Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Milyen furcsa okok miatt...

Milyen furcsa okok miatt esett már ki versenyző Forma-1-es futamról?

Figyelt kérdés

Aki régebb óta néz F1-et: történt már olyan, hogy nem szimpla baleset vagy ilyen tipikus motorhiba/váltóhiba vagy hasonlók miatt esett ki egy versenyző egy nagydíjról, hanem valami furcsa, szürreális dolog miatt?

Mi volt az, és kivel?



máj. 22. 09:10
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Pl amikor Hamilton 2008-ban hátulról belerongyolt a boxutcában a piros lámpánál várakozó Räikkönen Ferrarijába?

Vagy amikor 2005-ben Montoya autójának alját egy csatornafedél lyukasztotta ki?

máj. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Az a bizonyos lesarkazott kerékcsavar Monacoban...
máj. 22. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Logan Sargeant, 2023 Katar (rosszullét)


Christijan Alberts, 2007 Magny-Cours (a tankolócső kirantása)


Carlos Sainz, 2020 Oroszország

Ez ugyan baleset volt, de annyira amatőr, szürreális, talán nem is láttam hasonlóra példát, pedig Sainz azért nem egy kutyaütő

máj. 22. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Sargeant rosszulléte tényleg elég furcsa volt. Gyakran megterheli őket egy-egy melegebb futam, de ezeket annyira hajtja a versenyszellem és az adrenalin, hogy még félholtan is a pályán maradnak (lásd például különféle taccsolós incidensek a távolabbi és közelebbi múltból).
máj. 22. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Minden évre jut egy-két hatalmas balfogás vagy különös kiesés. Az emberi hiba miatti kiesések közül nekem kettő maradt különösen emlékezetes: az egyik, amikor a 2007-es év vége felé a kínai futamot (és az igen szoros bajnokságot) vezető újonc Hamilton a totál lerongyolódott gumikkal nem tudott ráfordulni a boxutcára, és benne ragadt abban a zsebkendőnyi kis kavicságyban a boxbejárat mellett. A másik Latifi, akinek sikerült a falba állni a naptár leglassabb pályájának leglassabb kanyarjában, a safety car mögött. Ennél egyszerűen nincs lejjebb.

A műszaki problémák közül a legfurcsább az volt, amikor Buemi első kerekei egyidejűleg úgy gondolták, hogy ők mostantól kiszállnak a versenyből:

https://www.youtube.com/watch?v=ZMZJ3ZaEcIQ

De szoros második, amikor Räikkönen 2005-ben valamelyik német pályán vezető helyről esett ki egy körrel a verseny vége előtt ugyancsak eltört felfüggesztés miatt (ez volt az egyetlen év azzal az őrültséggel, hogy száraz futamon nem lehet kereket cserélni, és az egyenetlen gumikopás akkora vibrációkat okozott, hogy a végén már nem bírta a jobb első felfüggesztés és kitört).

máj. 22. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

2004, Japán: Webbernek annyira felforrósodott az ülése hogy nem bírt az autóban maradni, és feladta.

Szintén 2004, brit nagydíj: Panisnak futam közben felrobbant a tűzoltókészüléke, beterítette habbal és ki kellett állnia.

A már említett Hamilton telibe ökleli hátulról Raikkönent a boxutca végén eset is igen bizarr.

Mikor Grosjean Safety Car alatt rakta falba, majd ráfogta Ericssonra aki a közelében se volt, az se volt gyenge, tán Bakuban.

Meg nem futam miatti kiesés, csak szabadedzés de mikor az egyik Toro Rossonak talán még Kínában 2009-2010 körül mindkét első kereke egyszerre leszakadt az egyenesben, az extrém szürreális volt.

máj. 22. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Buemi volt az említett áldozat, 2010-ben Kínában. Tényleg elég bizarr látvány:

[link]

máj. 22. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 MDaniel98 ***** válasza:
100%

1982-ben a Kanadai Nagydíjon egy sirálycsapat repült át a pályán, és egyikük eltalálta Didier Pironi autóját. Bár a baleset nem volt súlyos, az incidens miatt kiesett a versenyből.


1995-ben a Magyar Nagydíjon Taki Inoue motorháztetője levált és egyszerűen eltűnt a pályáról, így kénytelen volt feladni a versenyt.

máj. 23. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Al Pease, az egyetlen F1-es versenyző valaha akit fekete zászlóval intettek ki, mert túl lassú volt, a '69-es Kanadai futamról.

Az élboly már a 46. körében járt, míg ő a 22-ben küzdött, ráadásul agresszívan próbált nem egyszer védekezni a folyamatos lekörözések ellen. Ebbe aztán végül a versenybírák is besokalltak.

máj. 23. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

"1995-ben a Magyar Nagydíjon Taki Inoue motorháztetője levált és egyszerűen eltűnt a pályáról, így kénytelen volt feladni a versenyt."

Takinak a Magyar Nagydíjon az orvosi autó motorháztetőjével is volt egy kis incidense... (talán pont az 1995-ös futam volt az a bizonyos, ahol elütötték őt a pálya szélén?)

máj. 23. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!