Spiccbottal szeretnék pontyra menni! Milyen szereléket, úszót, horgot, stb válasszak? Kezdő vagyok, tanácsok is kellenének.
Hosszú évek óta nem horgásztam. akkor is csak 3 m es spiccel, keszegeztem...
tegnap vettem egy 5 méteres botot, hozzá valo 0.16os damillal, 2g-os úszóval és pici horoggal (talán 10es) felszerelt szereléket, és a horgászboltos szerint ez bőve jó lesz pontyozni ugyanúgy mint keszegezni, stb..
tóban szeretnék pecázni.
Infóim szerint 3 kg nál nagyobb hal nincs benne.
Vettem még 0.18as damilt, 5 kgra van tesztelve.
Ehhez milyen úszókat, horgokat, ólmokat vegyek még ha saját magam is akarok szereléket kötni?!
Neten utánanéztem, de mindenhol a bot begumizását írják...én nem akarnám, (sztem meg nem is lehet ezt amit vettem)
Ez a 0.18 as damil jó lehet előke nélkül egy az egyben spiccbotra?! vagy mindenképp kell előkét is kössek?!
Várom a válaszokat!
Azért egy 3 kg-os potyka ezt a szereléket elég rendesen haza tudja vágni, hogy finoman fogalmazzak: sportszerű a szereléked pontyra, adsz neki esélyt a menekülésre...:)
Minden csőspicces spiccbotot be lehet gumizni, javaslom, hogy tedd meg, ha van rá lehetőséged, és tényleg olyan helyen használod, ahol a part menti vizekben is esélyes a ponytfogás.
értem...:/
Az az érdekes, ohgy a horgászboltba aztmondták hogy ez jó lehet hozzá..noha nem az lenne az érdeke, ohgy minnl drágábbat rámsózzon!?
Azt mondja : a spiccbotos nagyhalas (ponty,amur stb.. és nem 30-40 dekás dévérek) változata a rakósbotozás.
Gumizás azért kell mert a spicc (és rakós is) egy relatív tömör,gerinctelen bot,ott törne kétfelé ahol csak tudna!
keszegezésnél mi van? - kapás,és egy mozdulattal kiemeled,nagyobb tenyeres 30-50 dekás egyednél is relatív ez van,csak az még "küzd picit" és azt nem csak emeled,hanem picit vontatod mellé,amint megindulna egy pont a pici spiccbot könyörögne az életéért és az utolsó tag végéért!