Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Kimi Räikkönen miért ment a...

Kimi Räikkönen miért ment a Sauberhez?

Figyelt kérdés
Nem igazán értem, mi értelme volt egy kiöregedett pilótának egy erős csapatból leigazolnia egy gyenge csapatba, azon túl hogy foglalja a helyet egy fiatal pilóta elől. Räikkönen minek ment a Sauberbe?

2018. nov. 16. 20:24
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
76%
#6 Milyen "abortuszos sztori miatt"? Semmilyen forrást nem találtam se angol, se magyar nyelven. Linkelj már valamit légyszi.
2018. nov. 20. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Mennyi hülye, és mennyi rosszindulatú anti, te jósiten... :D


Marchionne sosem kedvelte Kimit, mikor a Ferrai akadémiás Leclerc elkezdett jó eredményeket hozni, akkor úgy döntött, hogy leszerződteti, ezért megállapodtak Todt-tal, a menedzserrel. Nos, hogy ez milyen megállapodás volt, azt nem tudni, de nyilván nem csupán egy szóbeli, mivel Marchionne utódai bármennyire is szerettek volna ebből visszatáncolni, nem tudtak, vagy legalábbis úgy ítélték meg, hogy nem lenne kifizetődő.

Tény és való, hogy Kimi már a negyvenhez közelít, és már nem képes konstansan olyan erős teljesítményre, mint fénykorában. Viszont az idei évével valamennyire javított a renoméján. Ő maradni akart, de nem kötöttek vele szerződést. Az, hogy kitették, hülyeség, hiszen nem volt érvényes szerződése 2019-re.

Egy olyan sztár, mint Kimi nem a pénzért versenyez. Vagyis nem csak azért. Éveket töltött el a Ferrarinál, annyi pénze van, mint a pelyva, és nyilván be is fekteti okosan. Körül van véve olyanokkal, akik értenek hozzá, ha ő maga nem is. Szóval az, hogy adósságai vannak megintcsak egy légből kapott, rosszindulatú hülyeség.

Azért szerződött a Sauberhez, mert versenyezni akar. egy ilyen versenyző, mint Kimi, nem tudja csakúgy abbahagyni. Alonso is versenyezni fog, Button is versenyez továbbra is. A Sauber egy jó lehetőség, mert idén ők fejlődtek a legtöbbet. Simán elképzelhető, hogy akár egy-két dobogó is becsúszhat nekik jövőre, egy új kihívás ez, továbbra is a legmagasabb szinten fog versenyezni, csak már egy sokkal lazább közegben, és tulajdonképpen mostmár inkább szórakozásból.

Már egyszer kiszállt az F1-ből, és abban a két évben megtapasztalta, milyen az F1 nélkül, szóval ő már tudja, mit is hagyna el, ezért is marad.

Nekem szimpatikus a hozzáállása, végül is a Sauber baromi sokat nyer: Egy tapasztalt pilótát, aki - a körülötte dolgozók szerint - rendkívül jó fejlesztőpilóta, ráadásul egy csomó figyelmet is neki köszönhetően, ergo szponzorokat és pénzt is.



""És akkor miért nem vonul vissza, mint Alonso?"


Mert nincs benne annyi tisztelet... Már rég vissza kellett vonulnia, csak inkább a pénzre hajt."


Ne felejtsük el, hogy Alonso évekig szenvedett a mezőny végén, tán neki is vissza kellett volna vonulnia az első McHondás éve után eme logika szerint, nem?

De nem is értem, milyen tiszteletről beszélsz.

A spanyol évekig ócsárolta a japókat, nagy mellénnyel fikázta őket, idén Ausztráliában meg egy szaros 5. hely után volt pofája bemondani a rádióba, hogy "now we can fight". Aztán ugye lebőgött megint.

Csak azt mondom, fura pont ő vele kapcsolatban emlegetni a tiszteletet, hiszen ne felejtsük már el, hogy ez az "ember" anno képes volt megzsarolni a saját csapatát, és részt vett a Forma 1 legnagyobb csalásában etc.

