Baumgartner Zsolt milyen szintet képviselt a maga idejében az F1-ben?
Én sajnos akkor még nem éltem, de úgy látom, sok magyar ember gúnyolódott rajta, és szidalmazták, főleg a beleinvesztált milliárdok miatt.
Viszont az eredményeit áttekintve nekem úgy tűnik, tisztesen helytállt, nincs miért szégyenkeznie. Nem volt komoly tehetség, az nyilvánvaló, de nem is bőgött le komolyan. Az a fajta versenyző, akire pár év múlva már a hardcore szurkolók is csak nehezen emlékeznek (ami nem mondható el mondjuk Ide Judzsiról vagy Mazepinről).
Mi az igazság?
A fö baj a prioritásokkal volt. Biztos voltak nagyobb tehetségek is nála, de ugye a közönség felé kell mutatni egy arcot.
Neki megvolt az akkori idéálnak megfelelö kockaálla meg tökéletes fogsora, aminek a prioritása nagyobb volt, mint a valós tudás. Az új´sagokban jobban lehetett mutotgatni, ez is lett az oka a tiszavirág életü pályafutásának.
Nem volt előkelő helyen, pusztán a verseny teljesítése volt a cél nála, legtöbbször.
Szerzett azért F1 pontot, ez mindenképp nagy teljesítmény.
A mai Sargent-nek felel meg kb.
Nyilván azért szurkoltunk neki, mert magyar volt, de amúgy ha más nemzetiségű lett volna, ezért a teljesítményért nagyon kevés rajongót látott volna maga mellett.
Soha nem is értettem, hogy kerülhetett be az F1-ben. Alacsonyabb szériákban sem mutatott soha semmit. Úgy látszik, van az a pénz. Az F1 után pedig vissza is vonult a versenyzéstől. Valószínű, nem önként, csak arra a teljesítményre sehol nem ajánlottak ülést más szériákban sem.
Abban az időszakban voltam a legnagyobb F1 fan korszakomban, amikor ő is bekerült, na nem miatta, minden időmérőt és versenyt láttam, amin indult, de semmire nem emlékszem belőle. Nem is adott rá nagyon okot. Ha Palik nem hozza szóba alkalmanként, észre sem vettem volna, hogy pályán van.
"Soha nem is értettem, hogy kerülhetett be az F1-ben. Alacsonyabb szériákban sem mutatott soha semmit. Úgy látszik, van az a pénz."
Nem csak a nettó pénz. Egyrészt akkoriban hatalmas kuriózum volt a kelet-európai pilóta, versenyen azelőtt egyedül a cseh Tomáš Enge indulhatott a 2001-es évad végén. Másrészt nem minden a junior szériás eredmény - többet mond egy fiatalról, hogy mit mutat F1-es autóban, ha van lehetősége vezetni. Baumgartner fokozatosan épült be az F1-be: először csak mint kivételes lehetőség, néhány kör erejéig vezethette a Jordan autóját a Magyar Nagydíjon, ezt követően sikerült tető alá hozni egy tesztpilótai pozíciót, aztán két futamra beugrott az éppen lesérült Firman-t helyettesíteni és nem vallott szégyent, aztán 2004-re komoly szponzorpénzek mellett leszerződtette a Minardi. Baumgartner ön- és közveszélyes mutatványok nélkül, tolerálható tempóban körbe tudott menni a kocsival, ennek és a szerencsének köszönhetően egy káoszfutamon megszerezte a csapat azévi egyetlen pontját. Év végével elfogyott a pénz és a Minardi keresett a helyére mást, sztori vége. Sima fizetős versenyzői pályafutása volt, se több, se kevesebb.
Aki azzal jön, hogy jó vágású férfias arca volt, az keressen rá Robert Doornbos-ra, aki a következő évi Minardit vezette.
Az F1 sosem volt szépségverseny (különben Verstappenből aligha lenne sokszoros bajnok).
Senki sem mondta, hogy jó vágású volt, csak a 2000-es évek elején az ilyen pojácákat kapták fel.
"Az F1 sosem volt szépségverseny (különben Verstappenből aligha lenne sokszoros bajnok)."
Eleve az sem egy Quasimodo.
De nagyon naiv vagy. A versenyzök csak termékek, akiket el kell adni. Tehát ne legyen púpos, ripacsos aztán nem hátrány, ha versenyezni is tud.
Focinál is megmondták, ha rusnya vagy nem leszel csatár, mert a közönégnek nem elég a tudást eladni.
Lehet hogy tehetséged lenne, de ha rusnya vagy, nem fog senki sem pénzelni, ezért el sem jutsz a startengedélyig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!