Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Ha Budapest belvárosában...

Ha Budapest belvárosában lenne Formula-1 pálya kijelölve, hol lenne az ideális útvonal?

Figyelt kérdés

Ahogy például Monacóban vagy most Bakuban van, hogy a város utcáin van kijelölve egy nyomvonal. Csak a játék kedvéért, ki hova tenné Budapesten belül? (Fiktív a kérdés, mivel van Hungaroringünk, csak eljátszottam a gondolattal)

Pl: Hősök tere - Andrássy út - Bajcsy Zsilinszky út - Podmaniczky utca - Hősök tere ?


szept. 15. 13:18
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
Igen, ma már az utak minősége és a villamospályák sürüsége nem tennék alkalmassá Budapestet egy Formula pálya kijelölésére. Attól függetlenül a régi népligetes ötletnek örültem, mert ez az mutatja, hogy másnak is eszébe jutott már.
szept. 16. 21:14
 12/18 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy méretét tekintve a Népliget és Városliget is kb. Hungaroring nagyságú.
tegnapelőtt 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Nem csak a Hungaroring, a Pannóniaring is megfelelő lenne, semmiképp nem lenne itt értelme utcai futamnak!

De amúgy nem teljesen fiktív kérdés, jóval a pályák építése előtt volt már futam Budapest utcáin:


[link]

tegnapelőtt 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
85%
Amúgy egy népligeti futam nem lenne túl érdekes, alig használt utak fákkal körülvéve, semmi különleges karaktere nem lenne egy épített versenypályához képest. Akkor már sokkal inkább a Városliget, csak ott meg minden nagyobb út osztott pályás, olyan szinten lenne lehetetlen az előzés, hogy ahhoz képest még Monaco is paradicsomnak tűnne.
tegnapelőtt 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
60%

Népliget szerintem amúgy jó helyszín lehetne, csilliárdok árán. Ha megnézzük az Ausztrál pályák sem közvetlen belvárosi, frekventált helyen vannak, hanem parkokban.


Igazából fel kellene hozzá áldozni az egész népligetet, kialakítani a vonalvezetést. Ezzel lenne egy városi, épített pályánk, ami alapvetően nyitva lenne mint liget.


Ami mellette szól: tömegközlekedés.


Meg lehetne oldani, hogy szinte autómentes legyen. Amúgy is akarnak egy Népliget vasúti megállóhelyet, ez közvetlen vasúti kapcsolatot biztosítana. Ott van a buszpályaudvar és Metró közvetlen kapcsolat is. A vasutat vagy metrót eleve össze kellene kötni a reptérrel, ez évtizedek óta téma. Plusz ott az 1-es villamos amit eleve anno gyors villamosként terveztek (ebből kvázi semmi nem lett) ennek lehetne ilyenkor kifejezetten járatsűrítése, mint ahogy a Hungaroringre is vannak külön buszok. Vagy eleve kialakítani buszsávot a körúton, amit csak ilyen esetekre zárnának le, amúgy meg forgalmi sáv lenne.


A területhez hozzá lehetne adni a Közlekedési múzeum, Eiffel csarnok területét ami akár a Paddock területét is adhatná. Valószínűleg hülyeség, de akár jól is ki tudna nézni.


A Kőbányai utat pedig le lehetne vinni terepszint alá és/vagy fölé (ami nyilván megint őrült költség.


Talán abban lenne ez jó, hogy így szó szerint köpésre lenne a belváros és nagytotálokban lehetne mutogatni a TV-ben.

tegnap 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
0%
Futóversenyt nem vinnék a Népligetbe, nemhogy F1-futamot...
tegnap 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
85%

#15 Pont az ausztrál futam is egy példa arra, amikor egy pálya inkább csak nevében utcai. Az Albert Parkot átszövő közutakat direkt úgy építették, hogy versenyezni is lehessen rajtuk, külön területeket szántak a bukótereknek amiket minden évben teleszórnak kaviccsal, meg maga a környezet sem kifejezetten városi - ha az ember nem nézi a közúti felfestéseket, nem is lehet megmondani, hogy ez most egy utcai pálya, vagy egy épített versenypálya a városi épületektől nem messze (mint Imola vagy Interlagos). Egy utcai pálya ilyen formában nem sok pluszt jelent az épített pályákhoz képest, nincs meg az a karakter, mint Monaco, Szingapúr vagy Baku esetén.

Másrészt ott egy sokkal rosszabb példa is: Valencia, amelynek sikerült ötvöznie az utcai pályák hátrányait az épített pályák hátrányaival, egy széles, mégis előzésre alkalmatlan, rettentően poros pálya hatalmas bukóterekkel, és hozzá egy végtelenül sivár jellegtelen külvárosi környezettel, szerintem elég sokaknak elvette a kedvét.

tegnap 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

#17 Igen, ezért fogalmaztam úgy, hogy egy városi, épített pályánk lenne, ami direktben úgy lenne megoldva, hogy részlegesen megnyitható, visszabontható, így versenyen kívül park lenne, a kiszolgáló épületei pedig egyéb funkciókat tölthetnének be.


Nyilván így nem városi pálya lenne, hanem pálya a városon belül. Nem annyira versenyzésben inkább helyszínben lenne. Főleg mondjuk egy Közlekedési múzeummal mint háttér. Tök menő lenne.

ma 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!