2018. dec. 2. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Ja és Alo idén - a Honda távozása után is - igényt tartott a gigafizetésére, míg Kimi már a hatalmas anyagi forrásokkal rendelkező Ferrárinál sem kapott kiemelkedő fizut, és nyilván a Sauber sem egy krőzus csapat, szóval ez a "csak a pénzre hajt" dolog tényleg nagy hülyeség.


Csakhogy tiszta legyen: A Honda távozásával a McLaren bukta az éves 100 millió dollárt, amit eddig kapta, és szerződésszegésért ugyancsak 100 milliót kellett fizetniük a Hondának, míg Alo fizetése változatlanul 30 millió körüli volt.

Vajon jövőre is kitudnának ennyit csengetni? Nyilván nem véletlenül maradtak el idén a fejlesztések, egy olyan független prémium sportautógyártó, mint a McLaren a nagy gyártók forrásának a töredékével rendelkezik csak.

2018. dec. 2. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
Én a fiatalok iránti tiszteletről beszéltem. Azért nem tudnak bekerülni tehetséges fiatalok a helyére, mert nem akar felállni az ülésből pusztán önzésből. Ha már ennyire botrányos eredményeket produkál, akkor megtisztelhetné őket azzal, hogy átadja a helyét egy nála jobb pilótának és így az utánpótlásnak sem megy el a kedve a Forma-1-től. A legnagyobb probléma itt az, hogy az öregek befészkelték magukat, utánpótlás meg azért nincs, mert ki tenné fel az életét az F1-re, ha úgysem tud bekerülni?
2018. dec. 2. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
60%

utánpótlás mindig van

nem raikkonen tehet róla hogy a sauber neki ajánlott szerződést és nem valaki másnak

+ a szponzorok a raikkonen névre jobban támogatják a csapatot

2018. dec. 2. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim válasza:
Botrányos eredmények? Mégis mi a francról beszélsz? Harmadik lett idén úgy, hogy 4 DNF-je volt, megelőzve ezzel Verstappent és Bottast is, 12-szer állt a dobogóra. Azta, micsoda botrány. És milyen tiszteletet kellene mégis tanúsítania az ismeretlen, pályakezdő, idegen "fiatalok" iránt? Nem fordítva kellene ennek működnie? Mindenki a saját sikerének a kovácsa. Kapott egy ajánlatot attól a csapattól, ahol eleve az F1-et kezdte, elfogadta. Nem kell ám mindenbe valami extra dolgot belelátni. Ő mindig is a versenyzésnek élt, és amíg jól érzi magát benne, és nem a mezőny végén kullog valami vezethetetlen szekérrel, mint Alonso, addig bizony versenyezni fog.
2019. jan. 4. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
Utolsó, azért maradjunk tényszerűek: te abszolút kiemelkedő eredménynek állítod be azt hogy Raikkönen masszív 2 ponttal megverte Verstappent az év végi összetettben, mindezt úgy, hogy Verstappen alatt ezerszer gyengébb és megbízhatatlanabb autó volt, ő is 4x volt DNF, rengeteg rajtbüntetést kapott (Raikkönennél egyre sem emlékszem) plusz ugye szerencséje sem volt, pl. ha Ocon nem üti ki Brazíliában akkor már megelőzi Kimit az összetettben. Szóval az hogy gyakorlatilag ugyanannyi pontot szerzett mint Verstappen (251 v 249) egy sokkal erősebb autóval, kevesebb műszaki gonddal és 0 rajtbüntetéssel, hát az enyhén szólva sem olyan amit a kirakatba kéne tenni. Egyenlő feltételek (ugyanolyan kocsi, ugyanolyan szerencse, ugyanannyi büntetés stb.) mellett Verstappen 100+ pontot rávert volna (de Vettelre is minimum 50-et). Bottast ne vegyük ide, ő egyrészt botrányosan rossz szezont produkált, másrészt másodhegedűs, vettek el tőle győzelmet is (amit ha hagynak neki behúzni akkor szintén Kimi előtt végez összetettben, mivel ő is csak 6 pontra maradt el tőle végül), sőt a Bakui győzelmet helyett DNF-et okozó defektjét nem is említem amiről nem tehetett. És ezzel együtt is pocsék szezonja volt, szóval az hogy ezzel együtt is szintén csak 6 pontra maradt el Raikkönentől szintén nem hízelgő a ferraris finnre nézve. És akkor még balszerencsés sem volt kiemelkedően, igaz hogy volt 4 DNF-je, de a mezőny többségének volt minimum ennyi, és mellé nem emlékszem hogy balesetbe keveredett volna, kapott volna büntetést vagy hátrasorolást, és a leggyorsabb autó is az övé volt. Szóval nem volt egy világbajnoki teljesítmény az övé, inkább hozta a kötelezőt, a hibát hibára halmozó Vettel is rávert majdnem 70 pontot azonos autóval.
2019. jan. 4. 14:14
 18/19 anonim válasza:

