Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Hogy lehet az, hogy az az...

Hogy lehet az, hogy az az autó a Forma-1-ben, amelyik a legnagyobb végsebességet éri el, másodperceket kap a köridőben? Illetve ebből kifolyólag miért nem a nagy csapatok autóié a legnagyobb végsebesség?

Figyelt kérdés
Számomra teljesen érthetetlen hogy ezen a hétvégén pl. a Williams autói voltak a leggyorsabbak, közben meg tök utolsók lettek az időmérőn. Most az időt nem úgy mérik, hogy ki ér körbe leghamarabb a pályán? illetve ha mégis, akkor hogy lehet hogy a lassabb végsebességű autók mégis gyorsabban érnek körbe? Mi ez a paradoxon?

2018. szept. 29. 19:16
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
tudod van áám kanyar is a pályán, és itt jön képbe a gyorsulás. Hiába a williams a leggyorsabb de kanyarban bízony fékezni kell és amíg innen visszaáll a sebesség addig sokat vesztenek a nagyokhoz képest.
2018. szept. 29. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Amit elveszt egy nem vêgtempóra állított autó az egyenesben azt visszahozza a féktávokon, kanyarba, kigyorsításon, és minél nagyobb a leszorító erő, annál kevésbé kopnak a gumik. Tehát az a legjobb, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerő legyen, de maradjon sebesség is egyenesre.
2018. szept. 29. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

A Forma 1-es autók aerodinamikájában a két fő dolog a leszorítóerő és a légellenállási tényező. Nagy vonalakban ez a kettő egymással ellentétes: ahhoz hogy leszorítóerőd legyen, az kell, hogy a levegőmolekulák az autóba ütközve felrepüljenek a magasba, mivel ennek az ellenereje nyomja az autót az aszfaltba, növelve a tapadást. Ugyanakkor a magasba repített levegőmolekulák energiája az autótól származik, lassítva azt. Ez a légellenállás. (valójában kicsit bonyolultabb a dolog, de szemléltetésnek megfelel)


Az egyenesben az alacsony légellenállás a nyerő, kanyarokban a magas leszorítóerő. A csapatok a kettő közti kompromisszumra próbálnak törekedni. Ritkán van olyan, hogy a legextrémebb, legalacsonyabb légellenállás a tuti. Ezért ritka az, hogy a legjobb köridőt futó autó legyen a legnagyobb végsebességű is egyben.

2018. okt. 1. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:
...és akkor a pilótákról nem beszélt senki, hiába ül valaki a legnagyobb végsebességű autóban, ha a kanyarokban megalázzák a többiek. Nagyon leegyszerűsítve: hiába ülnék egy gokartpályán egy lamborghiniben, valószínűleg Raikonnen egy astrával lealázna.
2018. okt. 1. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
61%
Kimi már öreg sajnos. a 2007es formájába egy ilyen gyenge Vettel, mint idén, nem törölné fel vele a padlót. Csak az Alo-Vandorn párosnál van nagyobb elverés Alo javára
2018. okt. 2. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!