Adatvédelmi incidens egy rossz helyre küldött e-mailből?
Te hogy szoktad kezelni ha kapsz egy vadidegen ember nevére szóló villanyszámlát? (a postás rossz lukba dobta)
Befizeted a postán..? :D
Ha magánszemély adatai voltak benne, akkor incidens. Viszont nem kell jelenteni a NAIH felé jó eséllyel, mivel az incidenssel érintett adatok mennyisége minimális, alacsony kockázatú eseménynek számít.
Ezt cégen belül kell (lehet elég) rendezni. Attól függően hogy mennyire felkészült ebben a témában a szervezet, a nagy semmitől egészen az eset jegyzőkönyvezéséig terjedhet ennek kezelése.
Megelőzés, illetve elvárt cselekmény ilyenkor a munkavállalók tájékoztatása/oktatása/adatvédelmi tudatosság növelése, hogy legközelebb ilyen lehetőleg ne forduljon elő.
(Fel lehetne ezt fújni, de igazán ez annyira random és elhanyagolható emberi tévedés, hogy nincs értelme ezen lovagolni. Aki hibázott, nyilván legközelebb duplán ellenőrizni fogja hogy mit csinál.)
Mondjuk az sem mindegy, hogy melyik fél vagy. Ha neked küldtek véletlenül ilyet, egyszerűbb törölni és elfelejteni. Ha te/tőled küldtek ki ilyet, és még panaszt is kapsz a téves címzettől, az már nehezebb ügy.
Ki a hibás? Nyilván az, aki kiküldte.
"A fenti tág definíció alapján tehát nagyon sokféle adatvédelmi incidens előfordulhat, ide tartozhat például egy személyes adatokat is tartalmazó laptop elvesztése, egy informatikai rendszer megtámadása, de akár egy rossz helyre küldött levél vagy email is e körbe tartozik."
Szerintem incidens.
Jegyzőkönyvezni kell hogy tudd ha többször is előfordul akkor védelmet kell kialakítani akár munka folyamat módosítással, akár informatikai (dedikált címjegyzék kialakítása) módszerekkel.
A másik felet értesíteni kell, akinek az adatait kiküldted tévedésből.
És persze azt is akinek küldted (Bár ő már nyilván észrevette), fehívni a figyelmét hogy nem élhet vissza az adatokkal amit tévesen küldtél neki, nem adhatja tovább, nem sokszorosíthatja és köteles haladéktalanul törölni azt.
Ha évi egyszer fordul elő akkor az eljárásrend / folyamat szervezés helyes és a kiküldő dolgozó a hibás.
Ha rendszeresen, akkor az aki a folyamat szervezést rosszul tervezte meg, a vezető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!