Mit lehet tenni ha DDOS támadás ér egy játékszervert?
Terveben van, hogy indítok egy szervert, például, Minecraft.
Viszont, 100%, hogy valaki DDOS-olni fogja. Hiszen, lesznek olyanok, akik a szabályok értelmében kitiltást fognak kapni. Ők bosszúból fogják támadni így a szervert. Csak, mondjunk egy példát, régen én, mindenféle TeamSpeak3 szerverre felmentem a szerver keresőből, erre írt valaki, hogy "Menj innen, különben meglőjük a netedet" Mondom oké, úgy is illegális, egy fenét csinálnak ilyet. Másik pillanatban, elment az internet.
Ebben az esetben, simán lehetséges, hogy szénné fogják lőni a szervert, mert ahhoz van kedvük.
Amiért kiírtam a kérdést, az az, hogy megakarom tudni, hogy mit lehet ilyenkor tenni például: Helyénvaló, hogy felhívom e a rendőrséget, bejelentem valahol, mivel ez szabályszegés.
Sokan azt gondolják, hogy "Csak egy játékszerver" igen, sokan fogják azt gondolni, hogy csak egy játékszerver, az én szememben viszont nem, vagyis az olyan válasz, hogy "Ki fognak röhögni a rendőrségen" Az viszont nem lesz helyénvaló.
Köszönet tőled is. Ebben az esetben, hát bár el akartam kerülni a VPS-es dolgot, ha szükség lesz rá, úgy lesz.
Ment a zöld :)
6 Minek kéne még belenyomni hatalmas késleltetést olcsó VPN szolgáltatóval körbekergetve a fél világon a csomagot? Mondjuk egy online sakk programnál nem sokat számítana.. :)
Vagy minden játékosnak is vpn-t kellene konfigurálni belépés előtt? Számuk akkor nagyon a nullához konvergálna. :P
Pont ilyesmire találták fel a tűzfalakat.
Igen valóban, ez teljesen logikus. És remélem is, hogy elég lesz ahhoz, hogy kivédje őket. Még 2022 decemberében, játszottam egy külföldi, minden nyelvű anarchia szerveren. 1000 játékost bírt el a szerver egyszerre. Még úgy is, hogy senkit se tiltottak ki, se nem voltak szabályok, néha olyan DDOS jött a szerverre, hogy az egész elérhetetlen volt órákig.
Vagyis kétlem, hogy egy szimpla 1000 Mbit-es internet bírná, vagy a router. Amilyen szigorúság lenne, annál erősebb lenne a támadások mértéke. Szabályok nélkül, soha nem lehet alapokat készíteni.
Most előre is elnézést ha valamit rosszul tudok, javítsatok ki kérlek. Terheléses témában annyira nem vagyok jártas. Nem tudom kérdezőnek milyen routere van otthon de az ilyen all-in-one cuccokban szerintem nem igazán szokott lenni rendes tűzfal. Viszont lehet olcsóbb venni egy kis vállalati tűzfalat mint évekig vps-t bérelni (szerintem). És ott már lehet normálisan IP-et tiltani. (pl az én itthoni kis vacak d-link routeremben hiába van openwrt rendszer, tűzfala kb a kimenő forgalmat tudja kicsit szűrni, a bejövőt nem). Viszont gondolom a játék szerver megint egy speciális esett lehet, nem tudom ott pl "request" mennyi van egy másodperc alatt. Weboldalaknál (igen, ha nincs több ip) akkor egyszerű, mert ha pl 1 másodperc alatt 3 request bejön ugyanarról az ip-ről akkor tiltjuk. De játék szervernél milyen sűrű a request?
Komolyabb tűzfalak meg azért bele tudnak nézni magába a "csomagba" is, és pl hiába jön szabványos nyitott porton (https) de ha az nem egy szabványos https request akkor el is dobja a fenébe.
De ez nem is igazán válasz, mondom, annyira ehhez a területhez nem értek, inkább ilyen "a fejemben elmélet", szóval aki jobban vágja a témát az javítson ki hol tévedek. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!