Mennyi idobe telik amig egy nagy ceg kimaszik egy virustamadasbol?
Zsarolovirus, ket teljes napja all minden, nem kapunk infokat, mikor lehet dolgozni menni, mert senki nem tudja, az alap az, hogy induljunk el, de utkozben szolnak, hogy megsem, menjunk haza. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy remenykednek benne, hogy barmelyik pillanatban elhet megint, de eddig semmi.
Nincs infom arrol, van-e barmifele biztonsagi mentes, feltetelezem van, de akkor mennyi ido ujraeleszteni a rendszert?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ez változó. Ha van biztonsági mentés, akkor azt néhány (max 5-6) nap visszaállítani. Ha nincs, akkor valahogy egyességre kell jutni a zsarolókkal, és ez nem csak pénzügyi veszteséget okoz, hanem elég időigényes is. Ha van biztonsági mentés, ők akkor is keresztbe tehetnek, mert a megszerzett kényes adatokkal (levelezések, céges tervek, dokumentumok, könyvelés stb.) tovább zsarolhatják a céget. És akkor sem garancia hogy fizetés után valóban visszaállítják a rendszert.
Kérdezd a főnököd, vagy ha van esetleg ismerősöd/barátod az IT-részlegen, akkor érdeklődj tőle, mert ők valószínűleg mindent tudnak :))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
TL;DR: Nem lehet megmondani.
Ez nyilván sok időt vesz igénybe, és nem is biztos, hogy lehet előre tudni, hogy menny ideig fog tartani. A mentésből visszaállás eleve tud nagyon sok idő lenni, attól függően, hogy mekkora adatmennyiséget kell visszaállítani.
Ha a cégnek nincs világos forgatókönyve ilyen esetekre, vagy nincs egy olyan felelős "megmondóember", aki tudja, hogy mit kell csinálni, és szava is van, az sokat tud rontani a helyzeten, mert ilyen esetben megindul a kapkodás, és egyszerre veri az asztalt 15 manager, hogy de ami neki kell, az az überfontos, és azzal kell foglalkozni, mással nem, valamint ilyenkor szokás kétpercenként kérdezgetni az amúgy is stresszes üzemeltetőket, hogy na mikor lesz kész.
Bónusz probléma tud lenni, ha nincs világos dokumentáció, hanem "szájhagyomány" útján történik az üzemeltetés ("ezt a Pista tudja, őt kell kérdezni" -- láttam már ilyet). Ekkor szélsőséges esetben azt sem tudják, hogy mit kell visszaállítani, illetve hogyan.
Ha minden dokumentálva van, és mindenki pontosan tudja, mit csinál, akkor általában meg tudják becsülni, hogy mennyi idő, mire a legfontosabb szolgáltatások újra működőképesek lesznek, de ez a becslés nem biztos, hogy mindenkihez eljut (vagy ha el is jut, mire sok emberen átmegy, jelentősen torzulhat), tehát még ebben az esetben sem feltétlenül fogod tudni, hogy mire számíts.
Epp ez az, hogy a fonokeink sem tudnak semmit mondani azon kivul, hogy kezdjuk ugy a napot, mintha lenne munka. Ok is fel oraval munkakezdes elott kapjak meg az infot, hogy bocs, de nem mukodik, es ekkor tovabbitjak felenk.
#2 Nem hiszem, hogy ekkora fejetlenseg lenne, de akkor ezek szerint meg 2-3 napig siman eltarhat a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!