"Utolsó, azért maradjunk tényszerűek: te abszolút kiemelkedő eredménynek állítod be azt hogy Raikkönen masszív 2 ponttal megverte Verstappent..."


Nem, ilyet nem mondtam.


"...mindezt úgy, hogy Verstappen alatt ezerszer gyengébb és megbízhatatlanabb autó volt, ő is 4x volt DNF, rengeteg rajtbüntetést kapott (Raikkönennél egyre sem emlékszem) plusz ugye szerencséje sem volt, pl. ha Ocon nem üti ki Brazíliában akkor már megelőzi Kimit az összetettben."


Ha Verstappen alatt valóban ezerszer gyengébb autó lett volna, nem szerez két futamgyőzelmet, és nem tudott volna az egész szezonban a top 3-ban harcolni. Tény, hogy nem egy Ferrari, de azt se felejtsük, hogy a szezon közepén volt egy eléggé elrontott aero fejlesztésük a vörösöknek, ami jó pár pontjukba került. Az Oconnal való incidensre meg annyit, hogy a legnagyobb jóindulattal is egy vitatható esemény volt. Bár Max vezetett, Ocon volt a belső íven és egyszerűen gyorsabb volt nála. Kiütni pedig legfeljebb magát ütötte ki, mert Verstappen volt az, aki túl hamar húzta rá a kormányt, tehát az egészet Ocon számlájára írni még a legnagyobb jóindulattal sem lehet. Azt is elfelejted, hogy azon a bizonyos nagydíjon Kiminek az első körökben elköszönt az autója, így ha ő is folytatni tudja a versenyt, közel sem biztos, hogy Max megelőzi. És azért azt is érdemes megemlíteni, hogy a 4 DNF és egyéb büntetések egy részét még mindig a saját viselkedése miatt kapta, ami az eredményekbe ugyan úgy beleszámít.


"Egyenlő feltételek (ugyanolyan kocsi, ugyanolyan szerencse, ugyanannyi büntetés stb.) mellett Verstappen 100+ pontot rávert volna (de Vettelre is minimum 50-et)."


Igen, lehet. Csak ezt úgy hívjuk, hogy álomvilág, nem Formula-1. Ilyen feltételek mellett Alonso is lehetne hatszoros világbajnok. Ez egy technikai sport, nem véletlenül díjazzuk a konstruktőröket is, mivel nem egyforma autók vannak. Tehát álmodozni lehet, csak nem sokra megyünk vele. Ez olyan, mint a történelem.


"Bottast ne vegyük ide, ő egyrészt botrányosan rossz szezont produkált, másrészt másodhegedűs, vettek el tőle győzelmet is (amit ha hagynak neki behúzni akkor szintén Kimi előtt végez összetettben, mivel ő is csak 6 pontra maradt el tőle végül), sőt a Bakui győzelmet helyett DNF-et okozó defektjét nem is említem amiről nem tehetett."


Már miért ne vegyük ide? Mi akadályozta meg mondjuk Abu Dhabiban, hogy jobb helyezést érjen el? Ja, itt már amúgy hirtelen elfelejtettük, hogy egy Mercedesben ül, ami még 2018-ban is messzemenően a legdominánsabb autó volt a mezőnyben?


"És akkor még balszerencsés sem volt kiemelkedően, igaz hogy volt 4 DNF-je, de a mezőny többségének volt minimum ennyi, és mellé nem emlékszem hogy balesetbe keveredett volna, kapott volna büntetést vagy hátrasorolást, és a leggyorsabb autó is az övé volt."


