az utóbbi a grafikai ötlet részletesebb kifejtésének is tekinthető, nehezen érthető, hogy pont ebből hiányzik valami, ami az egyszerűbb változatban megvan.
A felirat központi látványelemét adó E-betű/nyíl kombináció elég bizonytalanra sikeredett. Egyrészt ebben is van egy kis, aligha szándékosan megcélzott ördöngös elem: Mintha egy krampusz farkincáját és háromágú villáját akartad volna beidézni. Másrészt, ami a számomra sokkal zavaróbb, hogy nem találnak egymásra, mi több, kölcsönösen lerontják a másik hatását. A nyílhegy elnyújtása önmagában lendületet sugalló megoldás – a szára azonban beleakad az egymás erejét kioltó, eltérő irányú levágások miatt statikusnak ható E betűbe, így a svungjából semmi sem marad, úgy hat inkább, mintha az erőlködéstől térben elcsavarodott volna, ez okozná a torzulást. De az E betű se jár jobban. Blikkfang lehetne a felirat betűtípusától eltérő karaktere, de meg akartál felelni annak, hogy az legyen a nyílvessző tolla, emiatt valami furcsa, erőtlen forma kerekedett belőle.
Van még egy-két apróság. A két szín és az egymás fedő elemek miatt a felirat első részének van egy bizonyos grafikai jellege, amihez képest a maradék BO már csak egy érdektelen, üres függelék. A logó-mivoltához talán jobban illene, ha a betűk sűrítésével egy kissé zártabbá tennéd, továbbá figyelj oda a betűközök optikai kiegyenlítésére. A terveden például az A-D, E-B távolságokat nagyobbnak, a B-O távolságot kisebbnek látom a kelleténél. Ide tartozik, hogy a csücskök és domborulatok egy kissé kitérhetnek a határokból, enélkül pl. az A és az O betűk kisebbnek tűnnek a többinél.
Továbbra is érvényes, hogy az alapelképzelésen túl többféle igényre tervezz. Hogyan nézzen ki sötét- és hogyan világos alapon? Ez esetleg eltérő színváltozatot is jelenthet, ezeket mi köti össze? Hogyan működik monokróm, kétszínű, vagy akár egyszínű, mondjuk domborított verzióban? Nem is feltétlenül amiatt, mintha ezek az igények ténylegesen és törvényszerűen megjelennének minden munkánál, de fejleszted vele a kreativitásodat, meg adott esetben imponáló is lehet, hogy mindenre gondolsz... Ezenkívül bemutathatnál formai változatokat is. Van ugyebár egy alapeszméd, amit akarsz kifejezni a logóddal (és ezt nyilván kellő meggyőző erővel szóban is ki tudod fejteni a megrendelő előtt), és van rá sokféle megoldásod, amelyek közül választani lehet, hiszen a teremtő fantáziád ötletzuhataga bele sem fér holmi szűkös mederbe, nemhogy még azzal házalj, hogy az általad kidolgozott egyetlen lehetőség a frankó. Amit most bemutattál, tulajdonképpen a legvégső stádium, amikor mindenben megállapodtatok, és elkészítetted a végleges tervet. Ehhez viszont soványka egy ilyen grafika, hasznos lenne terméken, csomagoláson, tűzfalreklámon, miegyében is bemutatni.
Mindezek tetejébe: Rendben van, hogy most éppen telefonos logóhoz volt kedved és ötleted, de megint csak az önképzés jegyében érdemes azzal is eljátszanod, mit kezdesz a feladattal, ha ez a bizonyos Adebo cég történetesen gluténmentes malomárut, konyhaeszközöket, hallókészüléket vagy írószereket forgalmaz. Egy grafikus nincs abban a kedvező piaci helyzetben, hogy kedve szerint válogasson a megbízások között. Lehet, hogy karbonszálas biciklivázat népszerűsíteni vagányabb dolog, mint búvárszivattyút, de az utóbbi se rántsa ki alólad a szőnyeget, ha már profi vagy, nem? A kellemetlen, nyögvenyelős feladatokra is fel lehet készülni, mint a nindzsa, aki megtanul egy hordóban is verekedni.
Végezetül: Szeretném, ha ez a temérdek szócséplés a sok negatív megjegyzés ellenére erősítené azt az állításomat, hogy a mostani próbálkozásod sokkal jobb lett, mint az előző. Most láthatólag tudatosan fókuszáltál egy elképzelt szituációra, és annak megfelelő, nem is éppen sikerületlen választ adtál rá. Az is elképzelhető, hogy egy kisebb cégnek máris el tudnál passzolni egy hasonlót. Ha ilyen léptekkel haladsz, hamarosan valóban komolyan vehető munkák kerülhetnek ki a kezed alól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!