Milyen furcsa okok miatt esett már ki versenyző Forma-1-es futamról?
Aki régebb óta néz F1-et: történt már olyan, hogy nem szimpla baleset vagy ilyen tipikus motorhiba/váltóhiba vagy hasonlók miatt esett ki egy versenyző egy nagydíjról, hanem valami furcsa, szürreális dolog miatt?
Mi volt az, és kivel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pont az egyik Magyar Nagydíjon történt, amikor az egyik Renault és Force India a boxutcában oldalról nagy erővel összeütköztek: asszem Kubica kiállása után a Renault minél gyorsabban ki akarta engedni, de a körülményeket nem figyelték, és az egyik Force India szintén akkor akarta elhagyni a boxot, és pont a Renault mellett járt, amikor Kubicát ráengedték, a Force India meg hirtelen visszalökte a csapathoz, de úgy összeakadtak, mindkét csapat tagjai alig tudták szétválasztani a kocsikat.
2010-es évek elején az egyik Lotus motorjában valamilyen folyadékból kevesebb volt a kelleténél. Boxkiállásnál újra akarták tölteni, de a kocsi valamiért úgy volt megtervezve, hogy egy alsó részén, nehezen hozzáférhető helyen volt ennek a betöltőnyílása, így végül ott azonnal nem tudták megoldani. (Szujó Zoltán meg is jegyezte, hogy például a Williams ezt mindig magasabbra, jól hozzáférhető helyre teszi)
Szintén a 2010-es években boxkiállás után - ha jól emlékszem, Alonsót - a csapat túl gyorsan engedte vissza a pályára, és az egyik hátsó kerékanyát nem húzták meg rendesen, a boxutca kijáratánál a kocsi el is hagyta azt a kerekét.
Mikor még boxkiállásnál lehetett tankolni is, az egyik Toro Rosso (asszem Bourdais) a vakító napsütésben a hasonló színe miatt elnézte a csapatot, és majdnem a Red Bullhoz állt be. Elhelyezkedésük miatt akkor korrigálni nem lehetett, mégegy kört meg kellett tenni hozzá a pályán, de addigra teljesen kifogyott a benzin.
1977, Dél-Afrikai Nagydíj, Kyalami - Renzo Zorzi a pálya mellett félreállt, mert benzinszivárgás miatt a Shadow-ban kigyulladt a motor. Két pályabíró átszaladt a pályán, hogy eloltsák, de a 2. a 10 kilós poroltó miatt lassabb volt, nem ért át, pont a másik Shadow-val Tom Pryce elütötte 260 km/h-val. Szegény ember felrepült a levegőbe, a poroltó pedig Pryce sisakjának csapódott, aki így a kormány mögött azonnal szörnyethalt, és a kocsija nagy sebességgel elszabadult.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!