Ne hasonlítgassuk már a középmezőnyt a top 3-hoz. Nyilvánvalóan több kiesést láthatunk ott, mint az élcsapatoknál ahol még azzal küszködnek, hogy guruljon valahogy az autó, ez egyértelmű. Aki közülük kiemelendő, az Ricciardo, aki a legjobban megszívta. Verstappenre visszatérve meg nem tudok mit mondani. Ha valaki büntetést kap, azt csak magának köszönheti. Úgy könnyű gyorsnak lenni, hogy közben nem marad meg melletted más a pályán.


"Szóval nem volt egy világbajnoki teljesítmény az övé, inkább hozta a kötelezőt, a hibát hibára halmozó Vettel is rávert majdnem 70 pontot azonos autóval."


Abszolút nem volt világbajnoki teljesítmény. Hamiltoné az volt. Szerencsére ez nem is volt vita tárgya. Én ezek alapján továbbra is azt gondolom, hogy összetettben nézve messze nem egy pocsék szezon egy lassan 40 éves, vagy ahogy te fogalmaztál, egy kiöregedett embertől. Akkor az bajnoki teljesítmény volt az ifjú titán Verstappentől, amit produkált? Raikkönen már a második szezonjában a második helyen végzett, kettő ponttal lemaradva Schumachertől (3 vs 1 DNF). És az akkori McLarenekre is mindent lehetett mondani, csak azt nem, hogy megbízhatók. (Mellesleg ez is ugyan olyan értelmetlen hasonlítgatás, mint amit te tettél, csak hogy érzékeltessem.)

2019. jan. 4. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Nem igazán tudom hogy idén hányszor kapott Verstappen azért rajtbüntetést vagy verseny utáni hátrasorolást mert nem úgy viselkedett ahogy kellett volna, emlékeim szerint 0-szor. Az elmúlt években lehet hogy volt ilyen de idén már nem. Azt hogy amiatt kap büntetést mert megáll alatta az autó vagy mert bedöglik a sebváltó és ki kell cserélni, nos én nem tudom hogy lehet Verstappen viselkedésének a számlájára írni (ezen az alapon Ricciardo volt a legagresszívebb, legszabálytalanabb versenyző idén?) - egyszer volt olyan hogy önhibájából kapott hátrasorolást, Monacoban, de ott sem azért mert szabálytalanul vezetett hanem mert hibázott és összetört az autó amit újra kellett építeni így ugrott az időmérő.


Amúgy a Red Bullok minden futamgyőzelmüket vagy akár erősebb dobogójukat vagy káoszfutamokon szerezték, vagy pedig olyan pályán ahol nem számított a motorerő. A többi versenyen ahol hosszú egyenesek vannak ott körönként kaptak 1 másodpercet a Mercitől meg a Ferraritól.


A Mercedes nem volt 2018-ban a legdominánsabb autó, ez tévedés. Hamilton klasszis versenyzése és Vettel rengeteg hibája (illetve a zsákutca fejlesztései a csapatának nyár végén) kellettek ehhez a végeredményhez, mert a Ferrari idén abszolút egyenrangú autót készített, sőt mondhatni le is lépte a Mercedest, egyeneseben mindig gyorsabbak voltak, a gumit is jobban kezelték a futamok nagy részén (első félévben mindenképpen), valamint több pályán muzsikált jól az autójuk mint az ellenfeleknek. És a megbízhatóságról nem is beszélek, Vettel egyetlen kiesést vagy büntetést sem szenvedett el műszaki hiba miatt egész évben, egyedüliként a teljes mezőnyben (egyszer esett ki, Németországban vezetői hiba miatt, illetve egyszer kapott 3 rajthelyet piros zászló ignorálásáért). Szóval azt mondani hogy a Mercedes dominált, maximum a ponttáblára nézve lehetséges, de ha valaki nézte is a versenyeket akkor tudja hogy ez maximum néhány futamra igaz,d e semmiképpen nem az egész szezonra, sőt.

2019. jan. 4. 17:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!