F1 - mit lehetne tenni a sisak-fólia probléma ellen?
A sztori ismert: a pilóta lehúzza a sisakrostélyról a szennyezett fóliát, eldobja, majd valamelyik autó “beszippantja”. Jobb esetben csak lelassítja, és a boxban eltávolítható, rosszabb esetben beszorul valahova és vége a versenynek.
Évről évre előkerül ez a probléma, és érthetetlen, hogy miért nincs erre megoldás.
Ti hogyan oldanátok meg?
Ezt én sem értettem soha, már eleve szemetelés, nyilván senki sem szedi össze ezeket a pályáról futam után. Az meg hogy egyeseknek a teljes versenyét tönkreteheti, az végképp nonszensz.
Egyszerűen be kéne tiltani a sisakfóliákat, vagy legalábbis az elhajigálásukat.
Több létező megoldás is van. Az egyik leggyakoribb, hogy a boxutcában tépik le. Ha nem sürgős, akkor ez a megoldás él és ezt gyakran látni is lehet.
A másik verzió, amikor sürgős, akkor be is lehet gyűrni a combhoz. Ez is előfordul.
Ez két működő lehetőség. Az első az okés, a másodikat lehetne finomítani, vagy kötelezni rá őket. Ha attól félne valaki, hogy lecsúszik a fólia a pedálokhoz, akkor valamiféle zsebeket ki lehetne alakítani vagy a combon vagy has tájékon, tökmindegy, ahova elér a pilóta keze, és oda becsúsztatni vagy begyűrni.
Tehát a probléma nem nagy, lehetne rá megoldás is, ha lenne rá akarat.
Ja tiltsák be és menjenek vakon ugye? :DD
Sok esetben nem ez a fólia okozza hanem a pályán kivülről a szél által befújz zacskó. Azt hogyan tiltod be?
"nyilván senki sem szedi össze ezeket a pályáról"
Nyilván nem jártál még F1 futamon és nem láttál még pályát futamon kivül.
Nincs szemét, szépen rendben vannak tartva, ki vannak takarítva a pályák.
Az a baj hogy nagyon ki vannak ezek a kocsik centizve. Nem is kell eltömítenie a hűtőnyílást egy ilyen fóliának, elég ha a nyílás felé áramló levegőt megkavarja és az már elég ahhoz hogy egy idő után túlmelegedjen a fék.
Olyan ez mint repülőknél a madár a hajtőműben. Nem nagyon lehet vele mit kezdeni. Volt, van és lesz.
A szabály tiltja a fóliák eldobálását. Ezért a legszabályosabb ha betömködik valahova. A boxutcai kidobás a gyakorlat, de ez sem szabályos, pályán pedig csak ha muszáj.
Az indok az volt, ami miatt nem foglalkoznak ezzel a szabállyal, hogy ha le kell tépni, nem biztos, hogy pont egy hosszú egyenes szakaszon tudják ezt megtenni, amikor van idő rendezkedni meg tömködni a cuccot. És sok pálya van, ahol olyan sok egyenes sincs, főleg az utcai pályákon. Ezt Charlie Whiting mondta egy Monacói hétvégén.
#1, a sisakfóliáknak az a szerepük, hogy felfogják a levegőben szálló “zavaró elemeket”, például por, bogarak, stb. Ezek nélkül közvetlenül a rostély szennyeződne, amit nem lehet letépni. És akkor a versenyző hogy lát ki?
Ezeket nem lehet betiltani, szükségesek!
#3, a műanyag fólia megolvad a tűztől, de nem éghető, akkor hogyan fog tüzet?
Mikor 2 éve a fékhűtő nyílások gyakori eltömődése miatt komoly probléma lett, akkor az FIA azt javasolta a versenyzőknek, hogy letépés után ne dobják el, hanem hagyják az autóban, gyűrjék be maguk mellé, vagy ha zavaró és így mindenképp el akarják dobni, akkor azt a boxutcában tegyék meg a kiállások alkalmával, ne a pályán.
Hiába a szél, a védőrács elvileg megfogja, nem száll ki a pályára! A baj csak annyi, hogy ez csupán javaslat volt az FIA-tól, nem iktatták be kötelező szabályzatba, és így a versenyzők 1-2 alkalom után nem foglalkoztak tovább vele, régi megszokás szerint ment tovább a dolog!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!